Inte bada?
Höftluxationer
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Inte bada?

    Hejsan! Undrar om det finns någon som vet varför det är så olika på olika pkatsr vad det gäller att få bada sina små skenbebisar. Tycker det är lite konstigt att man på vissa ställen får ta ur dem en tiimme eller så varje dag medan vi absolut inte får ta ur henne?

    Vår lilla dotter är nu tre veckor gammal och har haft sin skena i 2 1/2 vecka. Har nu vant oss vid skenan men kan inte låta bli att undra om hon faktiskt inte fått den lite i onödan... Enligt ultraljudet så kunde de inte se något skelettfel utan de pratade bara om mjukdelarna och så vitt jag vet så borde de ju tränas och utvecklas lika bra genom fritt rörande. Fast å andra sidan så är det väl bättre att de faktiskt behandlar för säkerhets skull då faktiskt inte skenan ger några biverkningar. Det är ju en väldigt kort period i barnets liv. Någon som vet?
  2. 1
    Inte bada? Hejsan! Undrar om det finns någon som vet varför det är så olika på olika pkatsr vad det gäller att få bada sina små skenbebisar. Tycker det är lite konstigt att man på vissa ställen får ta ur dem en tiimme eller så varje dag medan vi absolut inte får ta ur henne?

    Vår lilla dotter är nu tre veckor gammal och har haft sin skena i 2 1/2 vecka. Har nu vant oss vid skenan men kan inte låta bli att undra om hon faktiskt inte fått den lite i onödan... Enligt ultraljudet så kunde de inte se något skelettfel utan de pratade bara om mjukdelarna och så vitt jag vet så borde de ju tränas och utvecklas lika bra genom fritt rörande. Fast å andra sidan så är det väl bättre att de faktiskt behandlar för säkerhets skull då faktiskt inte skenan ger några biverkningar. Det är ju en väldigt kort period i barnets liv. Någon som vet?
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2

    Badandet

    Inte heller vi fick ta ur dottern ur skenan själva, utan det var tvätta med badlappar som gällde och att åka till sjukhuset för bad enstaka gånger. Reagerade även jag på att det var så olika..
  4. 2
    Badandet Inte heller vi fick ta ur dottern ur skenan själva, utan det var tvätta med badlappar som gällde och att åka till sjukhuset för bad enstaka gånger. Reagerade även jag på att det var så olika..

Liknande trådar

  1. Hon gillar inte å bada =(
    By Hannnnnnna in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-17, 09:56
  2. får inte bada!
    By -jenna- in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-30, 16:21
  3. När är det inte ok att bada
    By UngMamma89 in forum Ordet är fritt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2007-11-09, 20:58
  4. Inte bada själv...
    By webbee in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 20:41
  5. Inte bada med avlsag *förstår inte*
    By Ponder m Prinsen 14/6 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-24, 23:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar