Grönt bajs?
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2006
    #1

    Grönt bajs?

    Nu har Freja bajsat ca 8-10 bajsblöjor om dagen de sista 3 dagarna. 80% av gångerna är det grönt och luktar starkt! Hon har ingen infektion så jag undrar vad det beror på? Är det någon som hört om varför det blir så? Jag har hört att det kan bero på att barnet endast får i sig den första mjölken och det kan kanske stämma eftersom Freja inte är någon långammare. Sedan har jag hört att det kan bero på någon allergi?
    ~ Clara 0310 & Freja 0606 ~

    http://alneskog.webblogg.se
  2. 1
    Grönt bajs? Nu har Freja bajsat ca 8-10 bajsblöjor om dagen de sista 3 dagarna. 80% av gångerna är det grönt och luktar starkt! Hon har ingen infektion så jag undrar vad det beror på? Är det någon som hört om varför det blir så? Jag har hört att det kan bero på att barnet endast får i sig den första mjölken och det kan kanske stämma eftersom Freja inte är någon långammare. Sedan har jag hört att det kan bero på någon allergi?
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Jag har hört att det kan bero på gaser. Frejas bajs är också grönt ibland, men jag har inte brytt mig eftersom jag minns att de andra också haft så i omgångar.
  4. 2
    Jag har hört att det kan bero på gaser. Frejas bajs är också grönt ibland, men jag har inte brytt mig eftersom jag minns att de andra också haft så i omgångar.
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    Frågade BVC när jag var där i måndags angående grönt bajs. Ingrid började nämligen bajsa grönt (+ jätteofta) för drygt 2 veckor sedan. Och BVC sköterskan sa att det nog berodde på att hon inte får i sig den feta eftermjölken eftersom hon inte har ro att ligga och amma någon längre tid. Det var inget jag skulle oroa mig för i alla fall trots att det alltså hållit på i flera veckor.
  6. 3
    Frågade BVC när jag var där i måndags angående grönt bajs. Ingrid började nämligen bajsa grönt (+ jätteofta) för drygt 2 veckor sedan. Och BVC sköterskan sa att det nog berodde på att hon inte får i sig den feta eftermjölken eftersom hon inte har ro att ligga och amma någon längre tid. Det var inget jag skulle oroa mig för i alla fall trots att det alltså hållit på i flera veckor.

Liknande trådar

  1. Grönt bajs?
    By mini me in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-24, 11:56
  2. grönt bajs
    By allieallie in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-16, 18:25
  3. Grönt bajs???
    By LinaLina in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 20:59
  4. Grönt bajs
    By PippiLur in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 09:42
  5. grönt bajs...
    By lilla lena in forum _0507 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-23, 17:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar