Födelsemärken?
_0403 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Födelsemärken?

    Har era barn några födelsemärken? Jennie har ett i hårbotten som jag inte kan minnas att hon hade innan håret var på plats. Det är väldigt mörkt och jag är lite lur på om det kanske växer lite. Tycker det är väldigt märkligt eftersom är det något ställe på kroppen hon ALDRIG solat så är det huvudet.

    Bör man kolla upp sånt här, det är inte stort c:a 5 mm i diameter.
  2. 1
    Födelsemärken? Har era barn några födelsemärken? Jennie har ett i hårbotten som jag inte kan minnas att hon hade innan håret var på plats. Det är väldigt mörkt och jag är lite lur på om det kanske växer lite. Tycker det är väldigt märkligt eftersom är det något ställe på kroppen hon ALDRIG solat så är det huvudet.

    Bör man kolla upp sånt här, det är inte stort c:a 5 mm i diameter.
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Ja, Emil har ett på låret - också mörkt, det dök väl upp för ca 6mån sedan. Jag frågade på BVC och det var inte helt ovanligt att de började få födelesemärken kring denna ålder. Om man tyckte det såg irriterat ut el. växte snabbt skulle man kolla upp det.
  4. 2
    Ja, Emil har ett på låret - också mörkt, det dök väl upp för ca 6mån sedan. Jag frågade på BVC och det var inte helt ovanligt att de började få födelesemärken kring denna ålder. Om man tyckte det såg irriterat ut el. växte snabbt skulle man kolla upp det.
  5. Medlem sedan
    Mar 1999
    #3

    Leverfläckar!

    De flesta fläckar vi får är ju leverfläckar. De kommer under hela livet och kan sitta lite var stans. Själv har jag en under tån, också ett konstigt ställe att ha en fläck på. Blev nervös över den och gick till läkaren men det var inget konstigt med den. Tror inte att du behöver oroa dig. Loke har också fått en ganska stor i hårbotten. Ser du att den växer mycket så gå och kolla, men som sagt, tror inte att du behöver oroa dig.
    Var och en har en skruv lös. Den som inte tror det har två.
  6. 3
    Leverfläckar! De flesta fläckar vi får är ju leverfläckar. De kommer under hela livet och kan sitta lite var stans. Själv har jag en under tån, också ett konstigt ställe att ha en fläck på. Blev nervös över den och gick till läkaren men det var inget konstigt med den. Tror inte att du behöver oroa dig. Loke har också fått en ganska stor i hårbotten. Ser du att den växer mycket så gå och kolla, men som sagt, tror inte att du behöver oroa dig.
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Tack för svaret

    Ska fortsätta hålla koll och växer det får jag ta det med bvc.
  8. 4
    Tack för svaret Ska fortsätta hålla koll och växer det får jag ta det med bvc.
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    Tack för svar!

    Skönt att höra att det är fler marsianer med fläckar i hårbotten. Ska hålla koll i fortsättningen och ta det med bvc vid behov.
  10. 5
    Tack för svar! Skönt att höra att det är fler marsianer med fläckar i hårbotten. Ska hålla koll i fortsättningen och ta det med bvc vid behov.
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Hugo har sedan födseln ett ljusbrunt märke, som växer med honom (är nu stort som en en-krona ungefär). Vår läkare kallade det för en café-au-lait-fläck. Sedan har han de senaste månaderna fått en liten leverfläck på ena kinden. Jag själv har MASSA leverfläckar och tror att det är helt normalt att de börjar dyka upp nu även hos de små .
  12. 6
    Hugo har sedan födseln ett ljusbrunt märke, som växer med honom (är nu stort som en en-krona ungefär). Vår läkare kallade det för en café-au-lait-fläck. Sedan har han de senaste månaderna fått en liten leverfläck på ena kinden. Jag själv har MASSA leverfläckar och tror att det är helt normalt att de börjar dyka upp nu även hos de små .
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Elsa har fått ett litet på ena höften, tror att det dök upp i höstas någon gång. Jag minns att jag frågade på bvc när hon var nyfödd (var så förvånad över att hon inte hade ett enda märke, själv har jag ganska många) och då sa de att de oftast dyker upp i treårsåldern.
  14. 7
    Elsa har fått ett litet på ena höften, tror att det dök upp i höstas någon gång. Jag minns att jag frågade på bvc när hon var nyfödd (var så förvånad över att hon inte hade ett enda märke, själv har jag ganska många) och då sa de att de oftast dyker upp i treårsåldern.
  15. Xappoline
    #8
    Om vi snackar vanliga prickar, som jag har någon triljon av, så kommer de med tiden. Fler å fler...
    Kevin har ett gäng. Fem kanske? De är bara normala och inget man behöver oroa sig för om de inte börjar bete sig underligt.
  16. 8
    Om vi snackar vanliga prickar, som jag har någon triljon av, så kommer de med tiden. Fler å fler...
    Kevin har ett gäng. Fem kanske? De är bara normala och inget man behöver oroa sig för om de inte börjar bete sig underligt.
  17. Medlem sedan
    Apr 2004
    #9
    Är du osäker eller lite orolig är det väl bäst att kolla! Ebba har två fläckar som mest ser ut som om man spillt lite kaffe på henne! Lite större, men ljusa och ser mest ut som om det är mera mörkt pigment i skinnet just där. De har kommit till efter ett års ålder, vilket jag kan tycka är lite märkligt, men så är det!

    Jag har som princip att hellre kolla saker en gång för mycket, så det är mitt råd! :-)
  18. 9
    Är du osäker eller lite orolig är det väl bäst att kolla! Ebba har två fläckar som mest ser ut som om man spillt lite kaffe på henne! Lite större, men ljusa och ser mest ut som om det är mera mörkt pigment i skinnet just där. De har kommit till efter ett års ålder, vilket jag kan tycka är lite märkligt, men så är det!

    Jag har som princip att hellre kolla saker en gång för mycket, så det är mitt råd! :-)
  19. Medlem sedan
    Aug 2003
    #10

    Tack allihopa

    Ska fortsätta hålla koll på födelsemärket men det låter ju som att hon är långt ifrån ensam om att ha fått såna nu
  20. 10
    Tack allihopa Ska fortsätta hålla koll på födelsemärket men det låter ju som att hon är långt ifrån ensam om att ha fått såna nu

Liknande trådar

  1. födelsemärken
    By dell111 in forum Medelålders 45+
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-08-18, 20:21
  2. Födelsemärken
    By Empa in forum _0707 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-18, 10:43
  3. Födelsemärken
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 17:43
  4. Födelsemärken?
    By Carola-72 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-15, 20:35
  5. Födelsemärken,
    By -Papaya- in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 08:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar