sen falska larmet
_0612 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2006
    #1

    sen falska larmet

    har jag lyckats sluta tro att jag ska föda tidigare än bf, men ändå går jag runt o känner efter, efter symtom. men inga värkar. bara en massa SD.
    imorn är jag hela 39 v. och eftersom alla mina 3 barn e födda i v 38 o 39 så tycker jag att även denna ska komma nu! heh..

    men samtidigt så har jag kommit på att bebisen INTE får komma innan onsdag kl 10! för lucia morgon ska min äldsta "uppträda" och jag bara måste vara där o se på!!!

    men min tur så lär väl nåt hända "för" tidigt. vi har inte tid för bebis än
    just onsdag är en sån dag då alllt skulle skita sig.. den "sämsta" dagen att föda, (barnvaktsproblem osv osv) fast onsd. eftermiddag o framåt e ok

    jag har en vecka kvar till bf. känns overkligt!
    o inga värkar!
  2. 1
    sen falska larmet har jag lyckats sluta tro att jag ska föda tidigare än bf, men ändå går jag runt o känner efter, efter symtom. men inga värkar. bara en massa SD.
    imorn är jag hela 39 v. och eftersom alla mina 3 barn e födda i v 38 o 39 så tycker jag att även denna ska komma nu! heh..

    men samtidigt så har jag kommit på att bebisen INTE får komma innan onsdag kl 10! för lucia morgon ska min äldsta "uppträda" och jag bara måste vara där o se på!!!

    men min tur så lär väl nåt hända "för" tidigt. vi har inte tid för bebis än
    just onsdag är en sån dag då alllt skulle skita sig.. den "sämsta" dagen att föda, (barnvaktsproblem osv osv) fast onsd. eftermiddag o framåt e ok

    jag har en vecka kvar till bf. känns overkligt!
    o inga värkar!
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    Vi delar bf och vi delar samma tankar.

    Vill ha bebben nu, men den får vänta tills onsdag eftermiddag. Har tillochmed den 19/12 på sig att komma ut, har den inte gjort det får den stanna till det nya året.

    Hade mycket känningar förra veckan, men inte ett tecken alls hitintills.... Förlossningen känns ganska avlägsen

    Kram
  4. 2
    Vi delar bf och vi delar samma tankar.

    Vill ha bebben nu, men den får vänta tills onsdag eftermiddag. Har tillochmed den 19/12 på sig att komma ut, har den inte gjort det får den stanna till det nya året.

    Hade mycket känningar förra veckan, men inte ett tecken alls hitintills.... Förlossningen känns ganska avlägsen

    Kram
  5. awesome
    #3
    Min sambo skulle nog vara överlycklig om Klas-Egon tittade ut på onsdag eftersom han då slipper ställa upp som tärna i bankens årliga luciatåg.
    Själv tycker jag att han kan komma ut när som helst bara det blir SNART och INTE på julafton!
  6. 3
    Min sambo skulle nog vara överlycklig om Klas-Egon tittade ut på onsdag eftersom han då slipper ställa upp som tärna i bankens årliga luciatåg.
    Själv tycker jag att han kan komma ut när som helst bara det blir SNART och INTE på julafton!
  7. Medlem sedan
    Jun 2006
    #4
    ha ha.. vill se fotobevis på tärnan så se till att knipa ihop
  8. 4
    ha ha.. vill se fotobevis på tärnan så se till att knipa ihop
  9. Medlem sedan
    Jun 2006
    #5
    imorse hade jag riktigt ont i magen, EN gång, det lixom högg till. sen inget mer. blev så glad av att känna lite smärta.
    hur knäpp kan man bli!
  10. 5
    imorse hade jag riktigt ont i magen, EN gång, det lixom högg till. sen inget mer. blev så glad av att känna lite smärta.
    hur knäpp kan man bli!
  11. Medlem sedan
    Feb 2001
    #6
    Att gå och känna efter lite är nog helt normalt
    jag erkänner att jag tänker och känner efter massor varje dag speciellt innan jag ska somna
    ber ibland om att få känna en sammandragning
    Men varje kväll blir utan än så länge

    och skulle det inte vara typiskt om det satte igång när man minst har tid *ler
    den 13 är fullbokad för min del med haha.
    men jag har ju inte BF än på ett tag så jag går säker antar jag
    Men julafton vet man ju aldrig iofs.
  12. 6
    Att gå och känna efter lite är nog helt normalt
    jag erkänner att jag tänker och känner efter massor varje dag speciellt innan jag ska somna
    ber ibland om att få känna en sammandragning
    Men varje kväll blir utan än så länge

    och skulle det inte vara typiskt om det satte igång när man minst har tid *ler
    den 13 är fullbokad för min del med haha.
    men jag har ju inte BF än på ett tag så jag går säker antar jag
    Men julafton vet man ju aldrig iofs.
  13. Medlem sedan
    Feb 2001
    #7
    Det där luciatåget vore nog något vi höggravida skulle tittat på.
    Det kanske kan bli en bra igångsättare låter ju onekligen intressant

    trösta maken med att Klas-Egon bestämt att OM han tittar ut på onsdag blir det efter lussetåget *fniss*
  14. 7
    Det där luciatåget vore nog något vi höggravida skulle tittat på.
    Det kanske kan bli en bra igångsättare låter ju onekligen intressant

    trösta maken med att Klas-Egon bestämt att OM han tittar ut på onsdag blir det efter lussetåget *fniss*
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8
    Jag håller med om att efter onsdageftermiddag kan barnet komma. Min dotter har luciatåg utomhus kl. 16. Då är mina föräldrar här. De har ca 2 timmar att komma hit så det vore väldigt lägligt om värkarna satt igång ordentligt då.

    Men våra två tidigare barn har vi åkt in till förlossning på kväll resp. mitt i natten. Hoppas vi slipper det den här gången. Men det blir när det blir.
  16. 8
    Jag håller med om att efter onsdageftermiddag kan barnet komma. Min dotter har luciatåg utomhus kl. 16. Då är mina föräldrar här. De har ca 2 timmar att komma hit så det vore väldigt lägligt om värkarna satt igång ordentligt då.

    Men våra två tidigare barn har vi åkt in till förlossning på kväll resp. mitt i natten. Hoppas vi slipper det den här gången. Men det blir när det blir.
  17. awesome
    #9
    Jag är portad från uppträdandet! Jag har verkligen försökt med alla möjliga övertalningsmetoder men nej- det är bara för bankens anställda. Hade väldigt gärna dokumenterat showen!
  18. 9
    Jag är portad från uppträdandet! Jag har verkligen försökt med alla möjliga övertalningsmetoder men nej- det är bara för bankens anställda. Hade väldigt gärna dokumenterat showen!
  19. Medlem sedan
    Jan 2005
    #10
    Tyvärr så lär bäbis komma när den har lust jag har också sånna där "inte"-dagar.... hihi.... men men..... när man minst anar det så....

    Förstår att du tänker som du gör....Mina två sista har kommit 12 och 13 dagar före bf vilket skulle motsvara nästa helg för mig....på nåt dumt sätt är man ju inställd på att även denna ska komma runt samma tidpunkt!
  20. 10
    Tyvärr så lär bäbis komma när den har lust jag har också sånna där "inte"-dagar.... hihi.... men men..... när man minst anar det så....

    Förstår att du tänker som du gör....Mina två sista har kommit 12 och 13 dagar före bf vilket skulle motsvara nästa helg för mig....på nåt dumt sätt är man ju inställd på att även denna ska komma runt samma tidpunkt!

Liknande trådar

  1. Larmet
    By Katta1 in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 21:57
  2. Larmet är avblåst
    By kossanrosa in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 15:03
  3. Placering av larmet
    By .Flingan in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-16, 20:30
  4. larmet kvar
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 13:08
  5. tio i ett gick larmet
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 23:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar