Kissnödig dotter!! Hjälp!
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2006
    #1

    Kissnödig dotter!! Hjälp!

    Hej allihopa!
    Har en underbar tjej som sedan en månad ungefär beter sig väldigt konstigt vid läggdags. Vi lägger henne varannan kväll och hon brukar gnälla ibland efter den andra. Men nu måste hon kissa hur många gånger som helst, hon får "ångestattacker" annars och det kommer kiss också på toaletten, lite i alla fall. Hon säger att hon kanske kissar på sig annars. Vi säger att det gör inget i så fall, men hon har aldrig kissat på sig heller. I kväll gick hon 13 gånger på toa! Hon blir alltså helt panikslagen om hon inte får, vi har försökt allt möjligt: att förbjuda henne, att komma överens om att det nu är sista gången, ja allting. Men vi vet inte vad vi ska göra. Är det tvångstankar hon har? Hon har börjat tvätta händerna väldigt ordentligt och efter varje av dessa gånger också, vilket hon inte kommit ihåg tidigare. Vad ska vi göra??? På dagen visar hon inget sådant konstigt kissmönster eftersom vi har tänkt på urinvägsinfektion.
  2. 1
    Kissnödig dotter!! Hjälp! Hej allihopa!
    Har en underbar tjej som sedan en månad ungefär beter sig väldigt konstigt vid läggdags. Vi lägger henne varannan kväll och hon brukar gnälla ibland efter den andra. Men nu måste hon kissa hur många gånger som helst, hon får "ångestattacker" annars och det kommer kiss också på toaletten, lite i alla fall. Hon säger att hon kanske kissar på sig annars. Vi säger att det gör inget i så fall, men hon har aldrig kissat på sig heller. I kväll gick hon 13 gånger på toa! Hon blir alltså helt panikslagen om hon inte får, vi har försökt allt möjligt: att förbjuda henne, att komma överens om att det nu är sista gången, ja allting. Men vi vet inte vad vi ska göra. Är det tvångstankar hon har? Hon har börjat tvätta händerna väldigt ordentligt och efter varje av dessa gånger också, vilket hon inte kommit ihåg tidigare. Vad ska vi göra??? På dagen visar hon inget sådant konstigt kissmönster eftersom vi har tänkt på urinvägsinfektion.
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2
    Hon verkar väldigt rädd för att kissa ner sig i sängen
    hur gammal är hon?
    försök att prata visa henne att ex ni har plastad frotte så råkar det ske en olycka är det inte så farligt osv.
    låter osm om hon känner sig stressad och pressad att inte kissa på sig nattetid
  4. 2
    Hon verkar väldigt rädd för att kissa ner sig i sängen
    hur gammal är hon?
    försök att prata visa henne att ex ni har plastad frotte så råkar det ske en olycka är det inte så farligt osv.
    låter osm om hon känner sig stressad och pressad att inte kissa på sig nattetid
  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3
    Vår dotter fyllde sex i juli och hade liknande problem i somras.
    Hon var upp och kissade flera gånger innan hon somnade. Vi prövade till sist ett belöningssystem och det funkade faktiskt. Hon var motiverad och ville slippa detta eviga kissande som naturligtvis hade psykologiska orsaker.

    Stress oro ängslan sätter sig i kroppen på olika sätt. Ibland är det magont, ibland ont i huvudet ibland kissnödig etc...

    Min nu trettonåriga tjej hade liknande i fem års åldern, om än inte lika mycket. Det försvann av sig själv.
  6. 3
    Vår dotter fyllde sex i juli och hade liknande problem i somras.
    Hon var upp och kissade flera gånger innan hon somnade. Vi prövade till sist ett belöningssystem och det funkade faktiskt. Hon var motiverad och ville slippa detta eviga kissande som naturligtvis hade psykologiska orsaker.

    Stress oro ängslan sätter sig i kroppen på olika sätt. Ibland är det magont, ibland ont i huvudet ibland kissnödig etc...

    Min nu trettonåriga tjej hade liknande i fem års åldern, om än inte lika mycket. Det försvann av sig själv.
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    Fast detta är ju tvärtom!

    Vår dotter, 4 år, vill ju inte alls gå på toan! Du beskriver din dotter som ville gå alldeles för ofta. Vår dotter verkar inte alls bekymrad över att det kommer i byxor eller sängen...
  8. 4
    Fast detta är ju tvärtom! Vår dotter, 4 år, vill ju inte alls gå på toan! Du beskriver din dotter som ville gå alldeles för ofta. Vår dotter verkar inte alls bekymrad över att det kommer i byxor eller sängen...
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5

    förlåt, svarade på fel inlägg

    hej igen!
    Svarade visst på fel inlägg, trodde att ditt svar hörde till mitt inlägg längre upp, förlåt...
  10. 5
    förlåt, svarade på fel inlägg hej igen!
    Svarade visst på fel inlägg, trodde att ditt svar hörde till mitt inlägg längre upp, förlåt...
  11. Medlem sedan
    Jun 2004
    #6
    kolla i alla fall om urinvägsinfektion. jag har hört att barn kan ha andra symptom än vuxna. kolla bara för att vara säker.
    krsm
    malin
  12. 6
    kolla i alla fall om urinvägsinfektion. jag har hört att barn kan ha andra symptom än vuxna. kolla bara för att vara säker.
    krsm
    malin

Liknande trådar

  1. Kissnödig vid läggdags, hjälp!
    By asej in forum _01 Höstbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-04-09, 13:54
  2. hjälp min dotter
    By Nilla med 4 barn in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 21:54
  3. Hjälp ang.min 12-år. dotter!
    By lessen mamma in forum Stora barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 18:46
  4. Hjälp ang.min 12-år. dotter!
    By lessen mamma in forum Stora barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 10:27
  5. Hjälp mig! Min dotter
    By Violas mamma in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-14, 22:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar