Munsårs-salva....
_01 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2001
    #1

    Munsårs-salva....

    ....finns ju på apoteket, men de är från 8 alt. 12 år (tror jag). Michan har fått ett JÄTTE-munsår på överläppen och jag funderar på att köpa nån slags salva i alla fall. Vad tror ni om det? Rekommendationerna finns ju där av nån anledning förstås. Men om det är att de inte ska suga och slicka på läppen vet jag inte. Vet att jag kan prata med henne så hon inte gör det. Men vad tror ni? Kan det vara av nån annan anledning som det inte finns munsårssalva till mindre barn?
    LenaH Michelle-01&Tove-03, (-11kg sen januari 2007)
  2. 1
    Munsårs-salva.... ....finns ju på apoteket, men de är från 8 alt. 12 år (tror jag). Michan har fått ett JÄTTE-munsår på överläppen och jag funderar på att köpa nån slags salva i alla fall. Vad tror ni om det? Rekommendationerna finns ju där av nån anledning förstås. Men om det är att de inte ska suga och slicka på läppen vet jag inte. Vet att jag kan prata med henne så hon inte gör det. Men vad tror ni? Kan det vara av nån annan anledning som det inte finns munsårssalva till mindre barn?
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2
    Vet inte varför rekomendationerna är där men salvan går ju in i kroppen ändå inte bara om barnet slickar på såret.
    utan det tas ju upp i kroppen och ja virusinfektionen (eller vad det är som orsakar såret) bekämpas ju i kroppen så att säga.
    fråga på apoteket om det finns någon annan salva som lindrar.
  4. 2
    Vet inte varför rekomendationerna är där men salvan går ju in i kroppen ändå inte bara om barnet slickar på såret.
    utan det tas ju upp i kroppen och ja virusinfektionen (eller vad det är som orsakar såret) bekämpas ju i kroppen så att säga.
    fråga på apoteket om det finns någon annan salva som lindrar.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Jag skulle helt klart

    fråga personalen på apoteket, tycker de brukar ha bra koll. För säkerhets skull menar jag :-)
    "Skäms inte för att du är människa, var stolt!
    Inne i dig öppnar sig valv bakom valv oändligt.
    Du blir aldrig färdig, och det är som det skall." T. Tranströmer
    ______________________________ ____________________________
  6. 3
    Jag skulle helt klart fråga personalen på apoteket, tycker de brukar ha bra koll. För säkerhets skull menar jag :-)
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4

    ingen aning

    men smörj med bisalva istället, det är toppen!
  8. 4
    ingen aning men smörj med bisalva istället, det är toppen!
  9. Medlem sedan
    Jun 2001
    #5
    Det ska jag testa! Köper man på apoteket?

    Idag ser det skapligt ut men hon har haft ont i halsen, så kanske är det nån form av svinkoppor som vickan pratade om.
  10. 5
    Det ska jag testa! Köper man på apoteket?

    Idag ser det skapligt ut men hon har haft ont i halsen, så kanske är det nån form av svinkoppor som vickan pratade om.
  11. Medlem sedan
    Jun 2001
    #6
    Jo rekommendationerna är ju till för något. Onödigt att ta starka grejer om det inte behövs. Det har du rätt i.
  12. 6
    Jo rekommendationerna är ju till för något. Onödigt att ta starka grejer om det inte behövs. Det har du rätt i.
  13. Medlem sedan
    Jun 2001
    #7
    Nej de säljer inte om man säger att barnet är 5 år. Jag frågade en gång förut. Och det gör de ju inte av nån anledning ;o).
  14. 7
    Nej de säljer inte om man säger att barnet är 5 år. Jag frågade en gång förut. Och det gör de ju inte av nån anledning ;o).
  15. Medlem sedan
    Dec 2000
    #8

    Finns väl....

    ....även på coop och så tror jag? Men hälsokosten har den annars och kanske även apoteket! *ler*
  16. 8
    Finns väl.... ....även på coop och så tror jag? Men hälsokosten har den annars och kanske även apoteket! *ler*

Liknande trådar

  1. salva?
    By molima in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 20:49
  2. munsårs hjälp
    By ~Marie~ in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-18, 11:15
  3. munsårs-plåster
    By Valerina in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 13:12
  4. munsårs hjälp
    By ~Marie~ in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 15:54
  5. Salva mot
    By Bullen m Frida in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 10:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar