Disktrasa till munnen?
_05/06 Vinterbarn
  1. AnniG
    #1

    Disktrasa till munnen?

    hur hygeniskt är det att använda en disktrasa till bebis mun och händer efter måltid. om man tvättar av den efteråt och hänger upp till tork emellan. hur ofta måste man koka den? är så svårt få av gegg annars? va använder ni? hushållspapper går det ju åt en rulle om dan annars?
  2. 1
    Disktrasa till munnen? hur hygeniskt är det att använda en disktrasa till bebis mun och händer efter måltid. om man tvättar av den efteråt och hänger upp till tork emellan. hur ofta måste man koka den? är så svårt få av gegg annars? va använder ni? hushållspapper går det ju åt en rulle om dan annars?
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Nä, disktrasa till bebis är nog den första sak jag visste att jag inte skulle ha. Jag använder tvättlappar (mjuka & torra) som jag blöter med vatten. En rulle hushållspapper om dagen? Vad gör din bebis?
  4. 2
    Nä, disktrasa till bebis är nog den första sak jag visste att jag inte skulle ha. Jag använder tvättlappar (mjuka & torra) som jag blöter med vatten. En rulle hushållspapper om dagen? Vad gör din bebis?
  5. Medlem sedan
    Jul 2004
    #3
    Hmmm... Jag skulle aldrig använda en disktrasa även om den tvättas eftersom det gror som katten i dom. Jag brukar tvätta/duscha av lillgrisen.
  6. 3
    Hmmm... Jag skulle aldrig använda en disktrasa även om den tvättas eftersom det gror som katten i dom. Jag brukar tvätta/duscha av lillgrisen.
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4
    Jag tvättar bara händer och mun under kranen. Varför hushållspapper eller trasa?
  8. 4
    Jag tvättar bara händer och mun under kranen. Varför hushållspapper eller trasa?
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Känns ofräscht. Om man nån gång luktat på en disktrasa- även om den bara använts nån gång- så skulle jag inte vilja bli torkad om munnen med den. Dessutom kanske det inte är så nyttigt för känslig barnhud, plast/kemikalier/färg i den kanske frigörs när man torkar? Vet inte hur hud/miljövänliga Wettextrasorna är egentligen? De är ju inte gjorda för det egentligen så...

    Vi torkar i slutet av måltiden av med blöt handduk, har ett antal små bomullshanddukar från ikea. Bra att ha till mycket!
  10. 5
    Känns ofräscht. Om man nån gång luktat på en disktrasa- även om den bara använts nån gång- så skulle jag inte vilja bli torkad om munnen med den. Dessutom kanske det inte är så nyttigt för känslig barnhud, plast/kemikalier/färg i den kanske frigörs när man torkar? Vet inte hur hud/miljövänliga Wettextrasorna är egentligen? De är ju inte gjorda för det egentligen så...

    Vi torkar i slutet av måltiden av med blöt handduk, har ett antal små bomullshanddukar från ikea. Bra att ha till mycket!
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Jag tar Alexander under kranen och tvättar av han.I disktrasor är det fullt med bakterier även om du sköljer av den.Du får du koka den flera gånger om dan om den ska va ren.
  12. 6
    Jag tar Alexander under kranen och tvättar av han.I disktrasor är det fullt med bakterier även om du sköljer av den.Du får du koka den flera gånger om dan om den ska va ren.
  13. Medlem sedan
    Sep 1999
    #7

    gör lite olika

    ibland tar jag en tvättlapp av papper (blöt) ibleand en av skumgummi, ibland hushållspapper eller en frottélapp.
    Ibland tar jag henne till badrummet och blaskar av, men det blir ofta blött på kläderna med då....
    Har dock inte kommit på idén med disktrasa, möjligern om den användes till enbart barnet annars tycker jag oftast den är rätt snuskig.
  14. 7
    gör lite olika ibland tar jag en tvättlapp av papper (blöt) ibleand en av skumgummi, ibland hushållspapper eller en frottélapp.
    Ibland tar jag henne till badrummet och blaskar av, men det blir ofta blött på kläderna med då....
    Har dock inte kommit på idén med disktrasa, möjligern om den användes till enbart barnet annars tycker jag oftast den är rätt snuskig.
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8

    Under kranen

    Jag lägger skitgrisen på armen och tvättar av mun och händer i handfatet, vi har en liten speciell "tvätthakklapp" så att inte alla kläder ska bli blöta.
    Min Måns föddes 29/1-06
  16. 8
    Under kranen Jag lägger skitgrisen på armen och tvättar av mun och händer i handfatet, vi har en liten speciell "tvätthakklapp" så att inte alla kläder ska bli blöta.
  17. Medlem sedan
    Aug 2001
    #9

    Skulle jag aldrig göra

    Efter att Edvin ätit så går vi till badrummet och tvättar av mun och händer. Jag skulle aldrig torka honom med disktrasan!
    Veronica, mamma till världens goaste Edvin!
  18. 9
    Skulle jag aldrig göra Efter att Edvin ätit så går vi till badrummet och tvättar av mun och händer. Jag skulle aldrig torka honom med disktrasan!
  19. Medlem sedan
    Sep 2000
    #10
    Disktrasa? Aldrig den som jag använder till diskbänken m.m. *bakteriehärd*

    Men en vanlig tvättlapp använder jag som jag tvättar med jämna mellanrum.
  20. 10
    Disktrasa? Aldrig den som jag använder till diskbänken m.m. *bakteriehärd*

    Men en vanlig tvättlapp använder jag som jag tvättar med jämna mellanrum.
  21. Medlem sedan
    May 2001
    #11
    Nä fyyyy !!!! Aldrig disktrasan på mitt barn om den inte var sprillans ny och helt oanvänd.
    Men annars big NO NO. Minns att min mamma gjorde så, kan tom minnas doften. Nä tänk så smutsigt o med bakterier. BLÄÄÄÄ
  22. 11
    Nä fyyyy !!!! Aldrig disktrasan på mitt barn om den inte var sprillans ny och helt oanvänd.
    Men annars big NO NO. Minns att min mamma gjorde så, kan tom minnas doften. Nä tänk så smutsigt o med bakterier. BLÄÄÄÄ
  23. Medlem sedan
    Oct 2005
    #12
    uäää
    nä det tycker jag känns läbbigt.
    angelina älskar att plaska så vi går o tvättar händer o mun vid handfatet efter varje måltid.
  24. 12
    uäää
    nä det tycker jag känns läbbigt.
    angelina älskar att plaska så vi går o tvättar händer o mun vid handfatet efter varje måltid.
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Egen disktrasa hade R ett tag - men den började lukta mer än den andra så det blir hushållspapper. Mycket av den varan ... // Zasa
  26. 13
    Egen disktrasa hade R ett tag - men den började lukta mer än den andra så det blir hushållspapper. Mycket av den varan ... // Zasa
  27. Medlem sedan
    Jan 2005
    #14
    En riktig bakteriehärd! Så låt bli att använda disktrasa, förutom till att torka spill!
    ~Camilla mamma till Nova 060303~
  28. 14
    En riktig bakteriehärd! Så låt bli att använda disktrasa, förutom till att torka spill!
  29. Medlem sedan
    Nov 2001
    #15
    Näää, aldrig att jag skulle torka Victors mjuka händer och söta läppar med en disktrasa!

    Jag brukar använda en liten frottéhandduk om det bara är litegrann, annars går vi helt enkelt in i badrummet och tvättar händer och ansikte efter maten. Ärligt talat så trodde jag att det bara var en skröna att vissa torkade bebis ansikte med disktrasa
  30. 15
    Näää, aldrig att jag skulle torka Victors mjuka händer och söta läppar med en disktrasa!

    Jag brukar använda en liten frottéhandduk om det bara är litegrann, annars går vi helt enkelt in i badrummet och tvättar händer och ansikte efter maten. Ärligt talat så trodde jag att det bara var en skröna att vissa torkade bebis ansikte med disktrasa
  31. Medlem sedan
    Jan 2003
    #16
    Apropå disktrasa- så är ett bra tips att köra den i diskmaskinen varje dag så blir den jättefräsch. Inte fräsch nog till en bebismun men nog till att torka bordet. Jag kör diskborstarna där också! Annars luktar ju trasan pecka på bara två dar och sååå ofta vill man ju inte gärna slänga och köpa ny
  32. 16
    Apropå disktrasa- så är ett bra tips att köra den i diskmaskinen varje dag så blir den jättefräsch. Inte fräsch nog till en bebismun men nog till att torka bordet. Jag kör diskborstarna där också! Annars luktar ju trasan pecka på bara två dar och sååå ofta vill man ju inte gärna slänga och köpa ny

Liknande trådar

  1. Disktrasa
    By Landsbyggsmamman in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-18, 08:12
  2. Disktrasa
    By alissa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 10:30
  3. disktrasa
    By anonymt namn in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 12:57
  4. Hållare till disktrasa
    By Gia. in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 22:48
  5. Disktrasa
    By Susanne in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 14:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar