Bra kokbok för nybörjare?
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    Bra kokbok för nybörjare?

    Jag skulle behöva tips på kokböcker för vuxna nybörjare. Min pappa, 70 år, är nämnligen helt bortkommen i köket, han klarar endast av att bre mackor och möjligtvis koka upp tevatten. Han har aldrig behövt lära sig att laga mat och behöver egentligen inte nu heller, men jag tycker att det är orättvist att mamma alltid ska behöva ansvara själv för maten.
    Därför tänkte jag och mina syskon som julklapp ge honom privatlektioner i matlagning under våren, men det hade varit kul att ge honom en mycket grundläggande och väldigt enkel kokbok i julklapp.
    Det finns ju bra kokböcker för barn, typ Johanna Westmans, men de är kanske lite barnsliga?
    Har någon några tips?
  2. 1
    Bra kokbok för nybörjare? Jag skulle behöva tips på kokböcker för vuxna nybörjare. Min pappa, 70 år, är nämnligen helt bortkommen i köket, han klarar endast av att bre mackor och möjligtvis koka upp tevatten. Han har aldrig behövt lära sig att laga mat och behöver egentligen inte nu heller, men jag tycker att det är orättvist att mamma alltid ska behöva ansvara själv för maten.
    Därför tänkte jag och mina syskon som julklapp ge honom privatlektioner i matlagning under våren, men det hade varit kul att ge honom en mycket grundläggande och väldigt enkel kokbok i julklapp.
    Det finns ju bra kokböcker för barn, typ Johanna Westmans, men de är kanske lite barnsliga?
    Har någon några tips?
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2
    Vår kokbok kanske? Där står tillagningstider och ugnstemperaturer väldigt överskådligt, innehåller mycket husmanskost, massor av fiskrecept och lite bröd och bakverk oxå.

    Har verkligen haft nytta av min i köket i alla år! Senast igår då jag åkte på att ta ur en fisk för första gången. Fram m kokboken för att få veta hur i friden man gör egentligen... (Usch, så äckligt...)

    Lycka till!
    /Cina
  4. 2
    Vår kokbok kanske? Där står tillagningstider och ugnstemperaturer väldigt överskådligt, innehåller mycket husmanskost, massor av fiskrecept och lite bröd och bakverk oxå.

    Har verkligen haft nytta av min i köket i alla år! Senast igår då jag åkte på att ta ur en fisk för första gången. Fram m kokboken för att få veta hur i friden man gör egentligen... (Usch, så äckligt...)

    Lycka till!
    /Cina
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Tycker vår kokbok är en guldgruva. Där finns allt. Har för mig att det finns recet på hur man värmer färdig ostkaka i ugnen coh hur man kokar ägg också i den. *L*
  6. 3
    Tycker vår kokbok är en guldgruva. Där finns allt. Har för mig att det finns recet på hur man värmer färdig ostkaka i ugnen coh hur man kokar ägg också i den. *L*
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4
    Håller med! Vår kokbok!! mkt bra och basic med lite extra i vissa recept!
  8. 4
    Håller med! Vår kokbok!! mkt bra och basic med lite extra i vissa recept!

Liknande trådar

  1. Ny kokbok!
    By Grodan in forum Vikt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-06, 17:22
  2. kokbok
    By navigo in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-20, 20:15
  3. Jag har en ny kokbok
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 11:09
  4. GI kokbok?
    By johi in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 19:39
  5. Bra kokbok?
    By Camelia in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-08, 11:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar