Finns det..
Flerhandikapp
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Finns det..

    någon form av skydd att sätta på rullstolen så att sonen slipper lägga armen på det smuttsiga hjulet när vi är ute.. Sulle ju behöva tvätta overaller hela dagen för att hålla han ren nu när det är så blött ute.. Någon som vet?
  2. 1
    Finns det.. någon form av skydd att sätta på rullstolen så att sonen slipper lägga armen på det smuttsiga hjulet när vi är ute.. Sulle ju behöva tvätta overaller hela dagen för att hålla han ren nu när det är så blött ute.. Någon som vet?
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Ja det finns, men det kan vara svårt att köra då, men han kanske inte kör så mycket ute själv?

    Fråga på hjälpedelscentralen.
  4. 2
    Ja det finns, men det kan vara svårt att köra då, men han kanske inte kör så mycket ute själv?

    Fråga på hjälpedelscentralen.
  5. Medlem sedan
    Feb 2002
    #3
    tack för svar.. På dagis kör han ute själv men annars så kör jag mest ute.. Men dom är förhoppningsvis avtagbara..
  6. 3
    tack för svar.. På dagis kör han ute själv men annars så kör jag mest ute.. Men dom är förhoppningsvis avtagbara..
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    absolut och det går ju att köra med dom, men om han har svårigheter med händerna/armarna så kan det bli svårare, annars kan man ju ha två par och byta, om man ids.
  8. 4
    absolut och det går ju att köra med dom, men om han har svårigheter med händerna/armarna så kan det bli svårare, annars kan man ju ha två par och byta, om man ids.
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5
    Hans muskelspänningar sitter i fötterna så armarna är inga problem.. Har frågat hab om 2 stolar, en ute o en inne men fick nej för man fick bara en rullstol per barn. Tack för dina svar i vaRJE FALL..
  10. 5
    Hans muskelspänningar sitter i fötterna så armarna är inga problem.. Har frågat hab om 2 stolar, en ute o en inne men fick nej för man fick bara en rullstol per barn. Tack för dina svar i vaRJE FALL..
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    Ah, jag menade två par armstöd. Men snålt att man bara får en stol.
    Lycka till

    //Hanna
  12. 6
    Ah, jag menade två par armstöd. Men snålt att man bara får en stol.
    Lycka till

    //Hanna
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7
    japp det finns det har min son, det får han till rullstolen från barnhab, så prata med dem.
  14. 7
    japp det finns det har min son, det får han till rullstolen från barnhab, så prata med dem.
  15. Medlem sedan
    Sep 2006
    #8
    Skolrullstol kallas det för det man ansöker om hos hab Att dom kan säga nej innan du ens ansökt om två stolar är inte riktigt Utan man ansöker just av det skälet du beskriver att ha en utomhus o en inne Ett av skälen är att förenkla med en innerullstol under denna årstiden Även barn som behöver en sk taxirullstol vid resor o dyl som är i viss mån gångare har rätt att söka Men inget hab får neka innnan ansök det vill jag betona,
  16. 8
    Skolrullstol kallas det för det man ansöker om hos hab Att dom kan säga nej innan du ens ansökt om två stolar är inte riktigt Utan man ansöker just av det skälet du beskriver att ha en utomhus o en inne Ett av skälen är att förenkla med en innerullstol under denna årstiden Även barn som behöver en sk taxirullstol vid resor o dyl som är i viss mån gångare har rätt att söka Men inget hab får neka innnan ansök det vill jag betona,
  17. Medlem sedan
    Feb 2002
    #9
    Det visste jag inte. Ska ta upp det med hab igen. Tack för infon.
  18. 9
    Det visste jag inte. Ska ta upp det med hab igen. Tack för infon.

Liknande trådar

  1. Det finns bra bilder och så finns det
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-09, 12:36
  2. Det finns troll och så finns det
    By Wallander in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-02, 13:22
  3. Det finns barn och så finns det..
    By ingrid_mfl in forum Många barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 20:34
  4. Nu finns
    By Aylin in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-17, 21:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar