Tryck över bröstet....
_0705 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Tryck över bröstet....

    Någon mer som tycker det är tungt att andas? Jag har sen en dryg vecka ett tryck över bröstet där bh:n sitter och tycker det är lite tungt att andas. Jag vet inte om det beror på att jag är lite småförkyld, att bh:n trycker på eller för att magen bbörjar bli stor. Känns jobbigt och såklart oroar jag mig lite. Ringde bm härom dagen och hon trodde inte att det var något, men jag har fått tid imorgon för att kolla hb, blodtryck och liknande. Finns det någon som har någon teori om vad det kan vara?
    Mamma till två söner födda -04 och -07.
  2. 1
    Tryck över bröstet.... Någon mer som tycker det är tungt att andas? Jag har sen en dryg vecka ett tryck över bröstet där bh:n sitter och tycker det är lite tungt att andas. Jag vet inte om det beror på att jag är lite småförkyld, att bh:n trycker på eller för att magen bbörjar bli stor. Känns jobbigt och såklart oroar jag mig lite. Ringde bm härom dagen och hon trodde inte att det var något, men jag har fått tid imorgon för att kolla hb, blodtryck och liknande. Finns det någon som har någon teori om vad det kan vara?
  3. Medlem sedan
    Oct 2005
    #2
    Det låter inte alls bekvämt det där..
    Tyvärr har jag ingen teori om varför det blir så. Hoppas du kan få nåt vettigt svar av BM imorgon..

    Kramisar
  4. 2
    Det låter inte alls bekvämt det där..
    Tyvärr har jag ingen teori om varför det blir så. Hoppas du kan få nåt vettigt svar av BM imorgon..

    Kramisar
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    *skakar på huvudet*...Ingen aning tyvärr...Men hoppas du mår bättre eller kan få svar hos BM...En tanke bara...Har du bh med bygel?? Jag har redan börjat använda min amningsbh vissa dagar när det känns trångt med vanlig bh....

    Kram kram.....
  6. 3
    *skakar på huvudet*...Ingen aning tyvärr...Men hoppas du mår bättre eller kan få svar hos BM...En tanke bara...Har du bh med bygel?? Jag har redan börjat använda min amningsbh vissa dagar när det känns trångt med vanlig bh....

    Kram kram.....
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Har också funderat på om det är bygel-BH:n. Kanske är läge att börja använda annan BH, men jag behöver ju min bygel . Tack för ditt svar!
    Mamma till två söner födda -04 och -07.
  8. 4
    Har också funderat på om det är bygel-BH:n. Kanske är läge att börja använda annan BH, men jag behöver ju min bygel . Tack för ditt svar!
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Tack för kramen!
    Mamma till två söner födda -04 och -07.
  10. 5
    Tack för kramen!
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    Jag behöver oxå min bygel har riktigt stor byst men lyckats hitta en bh utan som ger ok stöd....
  12. 6
    Jag behöver oxå min bygel har riktigt stor byst men lyckats hitta en bh utan som ger ok stöd....
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    Jag får sånna känningar, mest på kvällen. Mig brukar det hjälpa att forma händerna runt munnen och andas, det blir varm luft då. Stå upp och luta mig framåt mot fötterna brukar också kännas skönt.

    Förlossningsläkaren lyssnade på mina lungor o hjärta idag när jag vart inne, och inga konstigheter. Det är säkert något med att bebis trycker på lungorna kanske?

    Lycka till imorgon!
  14. 7
    Jag får sånna känningar, mest på kvällen. Mig brukar det hjälpa att forma händerna runt munnen och andas, det blir varm luft då. Stå upp och luta mig framåt mot fötterna brukar också kännas skönt.

    Förlossningsläkaren lyssnade på mina lungor o hjärta idag när jag vart inne, och inga konstigheter. Det är säkert något med att bebis trycker på lungorna kanske?

    Lycka till imorgon!
  15. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8

    Jag tycker...

    ... att man märker att röstkorgen vidgas mycket nu. Jag köpte en ny större BH för någon månad sedan och den spänner rejält nu, vilket är obehagligt. Jag har även lätt att bli andfådd och därför ha svårare att andas (vilket beror på låga hb-värden) men även min halsbränna gör andningen mera "ansträngd".

    Hoppas du snar tmår bättre!!!

    Kram,
    AnnaSv med E-01 och S-03 och N-07
  16. 8
    Jag tycker... ... att man märker att röstkorgen vidgas mycket nu. Jag köpte en ny större BH för någon månad sedan och den spänner rejält nu, vilket är obehagligt. Jag har även lätt att bli andfådd och därför ha svårare att andas (vilket beror på låga hb-värden) men även min halsbränna gör andningen mera "ansträngd".

    Hoppas du snar tmår bättre!!!

    Kram,
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Tack för ditt svar. Kanske är dags att byta BH nu då.....har använt samma hela tiden, men idag knäppt jag upp den ett steg till (sista ). Har också lågt HB och när jag läser diskussionen ovan, känner jag igen mycket hos mig själv. Hoppas vi båda mår bättre snart.
    Mamma till två söner födda -04 och -07.
  18. 9
    Tack för ditt svar. Kanske är dags att byta BH nu då.....har använt samma hela tiden, men idag knäppt jag upp den ett steg till (sista ). Har också lågt HB och när jag läser diskussionen ovan, känner jag igen mycket hos mig själv. Hoppas vi båda mår bättre snart.
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Ska ta och pröva dina knep vid tillfälle. Tack för ditt svar!
    Mamma till två söner födda -04 och -07.
  20. 10
    Ska ta och pröva dina knep vid tillfälle. Tack för ditt svar!
  21. Medlem sedan
    Apr 2001
    #11

    Tack detsamma!

    Hoppas en ny bh hjälper lite grann iaf.

    Kram,
    AnnaSv med E-01 och S-03 och N-07
  22. 11
    Tack detsamma! Hoppas en ny bh hjälper lite grann iaf.

    Kram,

Liknande trådar

  1. Tryck över bröstet
    By evajess in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-25, 17:34
  2. tryck över bröstet
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-12-09, 19:54
  3. Tryck under bröstet
    By Marka_83 in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-24, 12:26
  4. Tryck över bröstet?
    By karo_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 15:45
  5. tryck över bröstet
    By anonymt namn in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 18:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar