Några frågor till
Bokstavsbarn
  1. Giraffen77
    #1

    Några frågor till

    Hej!
    Är ADHD, Asperger , autism osv ärftligt?
    Har ni (bägge föräldrar) som har barn med dessa diagnoer eller misstänkta sådana själva problem?
    Vad menas med "autistiska drag"?

    /G
  2. 1
    Några frågor till Hej!
    Är ADHD, Asperger , autism osv ärftligt?
    Har ni (bägge föräldrar) som har barn med dessa diagnoer eller misstänkta sådana själva problem?
    Vad menas med "autistiska drag"?

    /G
  3. nettan
    #2
    Själva ärftlighetsfrågan är mycket laddad här och något vi undviker för att slippa nya tvister och problem.
    Om det tvista de lärde. För min del så spelar det liksom ingen roll _om_ det är ärftligt eller ej, två av mina barn har adhd och det är det jag jobbar med.

    Min bror har adhd, förmodligen min morbror också. Har en kusin med asperger.Jag är rätt säker på att jag har adhd och som sagt, två av mina barn har det också...... barnens fäder har såvitt jag vet ingen bokstavsproblematik.
  4. 2
    Själva ärftlighetsfrågan är mycket laddad här och något vi undviker för att slippa nya tvister och problem.
    Om det tvista de lärde. För min del så spelar det liksom ingen roll _om_ det är ärftligt eller ej, två av mina barn har adhd och det är det jag jobbar med.

    Min bror har adhd, förmodligen min morbror också. Har en kusin med asperger.Jag är rätt säker på att jag har adhd och som sagt, två av mina barn har det också...... barnens fäder har såvitt jag vet ingen bokstavsproblematik.
  5. Knäckta knäcken
    #3

    Jag är för ny

    är för att veta om det är ett laddat ämne, så jag svarar utefter vad jag har förstått.
    Ca 80% av de barn som har ADHD har även nära släktingar med ADHD. Av alla de jag vet med ADHD och även med Aspberger, så är jag säker på att någon av föräldrarna har detsamma. I vissa fel vet jag att det är så, i andra är det bara spekulationer.

    Nu är det då frågan var min sons ev, ADHD kommer ifrån Är det jag eller pappan som fört det vidare? Egentligen förstår jag inte varför det är laddat, allt är ju mer eller mindre ärftligt.
  6. 3
    Jag är för ny är för att veta om det är ett laddat ämne, så jag svarar utefter vad jag har förstått.
    Ca 80% av de barn som har ADHD har även nära släktingar med ADHD. Av alla de jag vet med ADHD och även med Aspberger, så är jag säker på att någon av föräldrarna har detsamma. I vissa fel vet jag att det är så, i andra är det bara spekulationer.

    Nu är det då frågan var min sons ev, ADHD kommer ifrån Är det jag eller pappan som fört det vidare? Egentligen förstår jag inte varför det är laddat, allt är ju mer eller mindre ärftligt.
  7. nettan
    #4
    Och då vill jag lägga in att det är så att vi under mååånga år här haft stora problem när det gäller just dessa diskussioner.
    Av den anledningen så väljer vi att INTE diskutera just den biten här utan på Diskutera diagnoser, för börjar vi ta upp det till diskussion här igen så är risken stor att vi då får tillbaka den tråkiga stämning som blev härinne och det vill inte jag.
    Så snälla, just ärftlighet och uppkomst diskuterar vi inte här.
  8. 4
    Och då vill jag lägga in att det är så att vi under mååånga år här haft stora problem när det gäller just dessa diskussioner.
    Av den anledningen så väljer vi att INTE diskutera just den biten här utan på Diskutera diagnoser, för börjar vi ta upp det till diskussion här igen så är risken stor att vi då får tillbaka den tråkiga stämning som blev härinne och det vill inte jag.
    Så snälla, just ärftlighet och uppkomst diskuterar vi inte här.

Liknande trådar

  1. Hej ,har några frågor till er..
    By Anno Nym in forum Autismspektrum
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-08-17, 02:11
  2. Några frågor till er som är...
    By saga77 in forum Utsatta barn & familjehem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-07, 23:39
  3. Några frågor till den som kan!
    By Helt knäckt in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 16:22
  4. några frågor till v 5-7
    By pinja in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-04-30, 13:48
  5. Några frågor till er...
    By Fru Film in forum Hem & fritid
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-03-08, 09:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar