Florsocker pâ
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Florsocker pâ

    franska vad heter det?
    C'est drôle ce besoin qu'ont les gens d'accuser les autres d'avoir gâché leur existence. Alors qu'ils y parviennent si bien eux-mêmes, sans l'aide de quiconque
    -Amelie Nothomb
    (extrait de Cosmetique de l'ennemie)
  2. 1
    Florsocker pâ franska vad heter det?
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Jag har köpt sucre glace och det funkar.
  4. 2
    Jag har köpt sucre glace och det funkar.
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    âh tack! Jag gillar chokladkaka med chokladglacyr och kokos pâ, och sâ hittade jag ett recept!
    Tack
  6. 3
    âh tack! Jag gillar chokladkaka med chokladglacyr och kokos pâ, och sâ hittade jag ett recept!
    Tack
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4
    Om du har en elektrisk kaffekvarn, eller kryddmalare kanske det är, kan du göra det själv av "vanligt" socker. Annars heter det Sucre Glace.
  8. 4
    Om du har en elektrisk kaffekvarn, eller kryddmalare kanske det är, kan du göra det själv av "vanligt" socker. Annars heter det Sucre Glace.
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    Nej det har jag inte och orkar inte göra det heller, Sucre glace blir bra! Tack
  10. 5
    Nej det har jag inte och orkar inte göra det heller, Sucre glace blir bra! Tack
  11. Medlem sedan
    May 2001
    #6
    Jag har inte heller någon malare. Men blev förvånad en gång då jag såg en kompis som malde sockret till utmärkt florsocker.
  12. 6
    Jag har inte heller någon malare. Men blev förvånad en gång då jag såg en kompis som malde sockret till utmärkt florsocker.
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7
    Smart kompis alltsâ, det hade jag inte tänkt pâ.
  14. 7
    Smart kompis alltsâ, det hade jag inte tänkt pâ.
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Blir ganska stolt då lilla jag kan hjälpa en riktig fransyska. *rodnar*
  16. 8
    Blir ganska stolt då lilla jag kan hjälpa en riktig fransyska. *rodnar*
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9
    Du är en globetrotter! Jag tycker du är jätteduktig som har kommit in dig sâ väl i Paris!
  18. 9
    Du är en globetrotter! Jag tycker du är jätteduktig som har kommit in dig sâ väl i Paris!
  19. Medlem sedan
    Feb 2005
    #10
    lägg sockret i en pâse och backa/kör över pâsen fem gânger med bilen, jag brukar göra sâ för jag fâr inte plats med en malare i mitt maskinskâp i köket.
  20. 10
    lägg sockret i en pâse och backa/kör över pâsen fem gânger med bilen, jag brukar göra sâ för jag fâr inte plats med en malare i mitt maskinskâp i köket.
  21. Medlem sedan
    Feb 2005
    #11
    och sâ flirtar hon med pascal ocksâ...
  22. 11
    och sâ flirtar hon med pascal ocksâ...
  23. Medlem sedan
    Dec 1999
    #12

    Riktig kändis!

    I september (frankrikesemestern) såg jag honom på teve säkert tre-fyra ggr, och ändå stod inte tv:n på särskilt ofta.
    Häromveckan var hanpå tv5, franska kanalen, i vårt eget vardagsrum. Har han precis släppt en skiva, eller?

    Katta i Sv.
  24. 12
    Riktig kändis! I september (frankrikesemestern) såg jag honom på teve säkert tre-fyra ggr, och ändå stod inte tv:n på särskilt ofta.
    Häromveckan var hanpå tv5, franska kanalen, i vårt eget vardagsrum. Har han precis släppt en skiva, eller?

    Katta i Sv.

Liknande trådar

  1. Strösocker vs florsocker? Bråttom!
    By Kalla in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-27, 14:06
  2. Florsocker på franska
    By UlLi in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 18:40
  3. Baka muffins med florsocker, går det?
    By Lillblomma in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 14:06
  4. smaksatt florsocker?
    By LottaJ in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-09, 17:28
  5. Florsocker i välingen...
    By MammaMu79 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 21:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar