Naken
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2006
    #1

    Naken

    Har en 3 åring som bara vill vara naken hela tiden. Så fort vi kommer innanför dörren åker kläderna av, oavsett var vi är. Ví försöker klä på honom igen och 5 minuter senare är han naken igen. Han springer helst omkring i strumpor men inget mer. Tyvätt är det så att kisseriet fungerar bättre oxå när han slipper kläder för då går han på toaletten själv och det händer aldrig olyckor men med kläderna på händer det några gånger varje dag.

    Hälsade på kompisar igår. Var där i 3 timmar och Isak hade kläder på sig ca 15 minuter av den tiden. Han är dessutom rätt förtjust i sin "grej" och sitter gärna och pillar på den hela tiden.

    Finns det någon som har några tips?
  2. 1
    Naken Har en 3 åring som bara vill vara naken hela tiden. Så fort vi kommer innanför dörren åker kläderna av, oavsett var vi är. Ví försöker klä på honom igen och 5 minuter senare är han naken igen. Han springer helst omkring i strumpor men inget mer. Tyvätt är det så att kisseriet fungerar bättre oxå när han slipper kläder för då går han på toaletten själv och det händer aldrig olyckor men med kläderna på händer det några gånger varje dag.

    Hälsade på kompisar igår. Var där i 3 timmar och Isak hade kläder på sig ca 15 minuter av den tiden. Han är dessutom rätt förtjust i sin "grej" och sitter gärna och pillar på den hela tiden.

    Finns det någon som har några tips?
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2

    Välja kläder själv?

    Har också en treåring, men tjej, som också älskar att vara naken. Men mest är det nog för att hon tycker att kläder är obekväma.. Nu när hon blivit större får hon allt oftare välja kläder själv, och vi har märkt att kläder som hon tycker är fina eller som hon tycker är sköna sitter på betydligt längre. Så ok, nu går hon ut i prinsessklänning med mjukisbyxor under, men hon gråter iaf inte över att kläderna är obekväma.. Kan det hjälpa tror du?
    Tessie
  4. 2
    Välja kläder själv? Har också en treåring, men tjej, som också älskar att vara naken. Men mest är det nog för att hon tycker att kläder är obekväma.. Nu när hon blivit större får hon allt oftare välja kläder själv, och vi har märkt att kläder som hon tycker är fina eller som hon tycker är sköna sitter på betydligt längre. Så ok, nu går hon ut i prinsessklänning med mjukisbyxor under, men hon gråter iaf inte över att kläderna är obekväma.. Kan det hjälpa tror du?
  5. Medlem sedan
    Apr 2000
    #3
    Bestäm dig för vad du tycker är ok.

    Jag tycker tex att det är ok att springa omkring i trosor hemma, men vid tex matbordet skall man i alla fall ha en tröja på sig.

    Håll hårt på de gränser du sätter och strunta i resten. Det är ju faktiskt himla skönt att springa kring näck !
  6. 3
    Bestäm dig för vad du tycker är ok.

    Jag tycker tex att det är ok att springa omkring i trosor hemma, men vid tex matbordet skall man i alla fall ha en tröja på sig.

    Håll hårt på de gränser du sätter och strunta i resten. Det är ju faktiskt himla skönt att springa kring näck !
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Jag tycker det verkar OK att vara naken hemma (men jag skulle nog personligen försöka få på honom ett par kalsonger).

    Däremot skulle jag hålla hårt på att man har kläder på sig när man är borta - och ta en ordentlig fight om den saken.

    Tips - om det hjälper att han får välja kläder själv så kör på det... annars är det nog den hårda vägen som gäller med mutor och uppmuntran Något som hjälp mig några gånger när stora sonen behövt "lära" sig något är en tavla där han kan samla stjärnor. Om din son varit duktig och behållit kläderna på när ni är borta så får han en stjärna och när tavlan har 10 stjärnor så får han en belöning.
  8. 4
    Jag tycker det verkar OK att vara naken hemma (men jag skulle nog personligen försöka få på honom ett par kalsonger).

    Däremot skulle jag hålla hårt på att man har kläder på sig när man är borta - och ta en ordentlig fight om den saken.

    Tips - om det hjälper att han får välja kläder själv så kör på det... annars är det nog den hårda vägen som gäller med mutor och uppmuntran Något som hjälp mig några gånger när stora sonen behövt "lära" sig något är en tavla där han kan samla stjärnor. Om din son varit duktig och behållit kläderna på när ni är borta så får han en stjärna och när tavlan har 10 stjärnor så får han en belöning.

Liknande trådar

  1. Naken
    By mum66 in forum Tonåringar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2018-07-12, 16:32
  2. Nu e man naken
    By M@ckan in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-13, 21:38
  3. Naken, sol och bad
    By Jaeck in forum Sex & erotik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-22, 21:09
  4. Naken?
    By Mackan in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 08:43
  5. Naken på jobbet??
    By anonymt namn in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 17:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar