Nu är Axel storebror!
_00 Alla barn
  1. Gafsan m. A, K & H
    #1

    Nu är Axel storebror!

    Den 31/10 föddes vår lille Henrik, så nu är Kalle och Axel stolta storebröder. Henrik föddes efter en planerad igångsättning (fast jag tror nog att förlossningen ändå hade blivit den dagen, igångsättningen satte bara lite extra fart på det hela) och allt gick bra. Han var 50 cm lång och vägde 3840 gram, så med våra mått mätt var han ju en minibebis (jämfört med brorsorna). Han är blond eller kanske rödlätt, med rätt mycket hår och söta spetsiga öron. Han ser ut som en väldigt tjock liten alv-bebis med sina öron :-)

    Storebrorsorna har varit otroligt gulliga mot honom ända från början, jag hade nog förväntat mig att de skulle ledsna lite på bebisen när nyhetens behag gått över, men nu är han ju tre veckor och de slåss fortfarande nästan om att få hålla honom.

    Så det mesta är ju väldigt positivt, det enda som är jobbigt är sömnbristen och känslan av att jag inte får NÅGOT gjort här hemma, jag bara ammar och kånkar bebis... men det går ju över :-)
  2. 1
    Nu är Axel storebror! Den 31/10 föddes vår lille Henrik, så nu är Kalle och Axel stolta storebröder. Henrik föddes efter en planerad igångsättning (fast jag tror nog att förlossningen ändå hade blivit den dagen, igångsättningen satte bara lite extra fart på det hela) och allt gick bra. Han var 50 cm lång och vägde 3840 gram, så med våra mått mätt var han ju en minibebis (jämfört med brorsorna). Han är blond eller kanske rödlätt, med rätt mycket hår och söta spetsiga öron. Han ser ut som en väldigt tjock liten alv-bebis med sina öron :-)

    Storebrorsorna har varit otroligt gulliga mot honom ända från början, jag hade nog förväntat mig att de skulle ledsna lite på bebisen när nyhetens behag gått över, men nu är han ju tre veckor och de slåss fortfarande nästan om att få hålla honom.

    Så det mesta är ju väldigt positivt, det enda som är jobbigt är sömnbristen och känslan av att jag inte får NÅGOT gjort här hemma, jag bara ammar och kånkar bebis... men det går ju över :-)
  3. Medlem sedan
    Jul 2000
    #2
    Grattis! Ibland längtar jag jättemycket efter en liten bebis till men det är väl just tankarna på amningen och sömnbristen som får mig att sluta längta. Å andra sidan är det ju såå mysigt att få barn och att se dem växa upp.

    Härligt att storebrorsorna gillar sin bror. Är ju så inne i tvåbarnsfamiljeriet så jag har lite svårt att tänka mig hur det skulle vara att ha ett barn till, särskilt när syskonen är stora och rätt medvetna. Ludvig var ju bara 20 månader när Elsa föddes.
  4. 2
    Grattis! Ibland längtar jag jättemycket efter en liten bebis till men det är väl just tankarna på amningen och sömnbristen som får mig att sluta längta. Å andra sidan är det ju såå mysigt att få barn och att se dem växa upp.

    Härligt att storebrorsorna gillar sin bror. Är ju så inne i tvåbarnsfamiljeriet så jag har lite svårt att tänka mig hur det skulle vara att ha ett barn till, särskilt när syskonen är stora och rätt medvetna. Ludvig var ju bara 20 månader när Elsa föddes.
  5. mia m. noah mfl.
    #3
    Grattis!
    Så nu har du också triss i pojkar Känns bra att det inte bara är jag*flinar*

    kramar
  6. 3
    Grattis!
    Så nu har du också triss i pojkar Känns bra att det inte bara är jag*flinar*

    kramar

Liknande trådar

  1. Numer är Axel farbror Axel
    By ango in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-02, 11:51
  2. Liten Axel har blivit storebror
    By Eva_100 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-26, 18:37
  3. Axel har blivit storebror!
    By Jempos in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-02-19, 17:48
  4. Axel har blivit storebror!
    By dodda7 in forum _0307 Julibarn
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-09-13, 20:10
  5. Axel har blivit storebror igen
    By emmaaxel in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-02, 11:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar