Små överraskningar
Sex & erotik
  1. uttern
    #1

    Små överraskningar

    Hur överraskar ni era partners i vardagen? Själv är jag så fantasilös att jag blir glad för en blomma, en lott eller en multimeter. Men jag är helt fantasilös när det gäller God vän.

    Han är en tekniker i varje cell och blommor känns inte relevant. En lott går ju bra, men sedan tar det stopp! Jag kan ju inte överraska med en ny BH jämt och ständigt och visa upp genom att knäppa upp blusen när han kommer innanför dörren. Börjar bli lite fantasilöst.

    Han gillar tekniska prylar som jag fattar 0 av och dessutom är de oftast ganska dyra. Jag vill inte fråga honom, för det ska ju vara en _överraskning_.

    Tror att små glimtar i vardagen kan göra den lite roligare! Tar tacksam emot alla tips och idéer.
  2. 1
    Små överraskningar Hur överraskar ni era partners i vardagen? Själv är jag så fantasilös att jag blir glad för en blomma, en lott eller en multimeter. Men jag är helt fantasilös när det gäller God vän.

    Han är en tekniker i varje cell och blommor känns inte relevant. En lott går ju bra, men sedan tar det stopp! Jag kan ju inte överraska med en ny BH jämt och ständigt och visa upp genom att knäppa upp blusen när han kommer innanför dörren. Börjar bli lite fantasilöst.

    Han gillar tekniska prylar som jag fattar 0 av och dessutom är de oftast ganska dyra. Jag vill inte fråga honom, för det ska ju vara en _överraskning_.

    Tror att små glimtar i vardagen kan göra den lite roligare! Tar tacksam emot alla tips och idéer.
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    Tycker det är två (minst) olika saker du frågar om. Det ena handlar om hur man överraskar sin partner sexuellt (eller sexrelaterat) och det andra om vilka presenter man kan köpa.

    När det gäller sex är bra tips att en kväll gå i klänning utan trosor, hitta på nåt nytt i sängen, köpa en leksak som du använder på honom (eller dig själv medan han tittar på), boka en resa för att få tid med varann, överraska honom med ett hemma-spa bestående av bad, massage och sex helt fokuserat på honom.

    När det gäller presenter är det svårare eftersom jag inte känner honom. En snyggt klädesplagg funkar ju alltid.
  4. 2
    Tycker det är två (minst) olika saker du frågar om. Det ena handlar om hur man överraskar sin partner sexuellt (eller sexrelaterat) och det andra om vilka presenter man kan köpa.

    När det gäller sex är bra tips att en kväll gå i klänning utan trosor, hitta på nåt nytt i sängen, köpa en leksak som du använder på honom (eller dig själv medan han tittar på), boka en resa för att få tid med varann, överraska honom med ett hemma-spa bestående av bad, massage och sex helt fokuserat på honom.

    När det gäller presenter är det svårare eftersom jag inte känner honom. En snyggt klädesplagg funkar ju alltid.
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    En sak som garanterat funkar är detta:

    boka bord på en restaurang. Ta på dig kjol eller klänning.
    Medans ni sitter och äter/efter ni ätit klart ursäkta dig med att du måste gå och pudra näsan eller ngt. Gå in på toaletten och ta av dig dina trosor sen lägger/ger du dom till din kille när du kommer tillbaka.

    Kan garantera att han relativt snabbt kommer be om notan
  6. 3
    En sak som garanterat funkar är detta:

    boka bord på en restaurang. Ta på dig kjol eller klänning.
    Medans ni sitter och äter/efter ni ätit klart ursäkta dig med att du måste gå och pudra näsan eller ngt. Gå in på toaletten och ta av dig dina trosor sen lägger/ger du dom till din kille när du kommer tillbaka.

    Kan garantera att han relativt snabbt kommer be om notan
  7. Keyser Zouze
    #4
    Hahahahaaa! Min darling skulle garanterat tappa matlusten om jag ger honom mina stora tanttrosor i 100% bomull...
  8. 4
    Hahahahaaa! Min darling skulle garanterat tappa matlusten om jag ger honom mina stora tanttrosor i 100% bomull...
  9. Medlem sedan
    Sep 2006
    #5

    Bra tanke men kanske fel?

    Jag gillar din tanke, men den handlar om känsliga ting. Marginalen mellan förstärkt lust och olust är hårfin.

    Min lust kan aldrig förstärkas av att "okända" trosor överlämnas till mig. Jag vet ju inte med säkerhet vem som har burit plagget. Min kvinna kanske vill skoja med mig och lämnar över Mona Sahlins trosor. Min kvinna behöver inte ha illasinnat uppsåt, hon kanske inte förstår hur känsligt sånt här är. Lusten till cunnilingus kan, för lång tid, slås ut på ett par sekunder och jag passar mig därför för alla tänkbara risker.

    Slutsats:

    Hon MÅSTE ta av sig trosorna vid bordet om det ska funka för mig – och jag skojar inte!
  10. 5
    Bra tanke men kanske fel? Jag gillar din tanke, men den handlar om känsliga ting. Marginalen mellan förstärkt lust och olust är hårfin.

    Min lust kan aldrig förstärkas av att "okända" trosor överlämnas till mig. Jag vet ju inte med säkerhet vem som har burit plagget. Min kvinna kanske vill skoja med mig och lämnar över Mona Sahlins trosor. Min kvinna behöver inte ha illasinnat uppsåt, hon kanske inte förstår hur känsligt sånt här är. Lusten till cunnilingus kan, för lång tid, slås ut på ett par sekunder och jag passar mig därför för alla tänkbara risker.

    Slutsats:

    Hon MÅSTE ta av sig trosorna vid bordet om det ska funka för mig – och jag skojar inte!
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Funkar det åt andra hållet också, månne?
    Man slinker ut på pizzamuggen, kommer tillbaka med kallingarna i näven och blir raskt hemdragen i bingen?
    Varför har jag aldrig kommit på tanken?
  12. 6
    Funkar det åt andra hållet också, månne?
    Man slinker ut på pizzamuggen, kommer tillbaka med kallingarna i näven och blir raskt hemdragen i bingen?
    Varför har jag aldrig kommit på tanken?
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Var får man tag på Mona Sahlins trosor *flämt*?
  14. 7
    Var får man tag på Mona Sahlins trosor *flämt*?
  15. Medlem sedan
    Jun 2002
    #8
    det beror nog på kvinna eller i ovan fall man.. smaken e ju som baken.. vissa blir heltända på tanken (tänkte på mattias) och vissa assoierar till Gudrun *S*

    var på dejt en gång och upptäckte efter ett tag på en lite hångepause att min dejt inte hade kallingar på sig kan säga att jag önskade att vi var ngn annan stans då *suckar djupt*

    fast vid 1a dejten funkar nog inte det, inte heller tros/kalsong tricket...
  16. 8
    det beror nog på kvinna eller i ovan fall man.. smaken e ju som baken.. vissa blir heltända på tanken (tänkte på mattias) och vissa assoierar till Gudrun *S*

    var på dejt en gång och upptäckte efter ett tag på en lite hångepause att min dejt inte hade kallingar på sig kan säga att jag önskade att vi var ngn annan stans då *suckar djupt*

    fast vid 1a dejten funkar nog inte det, inte heller tros/kalsong tricket...
  17. kajira
    #9

    vad vi gör

    några "vardagsöverraskningar" jag brukar ge min man:
    köper hans favoritgodis, mörk choklad av särskilda märken
    sovmorgon (smyger in och hämtar ut lilltrollet han sover med innan han vaknar och låter honom sova vidare.
    köper snyggt klädesplagg om jag hittar något
    servera extragod middag någon dag när det egentligen är hans tur
    en flaska vin och något gott åt bara oss samtidigt som så många barn som möjligt skickas till sina kompisar/barnvakt
    en ledig kväll när han får göra vad han vill och jag tar alla barnen
    frukost på sängen, fast de funkar bara om man kan skicka de små till barnvakt annars blir det kaos

    mer sexigt:
    massage
    ha på mig kläder jag vet han tycker är sexiga
    klänning/kjol och inga trosor, extrema underkläder eller smycke i bröstvårtor, underliv, anal och så när man är ensam någon minut ta hans hand och låta honom känna.
    köpa någon sexleksak och be honom använda
    skriva ner en sexfantasi/novell och låta honom läsa
    skicka sexiga bilder till hans telefon
    bjuda in en annan tjej som han får leka med ensam eller tillsammans med mig

    finns säkert annat som jag gör eller som vore kul att göra men kommer inte på dem just nu
  18. 9
    vad vi gör några "vardagsöverraskningar" jag brukar ge min man:
    köper hans favoritgodis, mörk choklad av särskilda märken
    sovmorgon (smyger in och hämtar ut lilltrollet han sover med innan han vaknar och låter honom sova vidare.
    köper snyggt klädesplagg om jag hittar något
    servera extragod middag någon dag när det egentligen är hans tur
    en flaska vin och något gott åt bara oss samtidigt som så många barn som möjligt skickas till sina kompisar/barnvakt
    en ledig kväll när han får göra vad han vill och jag tar alla barnen
    frukost på sängen, fast de funkar bara om man kan skicka de små till barnvakt annars blir det kaos

    mer sexigt:
    massage
    ha på mig kläder jag vet han tycker är sexiga
    klänning/kjol och inga trosor, extrema underkläder eller smycke i bröstvårtor, underliv, anal och så när man är ensam någon minut ta hans hand och låta honom känna.
    köpa någon sexleksak och be honom använda
    skriva ner en sexfantasi/novell och låta honom läsa
    skicka sexiga bilder till hans telefon
    bjuda in en annan tjej som han får leka med ensam eller tillsammans med mig

    finns säkert annat som jag gör eller som vore kul att göra men kommer inte på dem just nu
  19. kajira
    #10

    tror inte det

    skulle verkligen inte funka på mig och känner nog ingen annan tjej heller som skulle gå igång på det. åtminstone är det ingen som någonsin önskat det när man pratat om vad man uppskattar skulle vilja att mannen i sitt liv gjorde.

    märkligt att det är så olika eller gillar inte killar det heller, det kanske bara är vi tjejer som tror att killar gillar det!?
  20. 10
    tror inte det skulle verkligen inte funka på mig och känner nog ingen annan tjej heller som skulle gå igång på det. åtminstone är det ingen som någonsin önskat det när man pratat om vad man uppskattar skulle vilja att mannen i sitt liv gjorde.

    märkligt att det är så olika eller gillar inte killar det heller, det kanske bara är vi tjejer som tror att killar gillar det!?
  21. m00n
    #11
    Jag har nog levt svenssonliv för länge för jag fattar inte.... smycke i anal? underliv? Är du piercad eller kan man smycka sig ändå? Hur? LÄR MIG!!!
  22. 11
    Jag har nog levt svenssonliv för länge för jag fattar inte.... smycke i anal? underliv? Är du piercad eller kan man smycka sig ändå? Hur? LÄR MIG!!!
  23. kajira
    #12

    försöker förklara

    kanske blev den förra förklaringen lite väl kortfattad *s*

    nej jag är inte piercad, än iaf.

    det finns smycken/snygga sexleksaker att köpa tex har jag några typ analpluggar i olika storlek av något material som ser ut som silver med fina stena och mönster på den del som sticker ut. sen har jag hittat någon mojäng som ser ut som om den är av guld med fina stenar på som har en del för varje hål, utsmyckningen däremellan, snälla klämmor med små kedjor och smycken finns att fästa i blygdläppar, klitta el bröstvårtor. sen har jag någon grej som liksom ska löpa mellan blygdläpparna och fästas runt klittan, men den är inte särskilt snygg så den är nog inget smycke vet inte om de andra sakerna heller är smycken men vad ska man annars kalla dem de är till för att det ska vara snyggt iaf.
  24. 12
    försöker förklara kanske blev den förra förklaringen lite väl kortfattad *s*

    nej jag är inte piercad, än iaf.

    det finns smycken/snygga sexleksaker att köpa tex har jag några typ analpluggar i olika storlek av något material som ser ut som silver med fina stena och mönster på den del som sticker ut. sen har jag hittat någon mojäng som ser ut som om den är av guld med fina stenar på som har en del för varje hål, utsmyckningen däremellan, snälla klämmor med små kedjor och smycken finns att fästa i blygdläppar, klitta el bröstvårtor. sen har jag någon grej som liksom ska löpa mellan blygdläpparna och fästas runt klittan, men den är inte särskilt snygg så den är nog inget smycke vet inte om de andra sakerna heller är smycken men vad ska man annars kalla dem de är till för att det ska vara snyggt iaf.
  25. m00n
    #13
    Var hittar man såna? KAn man se på bild nånstans?
  26. 13
    Var hittar man såna? KAn man se på bild nånstans?
  27. Movie
    #14

    Om du gillar....

    ....CBT kanske du skulle föreslå att du intimrakarhonom så här:

    http://flimmr.se/2007/01/09/annorlunda-intimrakning/

  28. 14
    Om du gillar.... ....CBT kanske du skulle föreslå att du intimrakarhonom så här:

    http://flimmr.se/2007/01/09/annorlunda-intimrakning/

  29. Medlem sedan
    Jan 2006
    #15

    Aaaahahahahaha

    Jag hade nog satt maten i fel strupe å' ramlat av stolen pga skrattkramp!
    ~Oroa dig inte för vad folk tänker om dig, för det gör de ändå så sällan ~

    www.sjalenskrigare.se
  30. 15
    Aaaahahahahaha Jag hade nog satt maten i fel strupe å' ramlat av stolen pga skrattkramp!
  31. uttern
    #16
    Öhhhhhhhhh... Vet inte vad CBT är, men den formen av intimrakning verkar inte vara något för vare sig honom eller mig. *hua*
  32. 16
    Öhhhhhhhhh... Vet inte vad CBT är, men den formen av intimrakning verkar inte vara något för vare sig honom eller mig. *hua*
  33. uttern
    #17

    Tack för alla tips - fortsätt

    att skicka!!

    En del har jag redan praktiserat (de sexuella) och mysiga upplevelser.

    Det var framförallt små presenter jag tänkte på, men ni har ju öppnat upp ögonen för även andra intressanta överraskningar. :-) (Från hon som fortfarande inte har lärt sig hur man får tag på och klipper in riktiga små smileysar.)
  34. 17
    Tack för alla tips - fortsätt att skicka!!

    En del har jag redan praktiserat (de sexuella) och mysiga upplevelser.

    Det var framförallt små presenter jag tänkte på, men ni har ju öppnat upp ögonen för även andra intressanta överraskningar. :-) (Från hon som fortfarande inte har lärt sig hur man får tag på och klipper in riktiga små smileysar.)
  35. kajira
    #18

    här och där

    jag tycker egentligen bäst om att handla i verkligheten men det är svårt att hitta sexbutiker eller vad man ska kalla det, som inte känns bara sunkigt porriga, särskilt i sverige. så det gäller att leta mycket och ha tur.

    sedan finns det givetvis en hel del på internet också, gör en sökning på "erotic jewelry", två bra butiker som jag köpt en del ifrån är www.rosebuds.net och sexejewelry.com, snabb leverans åtminstone från det första och fina saker.
  36. 18
    här och där jag tycker egentligen bäst om att handla i verkligheten men det är svårt att hitta sexbutiker eller vad man ska kalla det, som inte känns bara sunkigt porriga, särskilt i sverige. så det gäller att leta mycket och ha tur.

    sedan finns det givetvis en hel del på internet också, gör en sökning på "erotic jewelry", två bra butiker som jag köpt en del ifrån är www.rosebuds.net och sexejewelry.com, snabb leverans åtminstone från det första och fina saker.
  37. m00n
    #19
    Tack! Nu har jag verkligen fått lära mig något nytt - jag hade verkligen ingen aaaaaaning om att sånt fanns. Kul att titta på
  38. 19
    Tack! Nu har jag verkligen fått lära mig något nytt - jag hade verkligen ingen aaaaaaning om att sånt fanns. Kul att titta på
  39. Medlem sedan
    Apr 2003
    #20
  40. 20
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Överraskningar
    By magnolia in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-05-27, 18:33
  2. Överraskningar
    By överraskingar in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 13:38
  3. Två överraskningar i en..
    By justEmmie in forum Förlossning
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 22:05
  4. Två överraskningar i en..
    By justEmmie in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 23:02
  5. Två överraskningar i en..
    By justEmmie in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 13:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar