Hjälp - kliande födelsemärke!
_0211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2000
    #1

    Hjälp - kliande födelsemärke!

    Filippa kom in just (hon borde sova för länge sen!) och sa att hon har ont på ryggen. Jag kikade och hon har kliat på ett födelsemärke som känns lite upphöjt. Det gör ont säger hon. Jag får hudcancerpanik!! Jag måste såklart vänta till i morgon och se hur det är då. Ringa doktorn antagligen. Hjälp!!
    Viktoria med Filippa (-99) och Emilia (-02)
  2. 1
    Hjälp - kliande födelsemärke! Filippa kom in just (hon borde sova för länge sen!) och sa att hon har ont på ryggen. Jag kikade och hon har kliat på ett födelsemärke som känns lite upphöjt. Det gör ont säger hon. Jag får hudcancerpanik!! Jag måste såklart vänta till i morgon och se hur det är då. Ringa doktorn antagligen. Hjälp!!
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Tror inte att det är någon fara. Hudcancer drabbar i stort sett aldrig barn. Det är väldigt sällsynt. Ring doktorn i morgon om hon fortfarande är irriterad runt födelsemärket. Det är alltid bättre att bli lugnad än att gå omkring och vara orolig.

    Kram!
  4. 2
    Tror inte att det är någon fara. Hudcancer drabbar i stort sett aldrig barn. Det är väldigt sällsynt. Ring doktorn i morgon om hon fortfarande är irriterad runt födelsemärket. Det är alltid bättre att bli lugnad än att gå omkring och vara orolig.

    Kram!
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    tror oxå det är lugnt, och oftast när det handlar om hudcancer så har födelsemärket börjat ändra färg, eller form och vuxit ojämnt.. Men kolla det, så slipper du/ni oroa er sen. Hellre en gång för mycket än en gång för lite är ju nu mera mitt motto..

    När ska vi ses då förresten??
  6. 3
    tror oxå det är lugnt, och oftast när det handlar om hudcancer så har födelsemärket börjat ändra färg, eller form och vuxit ojämnt.. Men kolla det, så slipper du/ni oroa er sen. Hellre en gång för mycket än en gång för lite är ju nu mera mitt motto..

    När ska vi ses då förresten??
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Ta det lugnt!
    Alltså födelsemärken börjar väl ofta klia om man kommit åt dem? Så brukar det vara för mig iallafall.
  8. 4
    Ta det lugnt!
    Alltså födelsemärken börjar väl ofta klia om man kommit åt dem? Så brukar det vara för mig iallafall.
  9. Medlem sedan
    Mar 2000
    #5
    TACK, det var ingen fara! Vi fick komma till doktorn i förmiddags, och hon kikade på det och satte på ett plåster... Vaddå hysterisk hönsmamma *rodnar*? Det var inget farligt märke, och precis som Sannan skrev så drabbar det i stort sett aldrig barn.

    Puh, och tack!
  10. 5
    TACK, det var ingen fara! Vi fick komma till doktorn i förmiddags, och hon kikade på det och satte på ett plåster... Vaddå hysterisk hönsmamma *rodnar*? Det var inget farligt märke, och precis som Sannan skrev så drabbar det i stort sett aldrig barn.

    Puh, och tack!
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Hej
    jag tycker det är befogat att vaar lite hönsig mot sina barn, ingen annan kommer ju någonsin vaar mer hösnig mot dem än en själv liksom.
  12. 6
    Hej
    jag tycker det är befogat att vaar lite hönsig mot sina barn, ingen annan kommer ju någonsin vaar mer hösnig mot dem än en själv liksom.

Liknande trådar

  1. Födelsemärke
    By nilla in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-01-16, 10:19
  2. födelsemärke?
    By eona in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-29, 09:50
  3. Födelsemärke..
    By Busluren in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 17:47
  4. födelsemärke
    By melindaG in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 17:23
  5. kliande höstblåsor? hjälp
    By linda in forum Barnsjukdomar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 13:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar