Överlevde den här dagen!
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    Överlevde den här dagen!

    Efter ett halvt paket Alvedon, 2 timmars sömn och en god middag börjar jag äntligen känna igen mig.

    I eftermiddags kände jag bara att jag orkar inte vara lektant så jag drog iväg till NK's outlet som ligger i skogarna 3 mil härifrån och trodde att jag skulle göra något PO.P fynd. Alice gillade idén och sov gott i bilen dit och snackade i vagnen. Men ack så få fynd jag gjorde. Köpte bara en tröja för 50 kr och en body för 85 kr. Jag som hade hoppats att de skulle ha windstoper fleecen.

    Är det någon som sett den på rean?

    Har ni haft en bra dag tjejer?
  2. 1
    Överlevde den här dagen! Efter ett halvt paket Alvedon, 2 timmars sömn och en god middag börjar jag äntligen känna igen mig.

    I eftermiddags kände jag bara att jag orkar inte vara lektant så jag drog iväg till NK's outlet som ligger i skogarna 3 mil härifrån och trodde att jag skulle göra något PO.P fynd. Alice gillade idén och sov gott i bilen dit och snackade i vagnen. Men ack så få fynd jag gjorde. Köpte bara en tröja för 50 kr och en body för 85 kr. Jag som hade hoppats att de skulle ha windstoper fleecen.

    Är det någon som sett den på rean?

    Har ni haft en bra dag tjejer?
  3. Medlem sedan
    Jul 2004
    #2

    Hej vännen!

    Skönt att du har överlevt, jag har saaaknat dig. Jag ska på PoP imorgon och jag ska iaf kolla till Jossan, så jag kan kolla efter WS till dig också. 68 vill du ha va? Brun och rosa?
  4. 2
    Hej vännen! Skönt att du har överlevt, jag har saaaknat dig. Jag ska på PoP imorgon och jag ska iaf kolla till Jossan, så jag kan kolla efter WS till dig också. 68 vill du ha va? Brun och rosa?
  5. Medlem sedan
    Feb 2002
    #3

    trist..

    att du inte fick fler fynd än så. Själv har jag inte hunnit med någon rea knappt i år... tänkte kanske hinna in på pop imorgon, men det är väl ganska urplockad nu.

    Idag har jag mest sorterat strumpor.
    Annars är jag på grinigt och dåligt humör nu pga av sockerabstinens... *grrrr*
    Millan - mamma till Liam -02, Måns -04 och Nora -06

    Bloggar bl.a. om livet med barnen tre, hemmet och om de ständiga veckomatsedlarna på http://millansblogg.wordpress.com/
  6. 3
    trist.. att du inte fick fler fynd än så. Själv har jag inte hunnit med någon rea knappt i år... tänkte kanske hinna in på pop imorgon, men det är väl ganska urplockad nu.

    Idag har jag mest sorterat strumpor.
    Annars är jag på grinigt och dåligt humör nu pga av sockerabstinens... *grrrr*
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4
    Men tror du inte 68 blir för litet ändå? Hönan är ju inte så bred men hon är ju 67 cm lång nu.

    Brun och rosa, ja.
  8. 4
    Men tror du inte 68 blir för litet ändå? Hönan är ju inte så bred men hon är ju 67 cm lång nu.

    Brun och rosa, ja.
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5
    Sortera strumpor... hm, kul jobb.

    Här hemma är det lönlöst att sortera strumpor för jag står bara med ettt gäng ensamma strumpor som inte har någon kompis.

    Var lugn gumman, sockerabstinensen går över.
  10. 5
    Sortera strumpor... hm, kul jobb.

    Här hemma är det lönlöst att sortera strumpor för jag står bara med ettt gäng ensamma strumpor som inte har någon kompis.

    Var lugn gumman, sockerabstinensen går över.
  11. Medlem sedan
    Jul 2004
    #6

    När ska du ha den? Nu eller

    i vår? Jag tror faktiskt inte att det blir för litet, vi har en 74a till Thelma som är jättestor. Fast det är klart, till våren blir den säkert rätt bra. Hmm... Nu skulle även en 68a var stor till Thelma, men jag köpte för att ha senare eftersom hon hade rätt mkt andra jackor.
  12. 6
    När ska du ha den? Nu eller i vår? Jag tror faktiskt inte att det blir för litet, vi har en 74a till Thelma som är jättestor. Fast det är klart, till våren blir den säkert rätt bra. Hmm... Nu skulle även en 68a var stor till Thelma, men jag köpte för att ha senare eftersom hon hade rätt mkt andra jackor.
  13. Medlem sedan
    Jan 2006
    #7
    Jag hade ju tänkt att hon skulle ha den till våren.
  14. 7
    Jag hade ju tänkt att hon skulle ha den till våren.
  15. Medlem sedan
    Feb 2002
    #8

    Jepp det går över..

    allra snabbast med hjälp av lite glass... *mumsar för fullt*
    Millan - mamma till Liam -02, Måns -04 och Nora -06

    Bloggar bl.a. om livet med barnen tre, hemmet och om de ständiga veckomatsedlarna på http://millansblogg.wordpress.com/
  16. 8
    Jepp det går över.. allra snabbast med hjälp av lite glass... *mumsar för fullt*
  17. Medlem sedan
    Jul 2004
    #9

    Ok.

    Vill du att jag ska kolla så gör jag det. Alltså, det känns som att det är rätt långt kvar tills Thelma växer i sin 74a, men samtidigt vill man ju inte ta en för liten.
  18. 9
    Ok. Vill du att jag ska kolla så gör jag det. Alltså, det känns som att det är rätt långt kvar tills Thelma växer i sin 74a, men samtidigt vill man ju inte ta en för liten.
  19. Medlem sedan
    Jul 2004
    #10

    *s*

    Ja, på nåt annat sätt menade väl aldrig Lotta. Fattar ni vad jag får kämpa när jag läser om allt mumsigt alla äter.
  20. 10
    *s* Ja, på nåt annat sätt menade väl aldrig Lotta. Fattar ni vad jag får kämpa när jag läser om allt mumsigt alla äter.
  21. Medlem sedan
    Feb 2002
    #11

    Jag jag fattar -

    glassen är ju slut nu ju!!! *yyyylar*
    Millan - mamma till Liam -02, Måns -04 och Nora -06

    Bloggar bl.a. om livet med barnen tre, hemmet och om de ständiga veckomatsedlarna på http://millansblogg.wordpress.com/
  22. 11
    Jag jag fattar - glassen är ju slut nu ju!!! *yyyylar*
  23. Medlem sedan
    Feb 2002
    #12

    Ni märker..

    hur skakis jag blir av abstinensen... jag kan ju inte ens skriva... jag jag och ju ju, lite fler upprepningar tack!
    Millan - mamma till Liam -02, Måns -04 och Nora -06

    Bloggar bl.a. om livet med barnen tre, hemmet och om de ständiga veckomatsedlarna på http://millansblogg.wordpress.com/
  24. 12
    Ni märker.. hur skakis jag blir av abstinensen... jag kan ju inte ens skriva... jag jag och ju ju, lite fler upprepningar tack!
  25. Medlem sedan
    Jan 2006
    #13
    Ja vill du kolla så är du jättegullig. Fast gullig är du ju ändå.
  26. 13
    Ja vill du kolla så är du jättegullig. Fast gullig är du ju ändå.
  27. Medlem sedan
    Jul 2004
    #14

    Jag kollar absolut!

    Lika gullig som alltid.
  28. 14
    Jag kollar absolut! Lika gullig som alltid.
  29. Medlem sedan
    Jul 2004
    #15

    Förstod att det

    var nåt sånt som låg bakom. Själv äter jag kokt ägg. *lite mindre gott*
  30. 15
    Förstod att det var nåt sånt som låg bakom. Själv äter jag kokt ägg. *lite mindre gott*
  31. Medlem sedan
    Dec 1999
    #16
    Vad har fattats dig idag? Har missat det tror jag?!

    WS köpte jag redan innan jul till halva priset. Ångrar så att jag inte köpte till Lucas och Emma med bara Noah som fick den (han fick den iofs av mormor och hennes man i julklapp) Funderar på att springa in om POP imorgon och se om det möjligen finns något kvar på rean annars får jag vara nöjd med ytterkläderna till Lucas!
  32. 16
    Vad har fattats dig idag? Har missat det tror jag?!

    WS köpte jag redan innan jul till halva priset. Ångrar så att jag inte köpte till Lucas och Emma med bara Noah som fick den (han fick den iofs av mormor och hennes man i julklapp) Funderar på att springa in om POP imorgon och se om det möjligen finns något kvar på rean annars får jag vara nöjd med ytterkläderna till Lucas!
  33. Medlem sedan
    Dec 1999
    #17
    WS från hösten 2006 är väldigt korta framtill! Noah har fått en i stl 86 men så är han ju en JÄTTEBEBIS! Men jag hade i alla fall tagit 74 om jag varit er!
  34. 17
    WS från hösten 2006 är väldigt korta framtill! Noah har fått en i stl 86 men så är han ju en JÄTTEBEBIS! Men jag hade i alla fall tagit 74 om jag varit er!
  35. Medlem sedan
    Jan 2006
    #18
    Tack, för tipset! Då kanske 74 blir lagom på en Alice som inte är en jätte.
  36. 18
    Tack, för tipset! Då kanske 74 blir lagom på en Alice som inte är en jätte.
  37. Medlem sedan
    Jan 2006
    #19
    Det vara bara Alice som tyckte vi skulle vara vakna några timmar i natt så jag har INTE varit pigg idag. Fick en sån j-la huvudvärk också så det har varit en tuff dag.
  38. 19
    Det vara bara Alice som tyckte vi skulle vara vakna några timmar i natt så jag har INTE varit pigg idag. Fick en sån j-la huvudvärk också så det har varit en tuff dag.
  39. Medlem sedan
    Feb 2000
    #20
    Bra, det är krut i kärringen...

    Dagen har varit rätt OK, var på ÖF och träffade de andra mammorna. Kul att se dem efter juluppehållet.

    Hoppas du får sova inatt!
  40. 20
    Bra, det är krut i kärringen...

    Dagen har varit rätt OK, var på ÖF och träffade de andra mammorna. Kul att se dem efter juluppehållet.

    Hoppas du får sova inatt!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Jag överlevde dagen
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-20, 20:47
  2. Jag överlevde dagen!
    By Fru M in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-10-22, 21:01
  3. Jag överlevde dagen:)
    By smurfan in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 16:18
  4. Jag överlevde dagen
    By Fru M in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 22:11
  5. Överlevde dagen!!!
    By Therese & 3 små barn in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 16:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar