Vårtor?
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #1

    Vårtor?

    Min son har några vårtor, men det är svårt att få bort dem. Jag har använt apokekets vårtmedel. Någon med tips?
  2. 1
    Vårtor? Min son har några vårtor, men det är svårt att få bort dem. Jag har använt apokekets vårtmedel. Någon med tips?
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2
    vanligt nagellack gör susen
  4. 2
    vanligt nagellack gör susen
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    Då testar vi det.
  6. 3
    Då testar vi det.
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4
    Sonen hade en vårta under ena tåblomman och den smärtade endel.
    Vi använde vårtmedel och man får kämpa lite med vårtorna.
    Vårtor är ett virus men det sitter på utsidan av kroppen. Därför kan det vara svårt för kroppen att upptäcka viruset och skicka sina "krigar" dit.
    Det man ska göra är att efter ex ett bad, fila på vårtan och sen lägga på vårtmedlet. Detta skall upprepas helst varje dag.
    Såsmåningom så börjar kroppen bli vars om vårtan och börjar bearbeta den.
    Vi fick hålla på länge, troligtvis för att vi inte var tillräckligt envisa och frekventa. Men tillslut började den lossna lite i taget.
    men tillslut var den borta.
  8. 4
    Sonen hade en vårta under ena tåblomman och den smärtade endel.
    Vi använde vårtmedel och man får kämpa lite med vårtorna.
    Vårtor är ett virus men det sitter på utsidan av kroppen. Därför kan det vara svårt för kroppen att upptäcka viruset och skicka sina "krigar" dit.
    Det man ska göra är att efter ex ett bad, fila på vårtan och sen lägga på vårtmedlet. Detta skall upprepas helst varje dag.
    Såsmåningom så börjar kroppen bli vars om vårtan och börjar bearbeta den.
    Vi fick hålla på länge, troligtvis för att vi inte var tillräckligt envisa och frekventa. Men tillslut började den lossna lite i taget.
    men tillslut var den borta.
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5
    silvertejp ska tydligen vara bra, man sätter dit den och låter den sitta...
  10. 5
    silvertejp ska tydligen vara bra, man sätter dit den och låter den sitta...
  11. vårtbefriad
    #6
    En gång för länge sedan hade jag ett par vårtor under ena foten. När jag använde vårtmedel spred de sig. Jag hade vårtorna i ca två år och behandlade dem i flera omgångar. De blev bara fler och fler. Jag fick tipset att stoppa syretillförseln till vårtorna genom att använda kontaktlim eller något annat lim som torkar snabbt och sluter tätt. Det gjorde jag och när limmet lossnade efter några dagar höll den gamla vårtan på att läkas. Sedan dess har jag inte haft några vårtor alls.
  12. 6
    En gång för länge sedan hade jag ett par vårtor under ena foten. När jag använde vårtmedel spred de sig. Jag hade vårtorna i ca två år och behandlade dem i flera omgångar. De blev bara fler och fler. Jag fick tipset att stoppa syretillförseln till vårtorna genom att använda kontaktlim eller något annat lim som torkar snabbt och sluter tätt. Det gjorde jag och när limmet lossnade efter några dagar höll den gamla vårtan på att läkas. Sedan dess har jag inte haft några vårtor alls.

Liknande trådar

  1. Vårtor
    By Streli in forum Barnsjukdomar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-27, 20:06
  2. Vårtor
    By huskors in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-20, 18:59
  3. Ngt mot vårtor?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 12:48
  4. Vårtor...
    By GittanA in forum Barnsjukdomar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 14:23
  5. vårtor.......
    By Rikki in forum Barn som yrke
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-15, 15:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar