Veckopeng?
_00 Alla barn
  1. AAAA
    #1

    Veckopeng?

    Min son tyckte häromdagen att nu var han faktiskt så stor så att han kunde få veckopeng: ) Får era barn veckopeng? Hur mycket isåfall? Vi tyckte att 20 kr i veckan är lagom och det var sonen alldeles nöjd med: ) Tror nog det är själva grejen för riktigt begrepp om pengars värde har dom ju inte i den åldern: )
  2. 1
    Veckopeng? Min son tyckte häromdagen att nu var han faktiskt så stor så att han kunde få veckopeng: ) Får era barn veckopeng? Hur mycket isåfall? Vi tyckte att 20 kr i veckan är lagom och det var sonen alldeles nöjd med: ) Tror nog det är själva grejen för riktigt begrepp om pengars värde har dom ju inte i den åldern: )
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Nej..

    Ingen veckopeng här. Han har frågat någon gång, men än så länge inget tjat. Så vi väntar.. De är ju ändå bara 6.. (snart 7 visserligen ;-) )
    Skulle han få veckopeng skulle han dock få köpa sitt lördags godis själv!
    /Pillan
  4. 2
    Nej.. Ingen veckopeng här. Han har frågat någon gång, men än så länge inget tjat. Så vi väntar.. De är ju ändå bara 6.. (snart 7 visserligen ;-) )
    Skulle han få veckopeng skulle han dock få köpa sitt lördags godis själv!
    /Pillan
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Ja, lilla f får 20 kr i veckan. Jag tror att det enda sättet att lära sig hantera pengar är att ha egna pengar och upptäcka vad de räcker till. VI diskuterar mycket när hon handlar om priset är lämpligt osv.
  6. 3
    Ja, lilla f får 20 kr i veckan. Jag tror att det enda sättet att lära sig hantera pengar är att ha egna pengar och upptäcka vad de räcker till. VI diskuterar mycket när hon handlar om priset är lämpligt osv.
  7. Elle & Hampus
    #4
    20:- i veckan här med. Har lovat att gå i in i förhandling om summan nästa år. :-)

    Tycker också att det är ett bra sätt att få ett litet hum om vad pengar är värt redan nu. Vi pratar lite om att spara också, och Hampus har faktiskt sparat en del pengar han fått av tandfén. De ska snart omvandlas till ett tekniklego. (Jag har dock lovat att vi ska betala hälften, så han behöver bara tappa ett par tänder till så är vi snart där ... :-)

    Kram Elle
  8. 4
    20:- i veckan här med. Har lovat att gå i in i förhandling om summan nästa år. :-)

    Tycker också att det är ett bra sätt att få ett litet hum om vad pengar är värt redan nu. Vi pratar lite om att spara också, och Hampus har faktiskt sparat en del pengar han fått av tandfén. De ska snart omvandlas till ett tekniklego. (Jag har dock lovat att vi ska betala hälften, så han behöver bara tappa ett par tänder till så är vi snart där ... :-)

    Kram Elle
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5
    20 kr i veckan..men då måste hon städa rummet först och det gör hon. Hon sparar dock sina vecko pengar och köper nåt större o finare sen när hon har nån hundralapp ihopsparad.
  10. 5
    20 kr i veckan..men då måste hon städa rummet först och det gör hon. Hon sparar dock sina vecko pengar och köper nåt större o finare sen när hon har nån hundralapp ihopsparad.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    nej

    Men hon får pengar lite då och då om vi är iväg.
  12. 6
    nej Men hon får pengar lite då och då om vi är iväg.

Liknande trådar

  1. Veckopeng?
    By Lillblomma in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-28, 10:34
  2. Veckopeng 25-30 kr
    By Pansen in forum _98 Alla barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 09:39
  3. Veckopeng
    By Tess in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 09:46
  4. Veckopeng?
    By Irene Huss in forum _01 Höstbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-04-28, 17:23
  5. Veckopeng
    By anonymt namn in forum _98 Alla barn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 19:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar