När S & A fick en lillasyster
_0504 Aprilbarn
  1. Jenn nu med TRE
    #1

    När S & A fick en lillasyster

    bebisen var beräknad till den 5 november (då ultraljudet var så generöst och bjöd oss på en exta vecka) men på dagen den femte hade jag inte en känning av att något skulle vara på gång. Då jag fött för tidigt ( 3,5 vecka med S) och på dagen ( med A) så var det en helt ny upplevelse att gå över tiden. DÅ jag blivit igångsatt med båda gossarna så vart jag nästan säker på att jag skulle få gå fullt över tiden (17 dagar här) och sedan bli igångsatt igen , eller att ev bli igångsatt tidigare pga stort barn.
    Vi visste att bebisen var stor för att jag varit inne och gjort biofysisk profil eftersom jag den sista tiden knappt kännt några fosterrörelser alls. Fredagen den 3 november viktskattades bebis till att väga 4320g.
    När jag var på toa och skulle kissa innan jag skulle lägga mig runt halv elva så fick jag en slemmig blodblandad flytning på pappret. Men jag trodde ändå inte det var nått på gång. När jag la mig hade jag värkar små små med 6-7 minuters mellanrum som efter ett jag glesade ut och försvann så jag somnade.
    Halv två vaknar jag dock och samma värkar är tillbaka, de kommer med 10 minuters mellanrum och jag känner ett lätt obehag även om jag med lätthet kan andas mig igenom dem, Efter en timme känner jag dock att det här avtar minsan inte o jag vill gå upp, genast gör gravitationen sitt o värkarna kommer med 4 minuters mellanrum o tar i de är korta men känns rejält,
    halv fyra går jag in i duschen, förbereder micke på att han ej kan åka till jobbet, i duschen tar det i mer, o nu är värkarna lite längre men ff korta o kommer med 2-3 minuters mrellanrum, vi ringer förlossningen o svärisarna som är på plats vid fem, vi åker upp, det tar ca 7 minuter o jag har minst 5 värkar under tiden, vi ringer på nattklockan o det måste nog låtit desperat för vi hinner bara in i entren innan de möter oss springande med rullstol. Jag skrattar ena stunden åt rullstolen o gråter nästa av värkarna. På salen så säger BM att hon vill känna men hon tror det skall födas nu o jag skrattar ändå mera, så fort kan det väl inte gå?
    Men jo öppen 10 cm, direkt efter går vattnet osså föds hon, 4265g o 54 cm perfektion, vår lillasyster, 5½ timme in på övertid o 11 minuter efter att de tog emot oss i entren...

    Hon skall heta Filippa o har långt mörkt hår.
    Mera finns att läsa på (o titta på) http://www.ryttergard.se/buffy
    *kram* på alla april mammor...

    /jenny
    numera trebarnsmor o nästan färdig barnmorska
  2. 1
    När S & A fick en lillasyster bebisen var beräknad till den 5 november (då ultraljudet var så generöst och bjöd oss på en exta vecka) men på dagen den femte hade jag inte en känning av att något skulle vara på gång. Då jag fött för tidigt ( 3,5 vecka med S) och på dagen ( med A) så var det en helt ny upplevelse att gå över tiden. DÅ jag blivit igångsatt med båda gossarna så vart jag nästan säker på att jag skulle få gå fullt över tiden (17 dagar här) och sedan bli igångsatt igen , eller att ev bli igångsatt tidigare pga stort barn.
    Vi visste att bebisen var stor för att jag varit inne och gjort biofysisk profil eftersom jag den sista tiden knappt kännt några fosterrörelser alls. Fredagen den 3 november viktskattades bebis till att väga 4320g.
    När jag var på toa och skulle kissa innan jag skulle lägga mig runt halv elva så fick jag en slemmig blodblandad flytning på pappret. Men jag trodde ändå inte det var nått på gång. När jag la mig hade jag värkar små små med 6-7 minuters mellanrum som efter ett jag glesade ut och försvann så jag somnade.
    Halv två vaknar jag dock och samma värkar är tillbaka, de kommer med 10 minuters mellanrum och jag känner ett lätt obehag även om jag med lätthet kan andas mig igenom dem, Efter en timme känner jag dock att det här avtar minsan inte o jag vill gå upp, genast gör gravitationen sitt o värkarna kommer med 4 minuters mellanrum o tar i de är korta men känns rejält,
    halv fyra går jag in i duschen, förbereder micke på att han ej kan åka till jobbet, i duschen tar det i mer, o nu är värkarna lite längre men ff korta o kommer med 2-3 minuters mrellanrum, vi ringer förlossningen o svärisarna som är på plats vid fem, vi åker upp, det tar ca 7 minuter o jag har minst 5 värkar under tiden, vi ringer på nattklockan o det måste nog låtit desperat för vi hinner bara in i entren innan de möter oss springande med rullstol. Jag skrattar ena stunden åt rullstolen o gråter nästa av värkarna. På salen så säger BM att hon vill känna men hon tror det skall födas nu o jag skrattar ändå mera, så fort kan det väl inte gå?
    Men jo öppen 10 cm, direkt efter går vattnet osså föds hon, 4265g o 54 cm perfektion, vår lillasyster, 5½ timme in på övertid o 11 minuter efter att de tog emot oss i entren...

    Hon skall heta Filippa o har långt mörkt hår.
    Mera finns att läsa på (o titta på) http://www.ryttergard.se/buffy
    *kram* på alla april mammor...

    /jenny
    numera trebarnsmor o nästan färdig barnmorska
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    Wow vilken underbart söt liten tjej. Och så bråttom man kan ha då! Skönt att ni han in och bli omhändertagna!
    Blir alldeles tårögd av förlossningsberättelsen, så avis jag är

    STORT GRATTIS till hela familjen!
  4. 2
    Wow vilken underbart söt liten tjej. Och så bråttom man kan ha då! Skönt att ni han in och bli omhändertagna!
    Blir alldeles tårögd av förlossningsberättelsen, så avis jag är

    STORT GRATTIS till hela familjen!
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3

    Grattis till lillasyster

    och va söt hon va

    Skönt att du bara behövde "gå över" 5 timmar och att det gick så snabbt och bra.

    kram
    Stolt mamma till underprinsarna Elric-05, Tyr-07 och Zedd-09

    Våran blogg : http://littelfrogs.blogspot.com

    Elrics gammla blogg finns kvar men kommer inte att skriva just nåt mer i den men där finns ju en del smått och gott från då han var liten bebis.
    www.grodprinsen.blogg.se
  6. 3
    Grattis till lillasyster och va söt hon va

    Skönt att du bara behövde "gå över" 5 timmar och att det gick så snabbt och bra.

    kram
  7. Medlem sedan
    Feb 2005
    #4

    Stort grattis till tjejen!!!

    Vilken ljuvlig liten sötnos och en otroligt härlig förlossningsberättelse!
    Grattis! =)
    Mamma till Hanna (april 05) & Ida (juli 07)
  8. 4
    Stort grattis till tjejen!!! Vilken ljuvlig liten sötnos och en otroligt härlig förlossningsberättelse!
    Grattis! =)
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5
    Stort GRATTIS

    Kul att höra att allt gick så bra. Blir så avundsjuk när jag läser och tittar på bilderna, men, men, jag är snart där.

    Hanna m.L, *V*, T & bf.21/2
  10. 5
    Stort GRATTIS

    Kul att höra att allt gick så bra. Blir så avundsjuk när jag läser och tittar på bilderna, men, men, jag är snart där.

    Hanna m.L, *V*, T & bf.21/2
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6
    Grattis till lilltjejen , och vad skönt att du fick en bra förlossning den här gången,
    shit jag tyckte nyss vi satt å pratade förlossningar här , och snart är lillan 20 mån
    Ha det gött!!!
  12. 6
    Grattis till lilltjejen , och vad skönt att du fick en bra förlossning den här gången,
    shit jag tyckte nyss vi satt å pratade förlossningar här , och snart är lillan 20 mån
    Ha det gött!!!
  13. Medlem sedan
    Feb 1999
    #7

    Åh, grattis!

    Åh, vad kul att läsa och vad härligt att du fick en förlossning som gick bra! Hon är ju helt, helt underbart söt också:-) Hoppas du hinner snusa och njuta av alla dina jättefin barn! Vilken kvinna du är med tre barn och pluggandet och allt!
    GRATTIS!
    Anna m Hampus & Nova
  14. 7
    Åh, grattis! Åh, vad kul att läsa och vad härligt att du fick en förlossning som gick bra! Hon är ju helt, helt underbart söt också:-) Hoppas du hinner snusa och njuta av alla dina jättefin barn! Vilken kvinna du är med tre barn och pluggandet och allt!
    GRATTIS!
  15. Medlem sedan
    Jan 2005
    #8
    Grattis! Nästan så att jag blir sugen på en till när jag kikat på din söta lilla tjej, men bara nästan

    /Madde
  16. 8
    Grattis! Nästan så att jag blir sugen på en till när jag kikat på din söta lilla tjej, men bara nästan

    /Madde
  17. Medlem sedan
    Jun 2002
    #9
    Grattis till er och storebröderna!
  18. 9
    Grattis till er och storebröderna!
  19. Medlem sedan
    Aug 2002
    #10

    Grattis till underverket!

    Hon var ju helt ljuvlig :-)

    Grattiskramar till hela familjen från oss.
  20. 10
    Grattis till underverket! Hon var ju helt ljuvlig :-)

    Grattiskramar till hela familjen från oss.
  21. Medlem sedan
    Jun 2001
    #11
    Å vad härligt att få läsa att du denna gång fick en bra förlossning, riktigt lyxig ju.

    Hon är verkligen söt er lilla Filippa - och vad lika storebröderna är varandra!

    Grattis!
  22. 11
    Å vad härligt att få läsa att du denna gång fick en bra förlossning, riktigt lyxig ju.

    Hon är verkligen söt er lilla Filippa - och vad lika storebröderna är varandra!

    Grattis!
  23. Medlem sedan
    May 2000
    #12

    Men jösses...

    GRATTIS till en underbar dotter och lillasyster - och vilken förlossning!

    Det blev lite för mycket för mig att kika på bilderna, blev helt tårig och livmodern skriker efter en inneboende..
    Mamma till Jonna-99, Nora-02 och Stella-05.
  24. 12
    Men jösses... GRATTIS till en underbar dotter och lillasyster - och vilken förlossning!

    Det blev lite för mycket för mig att kika på bilderna, blev helt tårig och livmodern skriker efter en inneboende..
  25. Medlem sedan
    Sep 2002
    #13
    Åh, grattis till hela familjen, vad mysigt med en lillasyster
    Ha det så bra!
  26. 13
    Åh, grattis till hela familjen, vad mysigt med en lillasyster
    Ha det så bra!
  27. Medlem sedan
    May 2005
    #14

    grattis till Filippa!

    vad mysigt med en liten bebis och härligt att förlossningen gick så bra. Även jag blir lite rörd och bebissjuk när jag ser bilder på lilltjejen, mys på du!

    Kramis
  28. 14
    grattis till Filippa! vad mysigt med en liten bebis och härligt att förlossningen gick så bra. Även jag blir lite rörd och bebissjuk när jag ser bilder på lilltjejen, mys på du!

    Kramis

Liknande trådar

  1. Alva fick en lillasyster!! TUVA är här!!
    By tingla_bu in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-21, 18:52
  2. Lillasyster heter ännu lillasyster
    By Cissi & lillasyster 11/5 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 17:42
  3. Alexandra fick en lillasyster...
    By malwa in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 07:07
  4. Tilda fick sin lillasyster!
    By Katja + tjejerna in forum _01/02 Vinterbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 13:44
  5. Kusinen, 4 år fick en lillasyster
    By Nike in forum Ur barnamun
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-11, 13:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar