formulär i pdf
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    formulär i pdf

    Hej,
    jag undrar om det finns ett smidigt sätt att konvertera ett word-dokument med formulärfält och kryssrutor till pdf så att kryssrutorna och formulärfälten fungerar. Jag har Acrobat 6.0 Professional och Windows XP Professional.

    Vet inte om detta är riktigt rätt forum men förhoppningsvis kan någon hjälpa mig. :-)
    Mamma till Elin och Emma.
  2. 1
    formulär i pdf Hej,
    jag undrar om det finns ett smidigt sätt att konvertera ett word-dokument med formulärfält och kryssrutor till pdf så att kryssrutorna och formulärfälten fungerar. Jag har Acrobat 6.0 Professional och Windows XP Professional.

    Vet inte om detta är riktigt rätt forum men förhoppningsvis kan någon hjälpa mig. :-)
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    1. du uppgraderar till acrobat 7(eller ännu hellre 8 ) där stödet för fomrs är bättre, och bygger om ditt formulär där....

    2. du skyddar word dokumentet och tillåter bara editering i formulärfälten och kryssrutorna

    3. (min favorit) du bygger en webbsida i PHP eller perl och laddar ner något av de tusentals formulärtemplates som finns(på Nätet)

    (märks det att jag gillar parenteser)


    /A
  4. 2
    1. du uppgraderar till acrobat 7(eller ännu hellre 8 ) där stödet för fomrs är bättre, och bygger om ditt formulär där....

    2. du skyddar word dokumentet och tillåter bara editering i formulärfälten och kryssrutorna

    3. (min favorit) du bygger en webbsida i PHP eller perl och laddar ner något av de tusentals formulärtemplates som finns(på Nätet)

    (märks det att jag gillar parenteser)


    /A

Liknande trådar

  1. Formulär
    By LottaCa in forum Sängvätning & inkontinens
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2012-07-14, 08:11
  2. Beställningssedel/-formulär....
    By jojje22 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-11, 12:49
  3. 5-15 formulär
    By Mamma Trött in forum Bokstavsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 12:45
  4. Formulär?
    By --Ia-- in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 12:05
  5. formulär i pdf
    By Vittel in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 14:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar