Kan inte hjälpa det..
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    #1

    Kan inte hjälpa det..

    Men jag blir jädrans förbannad på skribenter som uppvisar sådant hat mot män..o så lite respekt mot våra barn o också behandlar alla kvinnor som menlösa offer..o jag kommer fortsätta protestera o även reagera med att skriva svar som inte alltid är genomtänkta..men det jag skrev nedan till Sunrise var faktiskt ett test för det är alltför oftast ok att tracka ner o angripa män som grupp utan att NÅGON forumsvärd reagerar..och det tycker jag är himla dåligt..att dessa gruppattacker får stå utan att någon forumvärd reagerar..så då skriver jag ett inlägg för att visa hur jädrans förbaskad jag är för att få NÅGON forumvärd att reagera..o jag kallar Sunrise varken för idiot eller för troll..om nu någon missade det..

    Sunrise inlägg fick stå där utan att någon forumsvärd reagerade nästan ett helt dygn!!! Mitt inlägg anmäldes inom 2 timmar.

    nuff said...
    ******************************
    Inte helt galen...bara lite udda..


    When all was done and said, more was said than done.
  2. 1
    Kan inte hjälpa det.. Men jag blir jädrans förbannad på skribenter som uppvisar sådant hat mot män..o så lite respekt mot våra barn o också behandlar alla kvinnor som menlösa offer..o jag kommer fortsätta protestera o även reagera med att skriva svar som inte alltid är genomtänkta..men det jag skrev nedan till Sunrise var faktiskt ett test för det är alltför oftast ok att tracka ner o angripa män som grupp utan att NÅGON forumsvärd reagerar..och det tycker jag är himla dåligt..att dessa gruppattacker får stå utan att någon forumvärd reagerar..så då skriver jag ett inlägg för att visa hur jädrans förbaskad jag är för att få NÅGON forumvärd att reagera..o jag kallar Sunrise varken för idiot eller för troll..om nu någon missade det..

    Sunrise inlägg fick stå där utan att någon forumsvärd reagerade nästan ett helt dygn!!! Mitt inlägg anmäldes inom 2 timmar.

    nuff said...
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2

    P.S..

    Försvinner jag så vet ni att det inte är frivilligt..då har jag blivit avstängd..
    ******************************
    Inte helt galen...bara lite udda..


    When all was done and said, more was said than done.
  4. 2
    P.S.. Försvinner jag så vet ni att det inte är frivilligt..då har jag blivit avstängd..
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3

    Jag förstår dig

    och håller med dig, men jag har valt att sitta på händerna i den diskussionen (också).

    Det är lite ironiskt att jag varit i pappans situation i ursprungsinlägget, men jag svarar alltså inte, för jag upplever att anonym och hennes kompis vill ha reda på hur man ska göra för att utesluta pappan och då har jag ingen lust att ställa upp med karta och kompass.

    Jag tycker det är helt otroligt att inlägg som det som skrevs nedan släpps igenom. Ett annat som tydligen är okej är ju detta:

    MÄN får skylla sig själva.

    Det är ingen som tvingar män att avstå från sin del av föräldraledigheten. Det är ingen som tivngar män att avstå från VAB. Det är ingen som tvingar män att jobba heltid. MÄN GÖR DET HELT FRIVILLIGT.

    Kvinnor var inte alls de stora förlorarna vid skillsmässor förr innan män slapp ta ansvar för sin familj.

    Män vill gärna äta kakan och ha den kvar. De vill leva trad så länge de är i ett förhållande Då vill de minsann inte leva jämlikt! Då kräver de ha markservice av sin kvinna och utnyttja de fördelar könsrollerna ger en man. Men om det blir skilsmässa DÅ men först DÅ gnäller de och vill ha rätt till jämlikhet men utan att de ska ställas några krav förstås. Så fort en man inleder en ny relation blir det ofta bio-mamma och styv-mamma som har GV och VV med varandra. Pappan utnyttjar ofta trad könsroller som vanligt.

    SJÄLVKLART ser alla sambandet mellan att vara borta flera år från arbetsmarknaden p.g.a föräldraledighet o sämre lönelyft. SJÄLVKLART! Det är ju just därför män inte vill vara föräldralediga och VABba. (Det överlåter de till mamman, styvmamman eller farmor)

    OBS! Pappor har idag redan hälften av alla föräldradagar om föräldrarna har GV. Det finns INGENTING som mamma kan göra för att tvinga en pappa från att avstå från sina dagar. Det gör de så gärna helt frivilligt.

    Vad som hindrar oss mammor från att vara lika själviska som pappor och välja karriär istället för att ta hand om barnen är så klart känslomässig utpressning. Den dag som mammor tar lika lite ansvar som pappor gör idag den dagen kommer mÅÅÅÅÅÅÅÅnga barn att tvingas växa upp i fosterhem eller på institutioner.

    Du är helt fel ute i ditt senaste inlägg.
    Vad ska man säga, hade de varit tillåtna om det man bytit ut "pappor" mot "araber"? Knappast!
  6. 3
    Jag förstår dig och håller med dig, men jag har valt att sitta på händerna i den diskussionen (också).

    Det är lite ironiskt att jag varit i pappans situation i ursprungsinlägget, men jag svarar alltså inte, för jag upplever att anonym och hennes kompis vill ha reda på hur man ska göra för att utesluta pappan och då har jag ingen lust att ställa upp med karta och kompass.

    Jag tycker det är helt otroligt att inlägg som det som skrevs nedan släpps igenom. Ett annat som tydligen är okej är ju detta:

    MÄN får skylla sig själva.

    Det är ingen som tvingar män att avstå från sin del av föräldraledigheten. Det är ingen som tivngar män att avstå från VAB. Det är ingen som tvingar män att jobba heltid. MÄN GÖR DET HELT FRIVILLIGT.

    Kvinnor var inte alls de stora förlorarna vid skillsmässor förr innan män slapp ta ansvar för sin familj.

    Män vill gärna äta kakan och ha den kvar. De vill leva trad så länge de är i ett förhållande Då vill de minsann inte leva jämlikt! Då kräver de ha markservice av sin kvinna och utnyttja de fördelar könsrollerna ger en man. Men om det blir skilsmässa DÅ men först DÅ gnäller de och vill ha rätt till jämlikhet men utan att de ska ställas några krav förstås. Så fort en man inleder en ny relation blir det ofta bio-mamma och styv-mamma som har GV och VV med varandra. Pappan utnyttjar ofta trad könsroller som vanligt.

    SJÄLVKLART ser alla sambandet mellan att vara borta flera år från arbetsmarknaden p.g.a föräldraledighet o sämre lönelyft. SJÄLVKLART! Det är ju just därför män inte vill vara föräldralediga och VABba. (Det överlåter de till mamman, styvmamman eller farmor)

    OBS! Pappor har idag redan hälften av alla föräldradagar om föräldrarna har GV. Det finns INGENTING som mamma kan göra för att tvinga en pappa från att avstå från sina dagar. Det gör de så gärna helt frivilligt.

    Vad som hindrar oss mammor från att vara lika själviska som pappor och välja karriär istället för att ta hand om barnen är så klart känslomässig utpressning. Den dag som mammor tar lika lite ansvar som pappor gör idag den dagen kommer mÅÅÅÅÅÅÅÅnga barn att tvingas växa upp i fosterhem eller på institutioner.

    Du är helt fel ute i ditt senaste inlägg.
    Vad ska man säga, hade de varit tillåtna om det man bytit ut "pappor" mot "araber"? Knappast!
  7. Medlem sedan
    Jan 1998
    #4

    Ja jag blir...

    ...själv alldeles vansinnigt förbannad och även uppgiven, när jag läser somliga inlägg som går ut på att pappan är en Ond Varelse (därför att han är Man och Pappa) som alltid ska uteslutas medelst diverse knep (som ivrigt levereras och propageras för). Var ska man börja i en sådan debatt? Man får börja nånstans på 1700-talet, för det är DÄR de befinner sig mentalt. Innan Upplysningen.

    Kan man anmäla dessa skribenter för Hets mot folkgrupp? Ja Män är ju ingen folkgrupp förstås. Men föreställ er att det istället hade varit frågan om judar, muslimer eller homosexuella...
  8. 4
    Ja jag blir... ...själv alldeles vansinnigt förbannad och även uppgiven, när jag läser somliga inlägg som går ut på att pappan är en Ond Varelse (därför att han är Man och Pappa) som alltid ska uteslutas medelst diverse knep (som ivrigt levereras och propageras för). Var ska man börja i en sådan debatt? Man får börja nånstans på 1700-talet, för det är DÄR de befinner sig mentalt. Innan Upplysningen.

    Kan man anmäla dessa skribenter för Hets mot folkgrupp? Ja Män är ju ingen folkgrupp förstås. Men föreställ er att det istället hade varit frågan om judar, muslimer eller homosexuella...
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    #5

    Inkluderar...

    jag i din kategori "skribenter"?
    "Livet är inte en resa till graven med syftet att komma dit i en attraktiv och välbevarad kropp. Det handlar om att glida in sidlänges med en chokladkaka i ena handen, en flaska vin i den andra, fullständigt slutkörd, totalt utsliten, skrikande "Hoho, kan någon ge mig lift!"
  10. 5
    Inkluderar... jag i din kategori "skribenter"?
  11. Medlem sedan
    Oct 2003
    #6
    Humor? (eller kanske man ska kalla det tragik)

    "Det är ingen som tvingar män att avstå från sin del av föräldraledigheten."

    Sagt av samma skribent som nu gör allt för att förklara det finurliga i att tvinga pappan att avstå från sin del av föräldraledigheten och i sin iver över detta påstår att alla pappor är potentiella barnmisshandlare.
  12. 6
    Humor? (eller kanske man ska kalla det tragik)

    "Det är ingen som tvingar män att avstå från sin del av föräldraledigheten."

    Sagt av samma skribent som nu gör allt för att förklara det finurliga i att tvinga pappan att avstå från sin del av föräldraledigheten och i sin iver över detta påstår att alla pappor är potentiella barnmisshandlare.
  13. Medlem sedan
    Oct 2003
    #7
    Skulle så bli fallet så hoppas jag att vi ses snart igen.
    Och skulle så bli fallet så förutsätter jag i konsekvensens namn att det andra minst lika grova övertrampet som kommenterades samtidigt också renderar avstängning!
  14. 7
    Skulle så bli fallet så hoppas jag att vi ses snart igen.
    Och skulle så bli fallet så förutsätter jag i konsekvensens namn att det andra minst lika grova övertrampet som kommenterades samtidigt också renderar avstängning!
  15. KAJO
    #8

    Fast jag tycker att du

    drog långtgående slutsatser utifrån aktuellt inlägg främst genom egna tolkningar och detta på ett onyanserat och aggressivt sätt. Det som påpekades var att om man ser till sitt barns bästa så vill man troligen inte släppa iväg det till vem som helst utan att först försäkrat sig om att denne person är en lämplig förälder. (Det stod som parantes i inlägget att trådstartaren tydligen inte känner pappan)
    Jag hade aldrig släppt iväg mina barn till någon jag inte känner alls, men så hade jag heller aldrig skaffat barn med någon jag inte känner alls. Ibland går det dock inte som man tänkt sig och jag har respekt för att det kan råka bli så ändå. Lämpligt är väl i dessa fall- oOM det är möjligt- att som kvinna försöka hinna lära känna pappan under graviditeten. Gör man inte det så bör man ha goda skäl till varför, anser jag.

    Det Sunrise tog upp var dock huruvida man skulle våga släppa barnen till en främling, oavsett om det är barnets far, och nej, det skulle i alla fall inte jag göra.
  16. 8
    Fast jag tycker att du drog långtgående slutsatser utifrån aktuellt inlägg främst genom egna tolkningar och detta på ett onyanserat och aggressivt sätt. Det som påpekades var att om man ser till sitt barns bästa så vill man troligen inte släppa iväg det till vem som helst utan att först försäkrat sig om att denne person är en lämplig förälder. (Det stod som parantes i inlägget att trådstartaren tydligen inte känner pappan)
    Jag hade aldrig släppt iväg mina barn till någon jag inte känner alls, men så hade jag heller aldrig skaffat barn med någon jag inte känner alls. Ibland går det dock inte som man tänkt sig och jag har respekt för att det kan råka bli så ändå. Lämpligt är väl i dessa fall- oOM det är möjligt- att som kvinna försöka hinna lära känna pappan under graviditeten. Gör man inte det så bör man ha goda skäl till varför, anser jag.

    Det Sunrise tog upp var dock huruvida man skulle våga släppa barnen till en främling, oavsett om det är barnets far, och nej, det skulle i alla fall inte jag göra.
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9
    1. Är alltid mamman en lämplig förälder? Ni utgår ju implicit från att det bara kan vara pappor som ska bevisa sina föräldrafärdigheter. När vi fick barn var vi exakt lika handfallna båda två.

    2. Man måste ju ha väldigt dåligt omdöme om man blir med barn med någon man inte känner och inte vill känna. Den fösta gången jag tog i min abarn var jag ju en främling för dem, skulle min fru då suttit som en hök och vaktat mig tills hon såg att jag inte var farlig?
  18. 9
    1. Är alltid mamman en lämplig förälder? Ni utgår ju implicit från att det bara kan vara pappor som ska bevisa sina föräldrafärdigheter. När vi fick barn var vi exakt lika handfallna båda två.

    2. Man måste ju ha väldigt dåligt omdöme om man blir med barn med någon man inte känner och inte vill känna. Den fösta gången jag tog i min abarn var jag ju en främling för dem, skulle min fru då suttit som en hök och vaktat mig tills hon såg att jag inte var farlig?
  19. Medlem sedan
    Jan 2000
    #10

    ja lite..

    men oftast är väl inte du så totalt antifäder som vissa andra skribenter..
    ******************************
    Inte helt galen...bara lite udda..


    When all was done and said, more was said than done.
  20. 10
    ja lite.. men oftast är väl inte du så totalt antifäder som vissa andra skribenter..
  21. Medlem sedan
    Jan 2000
    #11

    Är kvar än.. :)

    Jag får kolla min email hemma efter jobb om affe har hört av sig om anmälan..och visst har du rätt om att vara konsekvent..
    ******************************
    Inte helt galen...bara lite udda..


    When all was done and said, more was said than done.
  22. 11
    Är kvar än.. :) Jag får kolla min email hemma efter jobb om affe har hört av sig om anmälan..och visst har du rätt om att vara konsekvent..
  23. Medlem sedan
    Jan 2000
    #12

    Det som är problemet..

    är att Sunrise utgår från att ALLA fäder är dåliga fäder tills bevisat motsatsen..om man nu inte är gift med mamman för då helt plötsligt så är man en ypperlig förälder..eller i alla fall tills mamman säger annat..o alla är väl ovana föräldrar..både män o kvinnor..från början?..jag fick lära mig att ta hand om mina barn precis som deras pappa..jag hade ingen inbyggd dold vetskap om hur man sköter barn som kickade igång så fort dottern kommit ut..o det gäller ju alla..det märks ju inte minst på alla böcker som skrivits i ämnet att ta hand om barn..

    Hade det varit att hon hade trackat ner på dåliga föräldrar..män OCH kvinnor..för de finns ju de också..så hade ingen protesterat..men så är det ju inte..det är bara fäder o män i allmänhet som är urkassa o framför allt farliga..

    Och eftersom mamman i inlägget inte känner pappan o inte heller känner sitt barn o barnet inte känner pappan så är det ju bra om alla 3 kan träffas och umgås o lära känna varandra..då skall man väl inte skriva råd som bevisligen ser till att pappa o barn inte skall kunna ta det som vi kvinnor ser som självklart..nämligen uttag av FL..barn har fortfarande 2 föräldrar o inte bara en mamma..och framför allt när man är ensamstående så är ju allt stöd o all hjälp välkommet..men den duger kanske bara om det är mormor o mostrar..inte om den kommer från barnet egen pappa..
    ******************************
    Inte helt galen...bara lite udda..


    When all was done and said, more was said than done.
  24. 12
    Det som är problemet.. är att Sunrise utgår från att ALLA fäder är dåliga fäder tills bevisat motsatsen..om man nu inte är gift med mamman för då helt plötsligt så är man en ypperlig förälder..eller i alla fall tills mamman säger annat..o alla är väl ovana föräldrar..både män o kvinnor..från början?..jag fick lära mig att ta hand om mina barn precis som deras pappa..jag hade ingen inbyggd dold vetskap om hur man sköter barn som kickade igång så fort dottern kommit ut..o det gäller ju alla..det märks ju inte minst på alla böcker som skrivits i ämnet att ta hand om barn..

    Hade det varit att hon hade trackat ner på dåliga föräldrar..män OCH kvinnor..för de finns ju de också..så hade ingen protesterat..men så är det ju inte..det är bara fäder o män i allmänhet som är urkassa o framför allt farliga..

    Och eftersom mamman i inlägget inte känner pappan o inte heller känner sitt barn o barnet inte känner pappan så är det ju bra om alla 3 kan träffas och umgås o lära känna varandra..då skall man väl inte skriva råd som bevisligen ser till att pappa o barn inte skall kunna ta det som vi kvinnor ser som självklart..nämligen uttag av FL..barn har fortfarande 2 föräldrar o inte bara en mamma..och framför allt när man är ensamstående så är ju allt stöd o all hjälp välkommet..men den duger kanske bara om det är mormor o mostrar..inte om den kommer från barnet egen pappa..
  25. Medlem sedan
    Jan 2000
    #13

    ja män får skylla sig själva..

    de är ju män..*rullar med ögonen*..helt sanslöst..allt är männens fel..det är ju tur att man är född kvinna o tydligen helt utan ansvar..
    ******************************
    Inte helt galen...bara lite udda..


    When all was done and said, more was said than done.
  26. 13
    ja män får skylla sig själva.. de är ju män..*rullar med ögonen*..helt sanslöst..allt är männens fel..det är ju tur att man är född kvinna o tydligen helt utan ansvar..
  27. KAJO
    #14

    Svar på frågorna:

    1. Mamman är INTE alltid lämplig men hon är den som bär barnet och föder fram det. För mig hade det varit självklart att omvända resonemagnet gällt om en man skaffat barn med en kvinna han inte kände och valde att behålla det och ville helamma i sex månader eller gud vet vad. Nu är det inte så, det är kvinnan enbart som föder barn och därmed ligger det automatiskt på henne att resonera kring lämpliga lösningar i vårdnadsfrågan när hon inte lever i ett parförhållande. Självklart innebär inte det att hon är vara lämplig som förälder. Väldigt få olämpliga föräldrar tror jag är kapabla att göra den bedömningen så det ligger nog på en annan nivå att avgöra detta. En pappa kan ju t ex försöka göra berörda instanser uppmärksamma på om en mor är olämplig, och på så sätt få vårdnaden. I de flesta fall hoppas jag att man som föräldrar är överens dock.

    2. Ja, det är väl möjligen ett tecken på dåligt omdöme att föda ett barn utan att vilja lära känna fadern. Säkert finns det omständigheter och fall där det inte handlar om dåligt omdöme. Misshandelförhållanden, våldtäkter, missbruk etc. Hur det är i berört fall vet vi inte och jag vill därför inte uttala mig om den kvinnans omdöme.
    När du och din fru fick barn gissar jag att hon kände dig och kunde förutse hur du skulle fungera ihop med barnen.
  28. 14
    Svar på frågorna: 1. Mamman är INTE alltid lämplig men hon är den som bär barnet och föder fram det. För mig hade det varit självklart att omvända resonemagnet gällt om en man skaffat barn med en kvinna han inte kände och valde att behålla det och ville helamma i sex månader eller gud vet vad. Nu är det inte så, det är kvinnan enbart som föder barn och därmed ligger det automatiskt på henne att resonera kring lämpliga lösningar i vårdnadsfrågan när hon inte lever i ett parförhållande. Självklart innebär inte det att hon är vara lämplig som förälder. Väldigt få olämpliga föräldrar tror jag är kapabla att göra den bedömningen så det ligger nog på en annan nivå att avgöra detta. En pappa kan ju t ex försöka göra berörda instanser uppmärksamma på om en mor är olämplig, och på så sätt få vårdnaden. I de flesta fall hoppas jag att man som föräldrar är överens dock.

    2. Ja, det är väl möjligen ett tecken på dåligt omdöme att föda ett barn utan att vilja lära känna fadern. Säkert finns det omständigheter och fall där det inte handlar om dåligt omdöme. Misshandelförhållanden, våldtäkter, missbruk etc. Hur det är i berört fall vet vi inte och jag vill därför inte uttala mig om den kvinnans omdöme.
    När du och din fru fick barn gissar jag att hon kände dig och kunde förutse hur du skulle fungera ihop med barnen.
  29. KAJO
    #15

    Förmodligen hade det

    varit bäst för alla parter om föräldrarna kunde lära känna varann och komma överens i vårdnadsfrågan innan barnets födsel. Förmodligen är dock inte samma sak som helst säkert. Vi vet ju inte någonting om bakgrunden till kvinnans ställningstagande.
    Beträffande Sunrise attityd i olika frågor så är jag för dåligt insatt för att kunna säga varken bu eller bä.
  30. 15
    Förmodligen hade det varit bäst för alla parter om föräldrarna kunde lära känna varann och komma överens i vårdnadsfrågan innan barnets födsel. Förmodligen är dock inte samma sak som helst säkert. Vi vet ju inte någonting om bakgrunden till kvinnans ställningstagande.
    Beträffande Sunrise attityd i olika frågor så är jag för dåligt insatt för att kunna säga varken bu eller bä.
  31. Vilda Tilda
    #16
    Instämmer!
  32. 16
    Instämmer!
  33. Medlem sedan
    Jan 2000
    #17

    Just det!!!

    Eftersom vi inte vet bakgrunden till kvinnans ställningstagande så skall ju inte heller förutsätta att hon agerar för barnets bästa o ge råd därefter..även en främling för mamman kan bli en bra förälder till sitt barn..det är ju faktiskt barnet det handlar om o inte mammans förhållande till pappan..mammor o pappor behöver inte ha ett förhållande över huvudtaget..men kan mycket väl ett jättebra förhållande till sina genensamma barn..
    ******************************
    Inte helt galen...bara lite udda..


    When all was done and said, more was said than done.
  34. 17
    Just det!!! Eftersom vi inte vet bakgrunden till kvinnans ställningstagande så skall ju inte heller förutsätta att hon agerar för barnets bästa o ge råd därefter..även en främling för mamman kan bli en bra förälder till sitt barn..det är ju faktiskt barnet det handlar om o inte mammans förhållande till pappan..mammor o pappor behöver inte ha ett förhållande över huvudtaget..men kan mycket väl ett jättebra förhållande till sina genensamma barn..
  35. nouvelle
    #18
    Och vad är det för skillnad mot att påstå att kvinnor som avstår från förvärvsarbete och tar ut fp och mesta delen av VAB får skylla sig själva för att de får en sämre löneutveckling? Det hävdas _ofta_ från olika håll, inte minst från vissa skribenter aktiva i den här tråden! Byt ut ordet kvinnor mot araber i det påståendet, du.
  36. 18
    Och vad är det för skillnad mot att påstå att kvinnor som avstår från förvärvsarbete och tar ut fp och mesta delen av VAB får skylla sig själva för att de får en sämre löneutveckling? Det hävdas _ofta_ från olika håll, inte minst från vissa skribenter aktiva i den här tråden! Byt ut ordet kvinnor mot araber i det påståendet, du.
  37. nouvelle
    #19
    Men du har ju påstått att kvinnor som avstår från förvärvsarbete och tar ut all fp och mesta delen av VAB får skylla sig själva för att de får en sämre löneutveckling. Vad är skillnaden mot att hävda att män som inte tar ut fp får skylla sig själva och får bära konsekvensenerna av det valet?
  38. 19
    Men du har ju påstått att kvinnor som avstår från förvärvsarbete och tar ut all fp och mesta delen av VAB får skylla sig själva för att de får en sämre löneutveckling. Vad är skillnaden mot att hävda att män som inte tar ut fp får skylla sig själva och får bära konsekvensenerna av det valet?
  39. KAJO
    #20

    Eftersom vi inte

    vet bakgrunden kan det ju vara lämpligt att ge mer generella råd. "Så här kan man gå till väga, men har du tänkt på..." Istället för att ställa trådstartaren mot väggen och pressa henn på uppgifter som hon kanske inte orkar ge. (Vilket jag inte påstår att just du gjorde)
  40. 20
    Eftersom vi inte vet bakgrunden kan det ju vara lämpligt att ge mer generella råd. "Så här kan man gå till väga, men har du tänkt på..." Istället för att ställa trådstartaren mot väggen och pressa henn på uppgifter som hon kanske inte orkar ge. (Vilket jag inte påstår att just du gjorde)
Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Kan inte hjälpa det...
    By Elin Solstråle in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 18:51
  2. Jag kan inte hjälpa det
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 22:08
  3. Kan ni inte hjälpa mig?
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 18:49
  4. Kan inte ni hjälpa mig?
    By *Vickan* in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 23:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar