Nytagna hål i öronen...
Mammasnack
  1. Medlem sedan
    Oct 1999
    #1

    Nytagna hål i öronen...

    Dottern tog hål i öronen i höstas o vid jul var det dags att byta första gången, vilket gick fint även om hon sen klagade på att era örat kändes lite ömt. Såg inte några tecken på ev infektion eller så. Nu skulle vi byta igen, och då blödde ena örat lite, samt att det var lite ömt. Vad gör man? Nu tog vi bort örhängena och tvättade lite och satte inte i nya utan lät öronen vila...men ska vi sätta i nya örhängen i morn eller vad gör man? Det var så länge sen jag tog mina egna att jag glömt helt...Och när man väl har hängen i, ska man hålla på att snurra på dem? Hur ofta bör man byta i början? Hur lång tid brukar det ta innan hålen är helt ok?
  2. 1
    Nytagna hål i öronen... Dottern tog hål i öronen i höstas o vid jul var det dags att byta första gången, vilket gick fint även om hon sen klagade på att era örat kändes lite ömt. Såg inte några tecken på ev infektion eller så. Nu skulle vi byta igen, och då blödde ena örat lite, samt att det var lite ömt. Vad gör man? Nu tog vi bort örhängena och tvättade lite och satte inte i nya utan lät öronen vila...men ska vi sätta i nya örhängen i morn eller vad gör man? Det var så länge sen jag tog mina egna att jag glömt helt...Och när man väl har hängen i, ska man hålla på att snurra på dem? Hur ofta bör man byta i början? Hur lång tid brukar det ta innan hålen är helt ok?
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2
    Sätts inga örhängen i nytagna hål är risken stor att hålen växer ihop igen. Spec. om de känns ömma och blödit lite. De skulle nog göra sk*tont att försöka få i nåt i hålen imorgon för då har dom nog redan början dra ihop sig. Sätt gärna in nåt nu. Helst läkringar om ni har (tunna, lätta ringar) lr bara enkla stenar.
    Snurra _inte_ på dom, utan låt dom läka i "lugn och ro".
    Helst inte byta så ofta i början då de behöver tid att läka. Att ha de som sattes i vid håltagningen i mer än 8v. är ju absolut inte fel *L* 3-4 mån. innan första bytet kan jag bara rekommendera faktiskt
    Hur lång tid det tar innan hålen är _helt_ ok är väldigt individuellt, men efter 1 år ska det ju inte bli problem. Då är det oftast nåt bakom problemen så som allergi lr infektion t.ex.

    Hoppas du blev lite vettigare hälsar Viktoria (som jobbat i frisörbranschen samt har tagit 9 hål själv runtom på huvudet )
  4. 2
    Sätts inga örhängen i nytagna hål är risken stor att hålen växer ihop igen. Spec. om de känns ömma och blödit lite. De skulle nog göra sk*tont att försöka få i nåt i hålen imorgon för då har dom nog redan början dra ihop sig. Sätt gärna in nåt nu. Helst läkringar om ni har (tunna, lätta ringar) lr bara enkla stenar.
    Snurra _inte_ på dom, utan låt dom läka i "lugn och ro".
    Helst inte byta så ofta i början då de behöver tid att läka. Att ha de som sattes i vid håltagningen i mer än 8v. är ju absolut inte fel *L* 3-4 mån. innan första bytet kan jag bara rekommendera faktiskt
    Hur lång tid det tar innan hålen är _helt_ ok är väldigt individuellt, men efter 1 år ska det ju inte bli problem. Då är det oftast nåt bakom problemen så som allergi lr infektion t.ex.

    Hoppas du blev lite vettigare hälsar Viktoria (som jobbat i frisörbranschen samt har tagit 9 hål själv runtom på huvudet )
  5. Medlem sedan
    Oct 1999
    #3
    Tack...ja, nu sover ju dottern men vi får väl pilla i ett par i morgon. De som tog hålen sa att man skulle byta efter ca 6 v och att man helst skulle göra det då, inte vänta alltså...
  6. 3
    Tack...ja, nu sover ju dottern men vi får väl pilla i ett par i morgon. De som tog hålen sa att man skulle byta efter ca 6 v och att man helst skulle göra det då, inte vänta alltså...
  7. en mamma
    #4
    Det var exakt samma för oss! Dottern tog hål i höstas o vid julen bytte vi örhängen,det var ömt i ena örsnibben o blödde lite..jag lät henne sova utan örhängen efter att ha gjort rent ordentligt. MEN då hade det hunnit bli en tunn hinna,så det var svårt att få in´örhängena på morgonen.Dottern grät o var rädd.

    Nu har hon fått ha samma örhängen,o ska ha det en längre tid,har vi bestämt.Även på nätterna alltså.
  8. 4
    Det var exakt samma för oss! Dottern tog hål i höstas o vid julen bytte vi örhängen,det var ömt i ena örsnibben o blödde lite..jag lät henne sova utan örhängen efter att ha gjort rent ordentligt. MEN då hade det hunnit bli en tunn hinna,så det var svårt att få in´örhängena på morgonen.Dottern grät o var rädd.

    Nu har hon fått ha samma örhängen,o ska ha det en längre tid,har vi bestämt.Även på nätterna alltså.
  9. Medlem sedan
    Oct 1999
    #5

    Jag försökte i morse

    men fick inte ens komma nära, hon skulle göra själv och det funkade ju inte för hon vågade ju inte trycka lite ens...Får väl se om det går ikväll, annars blir det väl till att ta nya nån gång sen...
  10. 5
    Jag försökte i morse men fick inte ens komma nära, hon skulle göra själv och det funkade ju inte för hon vågade ju inte trycka lite ens...Får väl se om det går ikväll, annars blir det väl till att ta nya nån gång sen...
  11. Medlem sedan
    Oct 1999
    #6

    Nu är de i - efter mkt om

    och men!!! Hon skulle absolut göra själv vilket inte gick så himla bra, men till slut fick hon i ena och sen efter övertalning och mutor fick jag minsann försöka - och då gick det rätt lätt faktiskt! Så nu får de sitta ett bra tag. Tack för hjälp!
  12. 6
    Nu är de i - efter mkt om och men!!! Hon skulle absolut göra själv vilket inte gick så himla bra, men till slut fick hon i ena och sen efter övertalning och mutor fick jag minsann försöka - och då gick det rätt lätt faktiskt! Så nu får de sitta ett bra tag. Tack för hjälp!

Liknande trådar

  1. nytagna hål
    By Anonym in forum Stora barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 21:09
  2. Nytagna hål i öronen
    By tiamia in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 14:10
  3. Nytagna bilder
    By Linda & Filippa+Måns in forum _01 Höstbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 13:56
  4. Nytagna bilder
    By matsmaria in forum _0307 Julibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 14:21
  5. 4 nytagna bilder
    By Sanna med Paula & Simon in forum _03 Vårbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 22:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar