imorgon börjar allvaret
_0404 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    imorgon börjar allvaret

    då börjar alla skolas in på dagis, nästa vecka börjar jag skolan så sedan ska vi för första gången vara heltidssysselsatta och ha barn på dagis...

    Har beställt ekolådan och köpt en cykelkärra Får väl se hur allt det här går ihop...

    Fast snart hoppas jag att vi köper något eget så jag slipper pendla, slutar jag 14 hämtar jag barnen 16 som det ser ut nu.... Augusti är mitt mål ))
  2. 1
    imorgon börjar allvaret då börjar alla skolas in på dagis, nästa vecka börjar jag skolan så sedan ska vi för första gången vara heltidssysselsatta och ha barn på dagis...

    Har beställt ekolådan och köpt en cykelkärra Får väl se hur allt det här går ihop...

    Fast snart hoppas jag att vi köper något eget så jag slipper pendla, slutar jag 14 hämtar jag barnen 16 som det ser ut nu.... Augusti är mitt mål ))
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Jag är såååå

    avis på cykelkärran!! Dreglade över en sån i förrgår (1399:-) men nu efter stormen så ryker väl några tusen. Jag vill ju cykla!
    Lycka till.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  4. 2
    Jag är såååå avis på cykelkärran!! Dreglade över en sån i förrgår (1399:-) men nu efter stormen så ryker väl några tusen. Jag vill ju cykla!
    Lycka till.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Tummar för att allt går bra och framför allt känns bra!

    Funkar det bra med cykelkärran? Här ute hos oss funkar det inte tyvärr annars var jag inne på den linjen första året här ute. Det var innan jag blev varse om hur folk kör på vägarna här och insåg att jag inte vill cykla här alls. Det räcker att gå kortare sträckor.

    Själv har jag mer elelr mindre panikångest över att jag snart måste ta mig i kragen och få en massa saker att hända och klaffa. Det känns rätt tungt när så mkt hänger bara på mig. Det är liksom inte bara att knäppa med fingrarna och så löser sig det hela utan det är en lång process och en massa hårt arbete. Problemet är bara att jag är rätt uppbunden hela dagarna som det är så när ska jag få allt det där att hända??? Man kan få magsår för mindre, än så länge är det bara sömnen som tjallar och den psykiska välfärden som får sig en törn i form av ständig gnagande oro inför hur jag ska lösa allt. *suckar*

    Men en dag i taget, jag försöker att inte använda för mycket tid av dagen till oro utan istället göra sånt som ska göras. Tvätt, städ mat osv...

    Idag förbereder jag lätt för morgondagens födelsedagsmiddag. Min stora fyller 15! Min mor komemr vid middagstid och vi ska äta gott och fira lilla damen. Eg fylelr hon på torsdag men en av födelsedagspresenterna innebär att hon på torsdag morgon flyger till London med min mor för fyra dagars shopping och sight seeing. Man önskar ju lite lätt att man kund ekomma med men min man har lovat att han och jag ska åka en weekend i sommar aldeles själva. Det ska bli nice.
  6. 3
    Tummar för att allt går bra och framför allt känns bra!

    Funkar det bra med cykelkärran? Här ute hos oss funkar det inte tyvärr annars var jag inne på den linjen första året här ute. Det var innan jag blev varse om hur folk kör på vägarna här och insåg att jag inte vill cykla här alls. Det räcker att gå kortare sträckor.

    Själv har jag mer elelr mindre panikångest över att jag snart måste ta mig i kragen och få en massa saker att hända och klaffa. Det känns rätt tungt när så mkt hänger bara på mig. Det är liksom inte bara att knäppa med fingrarna och så löser sig det hela utan det är en lång process och en massa hårt arbete. Problemet är bara att jag är rätt uppbunden hela dagarna som det är så när ska jag få allt det där att hända??? Man kan få magsår för mindre, än så länge är det bara sömnen som tjallar och den psykiska välfärden som får sig en törn i form av ständig gnagande oro inför hur jag ska lösa allt. *suckar*

    Men en dag i taget, jag försöker att inte använda för mycket tid av dagen till oro utan istället göra sånt som ska göras. Tvätt, städ mat osv...

    Idag förbereder jag lätt för morgondagens födelsedagsmiddag. Min stora fyller 15! Min mor komemr vid middagstid och vi ska äta gott och fira lilla damen. Eg fylelr hon på torsdag men en av födelsedagspresenterna innebär att hon på torsdag morgon flyger till London med min mor för fyra dagars shopping och sight seeing. Man önskar ju lite lätt att man kund ekomma med men min man har lovat att han och jag ska åka en weekend i sommar aldeles själva. Det ska bli nice.
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4

    japp

    och vi köpte dessutom en för 2500....
    Mest för att vi inte orkade åka så långt och att den här tog lite mer, har ju inga lättviktar barn direkt...
    Så J ska ha stor och liten cykelkärran och mellan i barnsadel på pakethållaren. Han lär nog få muskler, bra för honom som anmält sig till vätternrundan stollen
  8. 4
    japp och vi köpte dessutom en för 2500....
    Mest för att vi inte orkade åka så långt och att den här tog lite mer, har ju inga lättviktar barn direkt...
    Så J ska ha stor och liten cykelkärran och mellan i barnsadel på pakethållaren. Han lär nog få muskler, bra för honom som anmält sig till vätternrundan stollen
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5

    funkar kanon med cykelkärran,

    de somnar som de små grisar de är

    Det är mest J som ska cykla eftersom han saknar körkort...

    Hu för folk som kör som galningar...

    Ja det är mycket att ta tag i vill jag lova. Jag hade först anmält mig till en internet kurs på högskolan men den blev full och efterosm jag efteranmält mig fick jag ingen plats. Kanske det kan vara något för dig?
    Du får gärna bolla idéer med mig om du vill!

    Åh Nikki rean 15 år??? Where does time go???
    Hoppas hon får en riktigt bra dag och du... Grattis till din femtonåriga mamma dag!!!!
  10. 5
    funkar kanon med cykelkärran, de somnar som de små grisar de är

    Det är mest J som ska cykla eftersom han saknar körkort...

    Hu för folk som kör som galningar...

    Ja det är mycket att ta tag i vill jag lova. Jag hade först anmält mig till en internet kurs på högskolan men den blev full och efterosm jag efteranmält mig fick jag ingen plats. Kanske det kan vara något för dig?
    Du får gärna bolla idéer med mig om du vill!

    Åh Nikki rean 15 år??? Where does time go???
    Hoppas hon får en riktigt bra dag och du... Grattis till din femtonåriga mamma dag!!!!
  11. Medlem sedan
    Sep 2001
    #6
    spännande. Det kommer att gå bra. Låter lite jobbigt med pendlingen bara.Vad är en ekolåda?
    Cykelkärra vill j ag oxå ha...Kanske till våren.
  12. 6
    spännande. Det kommer att gå bra. Låter lite jobbigt med pendlingen bara.Vad är en ekolåda?
    Cykelkärra vill j ag oxå ha...Kanske till våren.
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7

    Spännande

    Nu börjar riktiga livet liksom
    Det kommer säkert att gå jättebra!

    Kram
    annasthlm - med triss i pojkar
  14. 7
    Spännande Nu börjar riktiga livet liksom
    Det kommer säkert att gå jättebra!

    Kram

Liknande trådar

  1. Imorgon börjar allvaret
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-16, 09:45
  2. Allvaret börjar imorgon
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-09, 19:18
  3. Imorgon börjar allvaret
    By Cheyenne78 in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-07-27, 21:40
  4. Imorgon börjar Allvaret
    By Anna-78 in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-19, 18:34
  5. Imorgon börjar allvaret!
    By HeidiN72 in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-01, 19:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar