vad har ni för tv-möbel?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    vad har ni för tv-möbel?

    Vi ska köpa ny tv-möbel till våran framtida platt-tv (någongång) vi behöver en ny möbel så det är bra att tänka på att det ska passa till en platt-tv. Jag vill ha en lägre bänk, minst 140 bred gärna bredare och inte högre är 40 cm där någonstans. Möbler i vårat vardagsrum är tråkiga (!) ek i matsalsbord och soffbord. En mörk gammal skänk och ett mörkt gammalt runt bord, som jag gillar jättemycket. Ljusa väggar, vit matta under soffbordet och en mörkgrå soffa. Antingen är det väl bäst att en en bänk i ek eller mörkt träslag så det inte blir en allt för stor blandning, men jag vill inte ha ek och en mörk möbel till kanske gör det för mörkt?! Vad tror ni om vitt? Blir det för mycket med ett till träslag.

    Tacksam för svar av er kunniga=)
  2. 1
    vad har ni för tv-möbel? Vi ska köpa ny tv-möbel till våran framtida platt-tv (någongång) vi behöver en ny möbel så det är bra att tänka på att det ska passa till en platt-tv. Jag vill ha en lägre bänk, minst 140 bred gärna bredare och inte högre är 40 cm där någonstans. Möbler i vårat vardagsrum är tråkiga (!) ek i matsalsbord och soffbord. En mörk gammal skänk och ett mörkt gammalt runt bord, som jag gillar jättemycket. Ljusa väggar, vit matta under soffbordet och en mörkgrå soffa. Antingen är det väl bäst att en en bänk i ek eller mörkt träslag så det inte blir en allt för stor blandning, men jag vill inte ha ek och en mörk möbel till kanske gör det för mörkt?! Vad tror ni om vitt? Blir det för mycket med ett till träslag.

    Tacksam för svar av er kunniga=)
  3. Marmelad
    #2
    Har du sett Ikea tv-möbel Stockholm? Den är högre än du tänkt dig och kanske lite mörkare, men den är skitsnygg tycker jag!
  4. 2
    Har du sett Ikea tv-möbel Stockholm? Den är högre än du tänkt dig och kanske lite mörkare, men den är skitsnygg tycker jag!
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Formen var helt okej tycker jag, kanske lite hög men är värd en titt. Jag förstod inte riktigt vad det var för nyans, var det ek eller lackad ek?
  6. 3
    Formen var helt okej tycker jag, kanske lite hög men är värd en titt. Jag förstod inte riktigt vad det var för nyans, var det ek eller lackad ek?
  7. Marmelad
    #4
    Den verkar vara lackad, fast den är inte blank direkt och inte matt heller, utan något mittemellan.
  8. 4
    Den verkar vara lackad, fast den är inte blank direkt och inte matt heller, utan något mittemellan.
  9. Medlem sedan
    Mar 1998
    #5
    Vi är nog ensamma om att ha en gammal (inte 100 år som huset, men nästintill tror jag) skänk till TV-bänk.
    Rimmar gör jag oxå...
    Den är ju alldeles för hög egentligen, men det blev så. Å andra sidan är den alldeles för låg för nutidsfolk som diskbänk. Den är vitmålad pärlspont och har använts som diskbänk. Framtill är en dörr och uppepå längs kanterna har man spikat en trekantig list. Detta för att när man satte fast en vaxduk med häftstift på ovansidan och upp över listen så blev det liksom en liten kant så att inte vattnet man spillde när man diskade skulle rinna över.
    Den är inte direkt vacker men original i huset och den sväljer loads and loads av videoband och dvd-skivor. OCH videon OCH dvdn.
  10. 5
    Vi är nog ensamma om att ha en gammal (inte 100 år som huset, men nästintill tror jag) skänk till TV-bänk.
    Rimmar gör jag oxå...
    Den är ju alldeles för hög egentligen, men det blev så. Å andra sidan är den alldeles för låg för nutidsfolk som diskbänk. Den är vitmålad pärlspont och har använts som diskbänk. Framtill är en dörr och uppepå längs kanterna har man spikat en trekantig list. Detta för att när man satte fast en vaxduk med häftstift på ovansidan och upp över listen så blev det liksom en liten kant så att inte vattnet man spillde när man diskade skulle rinna över.
    Den är inte direkt vacker men original i huset och den sväljer loads and loads av videoband och dvd-skivor. OCH videon OCH dvdn.
  11. Medlem sedan
    Dec 2006
    #6
    hej! vi köpte en stor plasmatv, och vi har cafelatteväggar o chokladbrun fondvägg och mörkt valnötsgolv.
    vi ville ha en snygg bänk, att ha undertven, och byggde en genom att köpa x antal mörka tegelstenar/bruna, och tre 45 cm djupa, 1,40 tror jag cm långa(tror jag) hyllplan på brädgården som vi betsade själva i valnötsbets och lackade.
    sen la vi upp stenarna så att det blev tre fack hm svårt att förklara kanske,
    först stenar sen hyllplan sen stenar igen och så vidare, i mittenfacken har vi dvd,box,video reciever mm och i facken på sidorna har jag brunbetsade träkorgar som jag har värmeljuslager mm i.
    vet inte om du förstår men snygg och enkel, naturlig och billig var den..
    men enkel att göra, och billig typ 1000 kr för allt material coh det är dösnyggt
  12. 6
    hej! vi köpte en stor plasmatv, och vi har cafelatteväggar o chokladbrun fondvägg och mörkt valnötsgolv.
    vi ville ha en snygg bänk, att ha undertven, och byggde en genom att köpa x antal mörka tegelstenar/bruna, och tre 45 cm djupa, 1,40 tror jag cm långa(tror jag) hyllplan på brädgården som vi betsade själva i valnötsbets och lackade.
    sen la vi upp stenarna så att det blev tre fack hm svårt att förklara kanske,
    först stenar sen hyllplan sen stenar igen och så vidare, i mittenfacken har vi dvd,box,video reciever mm och i facken på sidorna har jag brunbetsade träkorgar som jag har värmeljuslager mm i.
    vet inte om du förstår men snygg och enkel, naturlig och billig var den..
    men enkel att göra, och billig typ 1000 kr för allt material coh det är dösnyggt
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7
    Tack för era svar! Jag får gå på jakt i tv-möbel djungeln helt enkelt.
  14. 7
    Tack för era svar! Jag får gå på jakt i tv-möbel djungeln helt enkelt.

Liknande trådar

  1. hjälp mig med en möbel!
    By Hwila & Zion:s mamma in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 17:05
  2. Möbel för DVD och video?
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 15:52
  3. DVD-möbel?
    By Vimse. in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 14:28
  4. Tv-möbel
    By mimi64 in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 10:09
  5. Målarfråga (möbel)
    By m in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 14:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar