Odin är sjuk och hostar slem. Han är glad ändå den lilla solstrålen, men jag är ju orolig såklart.
I alla fall så bad jag mamma ta med Frida ner på stan för att handla och fika lite, så att Frida skulle få ha mormor för sig själv lite. När de gått så gick jag och lade mig med Odin och somnade snart. Efter en stund vaknade jag av att telefonen ringer och ja masar mig upp för att svara. Det var mamma och hon lät helt chockad. "Frida har ramlat...hon ställde sig upp i vagnen när jag skulle ta ut pengar och så ramlade hon ner i golvet (köpcentrum) med huvudet först."
Hon fortsatte och berättade att hon blivit jätteledsen, alltså skrikit på en gång, och att hon verkade ok. Men de sekunderna som hann gå, innan hon sa det, kändes som en evighet och jag hann tänka mig alla möjliga scenarion, där hon låg avsvimmad/var i en ambulans/var akuten osv osv... Usch!
Jag ringde sjukvårdsupplysningen och de sa att jag skulle hålla koll bara och att man inte gör något om barnet inte kräks eller svimmar.
Frida har varit som vanligt hela eftermiddagen så jag borde väl vara lugn nu. Men jag springe in och tittar på henne hela tiden.
Naturligtvis har J´s band releaseparty och spelning i kväll så han har inte varit hemma på hela dagen och kommer inte förrän sent i natt. (Han kommer såklart om jag ringer och säger det.)
Det är ALLTID något när han inte ska vara hemma. :-(
Åh, vad rädd jag blev!