Hjälp /Tips tack!!!
_02 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2002
    #1

    Hjälp /Tips tack!!!

    Min dotter är nu 3 år och hon har sedan efter sommaren börjat "skrika" när hon pratar... Hon talar väldigt högt och tjuuuter nästan ur sig saker när hon blir exalterad!

    Har ni tips hur vi får henne att sluta? Har andra haft samma problem? Ska jag se det som ett problem eller en jobbig fas?
    Hon verkar inte riktigt mena det utan hon blir bara så här och blev jätteledsen en gång när vi skrek tillbaka... Så det knepet var bara sårande.

    Våra vänner och andra som kommer på besök tror jag tycker hon är alldeles för "stökig"....

    Till saken är att vi ju har en liten parvel nu och om det också kan ha att göra med uppmärksamhet???

    Ja jag vet inte hur jag ska hjälpa henne av med detta. Det börjar kännas så tråkigt nu.... Jag blir så trött att höra henne emellanåt.... Vilket är så synd....

    Kram på er alla o god jul!
  2. 1
    Hjälp /Tips tack!!! Min dotter är nu 3 år och hon har sedan efter sommaren börjat "skrika" när hon pratar... Hon talar väldigt högt och tjuuuter nästan ur sig saker när hon blir exalterad!

    Har ni tips hur vi får henne att sluta? Har andra haft samma problem? Ska jag se det som ett problem eller en jobbig fas?
    Hon verkar inte riktigt mena det utan hon blir bara så här och blev jätteledsen en gång när vi skrek tillbaka... Så det knepet var bara sårande.

    Våra vänner och andra som kommer på besök tror jag tycker hon är alldeles för "stökig"....

    Till saken är att vi ju har en liten parvel nu och om det också kan ha att göra med uppmärksamhet???

    Ja jag vet inte hur jag ska hjälpa henne av med detta. Det börjar kännas så tråkigt nu.... Jag blir så trött att höra henne emellanåt.... Vilket är så synd....

    Kram på er alla o god jul!
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2

    tyvärr inga tips

    K och inte minst M blir extremt högljudda när de blir glada, och allra helst när jag är hemma (det blir nämligen värre då en maken). (dessutom börjar de stamma vilket tydligen oxå är vanligt i den här åldern)
    Vi försöker påminna dem för det är ju bara att de glömmer vart "ljudkontrollen" är men samtidigt vet jag att jag själv tyvärr hade (har) samma problem ibland så jag är inte det optimala föredömet för dem.

    Men det funkar i alla fall tillfälligt om vi bara ber dem sänka volymen lite. Typ:
    "jag vill jättegärna höra vad du säger, men kan du sänka volymen lite. Jag får ont i öronen"

    Det är det bästa jag har (och ofta går det tillbaks till hög volym efter ett litet tag) men det är väl bara att fortsätta.
  4. 2
    tyvärr inga tips K och inte minst M blir extremt högljudda när de blir glada, och allra helst när jag är hemma (det blir nämligen värre då en maken). (dessutom börjar de stamma vilket tydligen oxå är vanligt i den här åldern)
    Vi försöker påminna dem för det är ju bara att de glömmer vart "ljudkontrollen" är men samtidigt vet jag att jag själv tyvärr hade (har) samma problem ibland så jag är inte det optimala föredömet för dem.

    Men det funkar i alla fall tillfälligt om vi bara ber dem sänka volymen lite. Typ:
    "jag vill jättegärna höra vad du säger, men kan du sänka volymen lite. Jag får ont i öronen"

    Det är det bästa jag har (och ofta går det tillbaks till hög volym efter ett litet tag) men det är väl bara att fortsätta.
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3
    Tack... ja det är nog det enda vi med kan göra... Hon talar ju normalt annars men så höjer hon rösten... ofta när vi är fler hemma... hon är väl rädd att inte "synas".
    Ska använda dina ord i bearbetandet *ler*
  6. 3
    Tack... ja det är nog det enda vi med kan göra... Hon talar ju normalt annars men så höjer hon rösten... ofta när vi är fler hemma... hon är väl rädd att inte "synas".
    Ska använda dina ord i bearbetandet *ler*
  7. Medlem sedan
    Mar 2007
    #4
    Vår dotter 3 1/2 har senaste tiden börjat att höja rösten rejält, jag fick rådet av en vän att tala tystare med henne och peppar peppar... det verkar fungera
  8. 4
    Vår dotter 3 1/2 har senaste tiden börjat att höja rösten rejält, jag fick rådet av en vän att tala tystare med henne och peppar peppar... det verkar fungera

Liknande trådar

  1. Ny(are) bil på G... Hjälp/tips tack!
    By Grodan in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-07-22, 20:56
  2. Hjälp med råd och tips!!!! TACK
    By H med E in forum Föräldraskap
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-16, 13:11
  3. HJÄLP mig råd och tips tack!!
    By Ladymed4 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 07:37
  4. Hjälp,tips tack
    By Mamma Trött in forum Diabetes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 12:39
  5. HJälp och tips tack
    By *Mariah* in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-11, 10:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar