Hur gör man en tom rad
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Apr 1999
    #1

    Hur gör man en tom rad

    ...i HTML-kod?

    Det är kanske under er värdighet att svara på så superenkla frågor, men för mig är det kinesiska!

    Jag försöker sätta in en besöksräknare på min blogg - och fattar öht inte hur man får dit den, så kom jag på att precis i början, under beskrivningen av bloggen. DÄR kunde jag klistra in html-koden - men jag vill ha en tom rad emellan så det inte kommer så kloss intill...

    Men HUR???
    Lena m. I-99 & G-03

    Man föds inte till kvinna – man blir det! (SB)
  2. 1
    Hur gör man en tom rad ...i HTML-kod?

    Det är kanske under er värdighet att svara på så superenkla frågor, men för mig är det kinesiska!

    Jag försöker sätta in en besöksräknare på min blogg - och fattar öht inte hur man får dit den, så kom jag på att precis i början, under beskrivningen av bloggen. DÄR kunde jag klistra in html-koden - men jag vill ha en tom rad emellan så det inte kommer så kloss intill...

    Men HUR???
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Så här:

    Nu vet jag inte hur du skriver radbrytningar, men jag gör så här:
    <br /> Man kan också skriva <br>

    Och vill du ha en tom rad gör du två:
    <br /><br />

    Men det enklaste är nog att lägga besöksräknaren i ett eget stycke, så här:
    <p>
    Besökräknarskoden
    </p>

    Och under min värdighet vore det att ignorera din fråga. Vi är alla barn i början. Tänk om jag kunde hitta frågorna jag ställde för knappt 3 år sedan, det vore skojsigt :-)
  4. 2
    Så här: Nu vet jag inte hur du skriver radbrytningar, men jag gör så här:
    <br /> Man kan också skriva <br>

    Och vill du ha en tom rad gör du två:
    <br /><br />

    Men det enklaste är nog att lägga besöksräknaren i ett eget stycke, så här:
    <p>
    Besökräknarskoden
    </p>

    Och under min värdighet vore det att ignorera din fråga. Vi är alla barn i början. Tänk om jag kunde hitta frågorna jag ställde för knappt 3 år sedan, det vore skojsigt :-)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar