Tid bokad
_0506 Junibarn
  1. anonymt namn
    #1

    Tid bokad

    Nu är det min tur att gå igenom en abort. Det känns väldigt splittrat. Ena dagen är det det enda rätta. Ingen av oss har varken tid eller ork att ta hand om ett barn till just nu.

    Samtidigt känns det väldigt ledsamt av många anledningar. Jag fattar verkligen inte hur det kunnat gå så här långt. Varför ska somliga ha så lätt att bli gravida medan andra får jobba så hårt.

    Det är väldigt tidigt fortfarande, dvs inget foster ännu men känslan av att sist jag gjorde vaginalt ultraljud var det ju något positivt. Ett väntat barn.

    Vet inte vad jag ville med detta. Bara skriva av mig.
  2. 1
    Tid bokad Nu är det min tur att gå igenom en abort. Det känns väldigt splittrat. Ena dagen är det det enda rätta. Ingen av oss har varken tid eller ork att ta hand om ett barn till just nu.

    Samtidigt känns det väldigt ledsamt av många anledningar. Jag fattar verkligen inte hur det kunnat gå så här långt. Varför ska somliga ha så lätt att bli gravida medan andra får jobba så hårt.

    Det är väldigt tidigt fortfarande, dvs inget foster ännu men känslan av att sist jag gjorde vaginalt ultraljud var det ju något positivt. Ett väntat barn.

    Vet inte vad jag ville med detta. Bara skriva av mig.
  3. Medlem sedan
    Jul 2004
    #2
    Vet inte heller vad jag skall skriva men...Förstår att det är ett tvetydigt beslut. *Styrkekram till dig*
  4. 2
    Vet inte heller vad jag skall skriva men...Förstår att det är ett tvetydigt beslut. *Styrkekram till dig*
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3
    Gumman !
    Jag vet vad du genomgår stod där för 6 månader sedan...hoppas att du känner att du gör rätto att vill du prata finns jag / vi här.. kram
  6. 3
    Gumman !
    Jag vet vad du genomgår stod där för 6 månader sedan...hoppas att du känner att du gör rätto att vill du prata finns jag / vi här.. kram
  7. Medlem sedan
    Oct 2004
    #4

    Har inte

    heller några bra ord, men hoppas du känner ändå att det är rätt sak att göra nån stans inom dig...

    styrkekramar
  8. 4
    Har inte heller några bra ord, men hoppas du känner ändå att det är rätt sak att göra nån stans inom dig...

    styrkekramar
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Dina ord om varför somliga ska ha så lätt att bli gravid och andra kämps så, de har jag själv tänkt. Livet är ibland så orättvist.
    Det är svårt att finna de rätta orden i denna situation. Sänder kramar till dig. Det finns de som varit i den sits du är i så skriv av dig här inne om du söker stöd och/eller tröst.

    kram/ Jill
  10. 5
    Dina ord om varför somliga ska ha så lätt att bli gravid och andra kämps så, de har jag själv tänkt. Livet är ibland så orättvist.
    Det är svårt att finna de rätta orden i denna situation. Sänder kramar till dig. Det finns de som varit i den sits du är i så skriv av dig här inne om du söker stöd och/eller tröst.

    kram/ Jill

Liknande trådar

  1. Yey! Tid bokad :)
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-02-11, 20:11
  2. Tid bokad
    By msmilla in forum _1208 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-11-29, 21:45
  3. 14 maj bokad!
    By monka in forum Singelmingel
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-25, 09:14
  4. Tid bokad
    By peter56 in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-07, 19:53
  5. Tid för UL är bokad,
    By ~LisaMarie~ in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-20, 16:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar