Läcker fostervatten..
_0705 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2006
    #1

    Läcker fostervatten..

    Tack alla tjejer som skrev till mig längre ner.

    Jus nu känns allting riktigt, riktigt jobbigt. Ca 12h efter provtagningen började jag läcka fostervatten, vaginalt. På natten var jag rädd att missfallet var nära och ville inte råka ut för det hemma så jag åkte in till sjukhuset.

    Träffade en jättebra gynekolog som tittade på bebisen igen och sa att än så länge såg det okej ut. Om några timmar ska jag tala med läkaren på fosterdiagnostiken.

    Jag visste att man kunde läcka lite vatten efteråt men eftersom det kom rätt mycket så var jag säker på att det var en vattenavgång och inte bara läckage.

    Det enda som går att göra nu är att ta det lugnt och be för att hålet som fortfarande står öppet ska växa igen och utan att det blir någon infektion som också är en risk när det står öppet.

    Jag hade en så stark känsla igår när jag låg på britsen inför provtagningen, "spring härifrån, strunta i det här". Kan inte beskriva hur det känns nu. Någon sitter på min axel och muttrar "så går det när man försöker ta makt över sådant man inte ska råda över".

    Bilden av den fantastiskt vackra lilla bebisen som ligger inne i min mage är fastetsad på näthinnan och jag tänker bara..stanna stanna stanna stanna
    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
  2. 1
    Läcker fostervatten.. Tack alla tjejer som skrev till mig längre ner.

    Jus nu känns allting riktigt, riktigt jobbigt. Ca 12h efter provtagningen började jag läcka fostervatten, vaginalt. På natten var jag rädd att missfallet var nära och ville inte råka ut för det hemma så jag åkte in till sjukhuset.

    Träffade en jättebra gynekolog som tittade på bebisen igen och sa att än så länge såg det okej ut. Om några timmar ska jag tala med läkaren på fosterdiagnostiken.

    Jag visste att man kunde läcka lite vatten efteråt men eftersom det kom rätt mycket så var jag säker på att det var en vattenavgång och inte bara läckage.

    Det enda som går att göra nu är att ta det lugnt och be för att hålet som fortfarande står öppet ska växa igen och utan att det blir någon infektion som också är en risk när det står öppet.

    Jag hade en så stark känsla igår när jag låg på britsen inför provtagningen, "spring härifrån, strunta i det här". Kan inte beskriva hur det känns nu. Någon sitter på min axel och muttrar "så går det när man försöker ta makt över sådant man inte ska råda över".

    Bilden av den fantastiskt vackra lilla bebisen som ligger inne i min mage är fastetsad på näthinnan och jag tänker bara..stanna stanna stanna stanna
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    Usch!

    Hoppas verkligen att det går bra! Det låter som en riktig rysare. :-(
    Min mamma drabbades av tidig vattenavgång och fick vara sängliggande i flera månader. Men det gick bra och en månad innan bf plockade de ut mig, 52 cm och 3,3 kg och alldels frisk och kry. Det kan gå bra ändå alltså! Håller mina tummar!
  4. 2
    Usch! Hoppas verkligen att det går bra! Det låter som en riktig rysare. :-(
    Min mamma drabbades av tidig vattenavgång och fick vara sängliggande i flera månader. Men det gick bra och en månad innan bf plockade de ut mig, 52 cm och 3,3 kg och alldels frisk och kry. Det kan gå bra ändå alltså! Håller mina tummar!
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Å fy vad jobbigt! Du ska veta att mina tankar är med dej.
  6. 3
    Å fy vad jobbigt! Du ska veta att mina tankar är med dej.
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4
    Vad ledsen jag blir när jag läser,känner din oro!
    Du gjorde ju bara det som du trodde var bäst,Jag tänker på dig gumman och håller en massa tummar och tår för bebis!Många kramar till dig..!!
  8. 4
    Vad ledsen jag blir när jag läser,känner din oro!
    Du gjorde ju bara det som du trodde var bäst,Jag tänker på dig gumman och håller en massa tummar och tår för bebis!Många kramar till dig..!!
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Jag håller mina tummar och tänker på dig. När ska du på ny kontroll?
    kram, Frida
  10. 5
    Jag håller mina tummar och tänker på dig. När ska du på ny kontroll?
    kram, Frida
  11. s m 2
    #6
    Nämen vad nu! Fy vad läskigt. Svårt att veta om det är något allvarligt eller om det ingår i det normala. Hoppas så att det inte är någon fara! Ska de kolla upp dig snart igen? Vilken hemsk sits du hamnade i, men chansen att allt blir bra borde vara stor när allt ändå såg bra ut. Hoppas läkaren på fosterdiagnostiken kan komma med lugnande besked. De är ju dom som sitter inne med expertkunskapen.

    Tänker på dig idag och hoppas intensivt att allt går bra. *kramar om*
  12. 6
    Nämen vad nu! Fy vad läskigt. Svårt att veta om det är något allvarligt eller om det ingår i det normala. Hoppas så att det inte är någon fara! Ska de kolla upp dig snart igen? Vilken hemsk sits du hamnade i, men chansen att allt blir bra borde vara stor när allt ändå såg bra ut. Hoppas läkaren på fosterdiagnostiken kan komma med lugnande besked. De är ju dom som sitter inne med expertkunskapen.

    Tänker på dig idag och hoppas intensivt att allt går bra. *kramar om*
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Håller alla mina tummar och tår för att bebisen har det bra där inne och att allt ordnar upp sig snart. Skickar en kram också.
    Mamma till två söner födda -04 och -07.
  14. 7
    Håller alla mina tummar och tår för att bebisen har det bra där inne och att allt ordnar upp sig snart. Skickar en kram också.
  15. gräddnos
    #8
    ååå, gumman!!!
    håller alla tummar jag kan hitta för att allt är ok med junior! hoppas hålet växer igen snabbt!

    ja, usch, såna där små samveten som sitter på axlarna är inget kul....

    jag tänker på dig och hoppas hoppas hoppas att allt går bra!

    *kramkramkram*
  16. 8
    ååå, gumman!!!
    håller alla tummar jag kan hitta för att allt är ok med junior! hoppas hålet växer igen snabbt!

    ja, usch, såna där små samveten som sitter på axlarna är inget kul....

    jag tänker på dig och hoppas hoppas hoppas att allt går bra!

    *kramkramkram*
  17. Medlem sedan
    Sep 2003
    #9

    Usch!

    Ja, jag vet hur det är att ha oro för den lill* där i magen. Tänker på dig och hoppas hoppas att det går bra!

    Sköt om dig och försök att ta det lugnt. Kramar i massor från mig och Devin!
  18. 9
    Usch! Ja, jag vet hur det är att ha oro för den lill* där i magen. Tänker på dig och hoppas hoppas att det går bra!

    Sköt om dig och försök att ta det lugnt. Kramar i massor från mig och Devin!
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10
    Skickar många cyberkramar till dig, och ta det lugnt!
    Kram Johanna
  20. 10
    Skickar många cyberkramar till dig, och ta det lugnt!
    Kram Johanna
  21. Medlem sedan
    Nov 2005
    #11
    Åh vad hemskt det måste kännas, jag blir riktigt ledsen för din skull när jag läser inlägget. Håller verkligen mina tummar och tänker på dig och hoppas att allt går bra. Det är inte ditt fel i alla fall!! Du gjorde det som du kände att du skulle göra, även om du igår tvivlade på om det var rätt.
    Ta hand om dig nu!
  22. 11
    Åh vad hemskt det måste kännas, jag blir riktigt ledsen för din skull när jag läser inlägget. Håller verkligen mina tummar och tänker på dig och hoppas att allt går bra. Det är inte ditt fel i alla fall!! Du gjorde det som du kände att du skulle göra, även om du igår tvivlade på om det var rätt.
    Ta hand om dig nu!
  23. Medlem sedan
    Oct 2005
    #12
    Nämen, vad hemskt för dig.. Hoppas verkligen att allt ska gå bra med lilla pyret..
    Tänker på er!

    Kram kram kram
  24. 12
    Nämen, vad hemskt för dig.. Hoppas verkligen att allt ska gå bra med lilla pyret..
    Tänker på er!

    Kram kram kram
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Ååå... Håller tummar och tår för dig och bebis!

    KRAM
  26. 13
    Ååå... Håller tummar och tår för dig och bebis!

    KRAM
  27. Medlem sedan
    Nov 2006
    #14
    Håller med ovanstående, hoppas det går bra för er! Kramar från Skåne!
  28. 14
    Håller med ovanstående, hoppas det går bra för er! Kramar från Skåne!
  29. Medlem sedan
    Nov 2002
    #15
    Tänker på dig! Hoppas allt går bra för er! Kram!
  30. 15
    Tänker på dig! Hoppas allt går bra för er! Kram!
  31. Medlem sedan
    Aug 2000
    #16
    Åh, vad jag önskar att det snart ska läka och att du ska få börja njuta av din graviditet. Håller alla tummar för att det ska gå bra. Börjar nästan gråta när jag läser ditt inlägg och inser att man inte kan göra något annat än hoppas.

    Kram
    Mamma till Miranda, Ofelia, Esther och Lovisa.
  32. 16
    Åh, vad jag önskar att det snart ska läka och att du ska få börja njuta av din graviditet. Håller alla tummar för att det ska gå bra. Börjar nästan gråta när jag läser ditt inlägg och inser att man inte kan göra något annat än hoppas.

    Kram
  33. Medlem sedan
    Oct 2006
    #17
    usch va otäckt det måste kännas för dig, jag hoppas verkligen att allting går bra med dig och den lill*.
    Kramar Klara
  34. 17
    usch va otäckt det måste kännas för dig, jag hoppas verkligen att allting går bra med dig och den lill*.
    Kramar Klara
  35. besökare
    #18

    Det kan gå bra ändå!

    Jag har en släkting som gjort fvp två gånger och vattnet gick båda gångerna. Den första gången upphärda läckaget och hon kunde vara igång ungefär som vanligt. Den andra gången blev hon mer eller mindra sängliggande graviditeten ut. Båda gångerna gick dock allt bra och barnen var i högsta grad välmående när de föddes. De gjorde fvp eftersom deras första barn är gravt handikappat.
  36. 18
    Det kan gå bra ändå! Jag har en släkting som gjort fvp två gånger och vattnet gick båda gångerna. Den första gången upphärda läckaget och hon kunde vara igång ungefär som vanligt. Den andra gången blev hon mer eller mindra sängliggande graviditeten ut. Båda gångerna gick dock allt bra och barnen var i högsta grad välmående när de föddes. De gjorde fvp eftersom deras första barn är gravt handikappat.
  37. Medlem sedan
    Sep 2006
    #19
    Jag är jättetacksam för att du tittat in för att dela med dig. Det känns bra att få bekräftat det läkaren sagt från någon som varit med om det i verkliga livet!
    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
  38. 19
    Jag är jättetacksam för att du tittat in för att dela med dig. Det känns bra att få bekräftat det läkaren sagt från någon som varit med om det i verkliga livet!
  39. Medlem sedan
    Apr 1998
    #20

    Måste vara jobbigt...

    Jag tror och hoppas att det går för dig och lilla bebisen ändå!

    *kram*
    *^*Mamma till tre underverk. Son -99, dotter -01 och dotter -07*^*
  40. 20
    Måste vara jobbigt... Jag tror och hoppas att det går för dig och lilla bebisen ändå!

    *kram*

Liknande trådar

  1. Läcker jag fostervatten???
    By anonymt namn in forum _0807 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 12:30
  2. fostervatten som läcker..
    By mohlina in forum Komplikationer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-01, 13:58
  3. Läcker jag fostervatten..?
    By tina m filip + bf 22/8 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 11:31
  4. läcker fostervatten... = OK?
    By izza_77 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-25, 20:18
  5. Läcker jag fostervatten??
    By Eowyn in forum Förlossning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-05, 23:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar