När ska man söka vård?
_0506 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    När ska man söka vård?

    Elin har hostat sedan september. Inte så mycket på dagarna men alltid på kvällen innan hon somnar och på morgonen när hon vaknar. Ibland på nätterna också. Det rosslar rejält då tycker jag.

    Men, som sagt, på dagarna hostar hon inte och hon har inga andra förkylningssymptom. Ingen snuva eller feber. Hon är inte trött eller gnällig. Hon rosslar möjligen lite ibland.

    När tycker ni att man ska söka vård?

    Vi har bvc-tid den 2 jan men min man tycker det är väl långt dit. Vad tycker ni?
    Mamma till Elin och Emma.
  2. 1
    När ska man söka vård? Elin har hostat sedan september. Inte så mycket på dagarna men alltid på kvällen innan hon somnar och på morgonen när hon vaknar. Ibland på nätterna också. Det rosslar rejält då tycker jag.

    Men, som sagt, på dagarna hostar hon inte och hon har inga andra förkylningssymptom. Ingen snuva eller feber. Hon är inte trött eller gnällig. Hon rosslar möjligen lite ibland.

    När tycker ni att man ska söka vård?

    Vi har bvc-tid den 2 jan men min man tycker det är väl långt dit. Vad tycker ni?
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2

    Lova har också hostat

    en längre och och vi ringde tillslut till Vårdcentrlen där Lova blev undersökt och fick Bricanyl utskrivet. Vi ger henne det bara vid behov och det behövdes bara några gånger innan det blev mycket bättre.

    Ring och fråga iallafall tycker jag
    Mamma till Lova (0505) och Axel (0703)

    "Tänk att just jag fått världens finaste barn"
  4. 2
    Lova har också hostat en längre och och vi ringde tillslut till Vårdcentrlen där Lova blev undersökt och fick Bricanyl utskrivet. Vi ger henne det bara vid behov och det behövdes bara några gånger innan det blev mycket bättre.

    Ring och fråga iallafall tycker jag
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Isak har också varit sådär sen september = dagisstarten. Jag har funderat på att gå till vårdcentralen men inte gått än. Kanske man borde. Fast jag tycker att han varit något bättre ett par veckor men nu är det likadant igen...
  6. 3
    Isak har också varit sådär sen september = dagisstarten. Jag har funderat på att gå till vårdcentralen men inte gått än. Kanske man borde. Fast jag tycker att han varit något bättre ett par veckor men nu är det likadant igen...
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Ja, Elin började också dagis i september och jag antar att det är många bacilusker att vänja sig vid. Men ändå.
    Får se hur vi gör.
  8. 4
    Ja, Elin började också dagis i september och jag antar att det är många bacilusker att vänja sig vid. Men ändå.
    Får se hur vi gör.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    ok. Jag kanske ska ringa då. Det är en svår balansgång mellan att vara en god mor och en hönsmamma...
  10. 5
    ok. Jag kanske ska ringa då. Det är en svår balansgång mellan att vara en god mor och en hönsmamma...
  11. Medlem sedan
    May 2001
    #6
    Vi gick med Nova till doktorn med vad du beskriver. Vi fick Mollipect utskrivet (slemlösande). Hjälper för stunden. Nu får hon Ibland på morgonen bara.

    Tror att det är något som många barn har

    Om Elin störs i sin sömn tycker jag ni skall söka, annars är det nog ingen fara.

    Kramiz!
  12. 6
    Vi gick med Nova till doktorn med vad du beskriver. Vi fick Mollipect utskrivet (slemlösande). Hjälper för stunden. Nu får hon Ibland på morgonen bara.

    Tror att det är något som många barn har

    Om Elin störs i sin sömn tycker jag ni skall söka, annars är det nog ingen fara.

    Kramiz!
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    Tjena Vittel!!

    Att det rossalr är aldrig bra, sök vård för att slippa oroa er så länge!

    Men hörr, din dotter är så söt jag jag storknar! Kikade in i din blogg och bara njöt! Vilken underbart bild när hon ligger där på sten! Störtskön tjej! Manne & Milla är stora idoler till ELIN!

    Kram

    Elin har hostat sedan september. Inte så mycket på dagarna men alltid på kvällen innan hon somnar och på morgonen när hon vaknar. Ibland på nätterna också. Det rosslar rejält då tycker jag.

    Men, som sagt, på dagarna hostar hon inte och hon har inga andra förkylningssymptom. Ingen snuva eller feber. Hon är inte trött eller gnällig. Hon rosslar möjligen lite ibland.

    När tycker ni att man ska söka vård?

    Vi har bvc-tid den 2 jan men min man tycker det är väl långt dit. Vad tycker ni?
    **Mamma till rallykidsen Jonathan, Alexander & Emanuel**
    http://www.camillaslivochlustar.wordp ress.com
  14. 7
    Tjena Vittel!! Att det rossalr är aldrig bra, sök vård för att slippa oroa er så länge!

    Men hörr, din dotter är så söt jag jag storknar! Kikade in i din blogg och bara njöt! Vilken underbart bild när hon ligger där på sten! Störtskön tjej! Manne & Milla är stora idoler till ELIN!

    Kram

    Elin har hostat sedan september. Inte så mycket på dagarna men alltid på kvällen innan hon somnar och på morgonen när hon vaknar. Ibland på nätterna också. Det rosslar rejält då tycker jag.

    Men, som sagt, på dagarna hostar hon inte och hon har inga andra förkylningssymptom. Ingen snuva eller feber. Hon är inte trött eller gnällig. Hon rosslar möjligen lite ibland.

    När tycker ni att man ska söka vård?

    Vi har bvc-tid den 2 jan men min man tycker det är väl långt dit. Vad tycker ni?
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8
    Storkna på. Nu lär det bli fler bilder, eftersom vi skaffat oss en ny kamera. :-)

    Vi ska lära Elin skriva autografer så fort det går och då får ni ett signerat foto. Självklart. :-)
  16. 8
    Storkna på. Nu lär det bli fler bilder, eftersom vi skaffat oss en ny kamera. :-)

    Vi ska lära Elin skriva autografer så fort det går och då får ni ett signerat foto. Självklart. :-)
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9
    Hon hostar i sömnen med vaknar inte så jag antar att det går bra. Ska nog ringa och fråga.
  18. 9
    Hon hostar i sömnen med vaknar inte så jag antar att det går bra. Ska nog ringa och fråga.
  19. Medlem sedan
    May 2000
    #10
    Är det läkartid ni har på BVC 2/1? Tycker ändå att ni ska försöka få en tidigare tid till en läkare på Vårdcentralen. Tror inte alls att det är något "allvarligt" då hon haft det så länge men det kan ju vara skönt att få det kollat så snabbt som möjligt och att få medicin om det behövs. Lycka till!
  20. 10
    Är det läkartid ni har på BVC 2/1? Tycker ändå att ni ska försöka få en tidigare tid till en läkare på Vårdcentralen. Tror inte alls att det är något "allvarligt" då hon haft det så länge men det kan ju vara skönt att få det kollat så snabbt som möjligt och att få medicin om det behövs. Lycka till!
  21. Medlem sedan
    Mar 2003
    #11
    Ellen har åxå varit så en längre tid och vi fick astma konstaterat efter besök på VC.
    Här har både maken och sonen det så det var inte konstigt alls att hon åxå fick det.
    Hoppas naturligtvis inte att det är det hon har!
    Jag tycker du ska kolla upp det.
  22. 11
    Ellen har åxå varit så en längre tid och vi fick astma konstaterat efter besök på VC.
    Här har både maken och sonen det så det var inte konstigt alls att hon åxå fick det.
    Hoppas naturligtvis inte att det är det hon har!
    Jag tycker du ska kolla upp det.

Liknande trådar

  1. Om man ska söka vård
    By fudge in forum Sängvätning & inkontinens
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-03-20, 13:01
  2. Ögoninflammation - söka vård?
    By Pernilla_utan_röv in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-21, 15:37
  3. söka privat vård?
    By -smultron- in forum Förlossning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 09:59
  4. när bör man söka vård för solbränna?
    By jallemor in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-04, 20:23
  5. Ska man söka vård?
    By smulan_07 in forum Missfall
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 08:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar