Så var jag en monstermamma
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Så var jag en monstermamma

    idag igen. Jag hade lovat A att vi skulle till lekparken med geggan efter dagis. Men dessförinnan tog det honom 30 minuter att klä på sig, det regnade ännu mer, och N vaknade och skrek... Totalt opedagogisk bli jag när jag blir arg. 5 minuter i geggan fick han till slut, eftersom N tystnade, men han tröttnade efter 2 min. Känner mig rutten eftersom jag röt åt honom och var sällsynt opedagogisk, men jag blir så arg när A är självisk och inte vill förstå.

    *Skak* Nu har jag skakat av mig det dåliga samvetet och hoppas att jag är mer pedagogisk nästa gång... :-/

    A valde marsipantomtar till efterätt igår. Han ville att vi skulle köpa en åt N också och mosa :-)
  2. 1
    Så var jag en monstermamma idag igen. Jag hade lovat A att vi skulle till lekparken med geggan efter dagis. Men dessförinnan tog det honom 30 minuter att klä på sig, det regnade ännu mer, och N vaknade och skrek... Totalt opedagogisk bli jag när jag blir arg. 5 minuter i geggan fick han till slut, eftersom N tystnade, men han tröttnade efter 2 min. Känner mig rutten eftersom jag röt åt honom och var sällsynt opedagogisk, men jag blir så arg när A är självisk och inte vill förstå.

    *Skak* Nu har jag skakat av mig det dåliga samvetet och hoppas att jag är mer pedagogisk nästa gång... :-/

    A valde marsipantomtar till efterätt igår. Han ville att vi skulle köpa en åt N också och mosa :-)
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2
    Det vore nog konstigt om man inte blev monstermorsa emellan varven, kram på dig!!!
  4. 2
    Det vore nog konstigt om man inte blev monstermorsa emellan varven, kram på dig!!!
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Jag är i så fall en monstermamma av värsta sorten eftersom jag är tvungen att skrika och gorma i stort sett varje dag för att mina barn ska reagera.
    Avskyr det lika mycket som du, men vad gör man ?
  6. 3
    Jag är i så fall en monstermamma av värsta sorten eftersom jag är tvungen att skrika och gorma i stort sett varje dag för att mina barn ska reagera.
    Avskyr det lika mycket som du, men vad gör man ?
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4
    Nej det är svårt att undvika, men ibland kan jag undvika det om jag bara är lugnare och tänker lite innan. Inte idag :-/ Då kom rytet meddetsamma...
  8. 4
    Nej det är svårt att undvika, men ibland kan jag undvika det om jag bara är lugnare och tänker lite innan. Inte idag :-/ Då kom rytet meddetsamma...

Liknande trådar

  1. Monstermamma, normal??Buhuu
    By anonymnu in forum Mammasnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 17:06
  2. monstermamma, normal??Buhuu
    By anonymnu in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 09:27
  3. monstermamma, normal??Buhuu
    By anonymnu in forum Mammasnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 21:22
  4. Monstermamma
    By L-M med A o I in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 20:35
  5. Världens monstermamma
    By Isa Sve in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 12:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar