Några ord
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Några ord

    Ja det märks mer och mer att sonen aviker. Innan diagnosen så har vi tyckt det fungerat rel bra hemma men nu på jullovet, så har vi sett mer och mer svårigheter. Sonen hakar upp sig på händelser och reagerar väldigt starkt på saker som sker samt tidigare händelser. Det som är mest jobbigt är det att jag inte får trösta honon, snarare så skyller han allt på mig säger " det är ditt fel" Samtidigt är han väldigt gosig men svänger mellan sina känslor. Vad kallar era barn er? min son åtta år envisas med att kalla mig mitt namn istället för mamma, så var det inte tidigare. När jag påpeker detta säger han bara "men du heter ju det". Är det någon som har upplevt något liknande? Nu vill jag önska alla ett gott nytt år och på återseende nästa år.
  2. 1
    Några ord Ja det märks mer och mer att sonen aviker. Innan diagnosen så har vi tyckt det fungerat rel bra hemma men nu på jullovet, så har vi sett mer och mer svårigheter. Sonen hakar upp sig på händelser och reagerar väldigt starkt på saker som sker samt tidigare händelser. Det som är mest jobbigt är det att jag inte får trösta honon, snarare så skyller han allt på mig säger " det är ditt fel" Samtidigt är han väldigt gosig men svänger mellan sina känslor. Vad kallar era barn er? min son åtta år envisas med att kalla mig mitt namn istället för mamma, så var det inte tidigare. När jag påpeker detta säger han bara "men du heter ju det". Är det någon som har upplevt något liknande? Nu vill jag önska alla ett gott nytt år och på återseende nästa år.
  3. mamma S
    #2
    Min son började kalla mig vid namn redan när han var pytteliten, så fort han började prata. Bara någongång när det var många andra barn med, t ex vid dagishämtningen, så kunde han säga mamma till mig. Han hade samma svar som din: Men du heter ju så! Och jag tycker ju dessutom att han har rätt...
  4. 2
    Min son började kalla mig vid namn redan när han var pytteliten, så fort han började prata. Bara någongång när det var många andra barn med, t ex vid dagishämtningen, så kunde han säga mamma till mig. Han hade samma svar som din: Men du heter ju så! Och jag tycker ju dessutom att han har rätt...
  5. Medlem sedan
    Dec 2006
    #3
    Vad har din son för diagnos? Minns att jag själv vid ung. samma ålder började kalla min mamma vid namn - och fortsatte med det, vilket hon blev ledsen över (förståss). Tror dock inte att jag skulle kunna få någon diagnos, utan är ganska (mkt. ganska iofs.) "normal". Fast... ja, äsch, man vet ju aldrig... ja, med gener och så, menar jag...
  6. 3
    Vad har din son för diagnos? Minns att jag själv vid ung. samma ålder började kalla min mamma vid namn - och fortsatte med det, vilket hon blev ledsen över (förståss). Tror dock inte att jag skulle kunna få någon diagnos, utan är ganska (mkt. ganska iofs.) "normal". Fast... ja, äsch, man vet ju aldrig... ja, med gener och så, menar jag...

Liknande trådar

  1. Några nya och några gamla auktioner
    By quadrifol in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 11:26
  2. några rätt några fel
    By Starchildgirl in forum _0706 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-26, 12:58
  3. Några nya ord!
    By Ansan m A&T in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 08:54
  4. Några plus i dag?
    By MrsHyde in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 21:22
  5. Är det några
    By frippen in forum Barn som yrke
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-17, 19:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar