Godispåsar?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Dec 2001
    #1

    Godispåsar?

    Hur mycket är lagom i godispåsarna på ett 5-årskalas? 1 hekto?
  2. 1
    Godispåsar? Hur mycket är lagom i godispåsarna på ett 5-årskalas? 1 hekto?
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    Brukar ge ganska lite godis och istället lägga ner en tuta, en ballong, någon liten leksak, klistermärken. Ett kinderägg har jag också ofta med.
  4. 2
    Brukar ge ganska lite godis och istället lägga ner en tuta, en ballong, någon liten leksak, klistermärken. Ett kinderägg har jag också ofta med.
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3
    Det behövs inte så mycket tycker jag, kanske en handfull godis samt en liten överraskning och en ballong.
    En gång fick dottern en full lösviktsgodispåse på ett kalas, det kändes helt fel!
  6. 3
    Det behövs inte så mycket tycker jag, kanske en handfull godis samt en liten överraskning och en ballong.
    En gång fick dottern en full lösviktsgodispåse på ett kalas, det kändes helt fel!
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4
    Tack för synpunkterna! Men jag har lite svårt för detta att det "ska" vara småprylar också, håller mig nog till enbart godis.
  8. 4
    Tack för synpunkterna! Men jag har lite svårt för detta att det "ska" vara småprylar också, håller mig nog till enbart godis.
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Vi har lagt ner en tablettask, en klubba (fast inte så bra eftersom barnen springer runt...), nån chokladbit, och lite lösgodis, ibland med papper ibland utan. Barnen har tyckt det varit lagom. En gång stoppade jag ner gratisreflexer från bussbolaget, annars har det inte varit mycket saker. Tutorna har jag gett i början av kalaset.
  10. 5
    Vi har lagt ner en tablettask, en klubba (fast inte så bra eftersom barnen springer runt...), nån chokladbit, och lite lösgodis, ibland med papper ibland utan. Barnen har tyckt det varit lagom. En gång stoppade jag ner gratisreflexer från bussbolaget, annars har det inte varit mycket saker. Tutorna har jag gett i början av kalaset.
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6

    ganska lite godis

    brukar vi ha - men däremot gör jag godispåsarna själv, av olika tygstuvar. Det blir som små kulpåsar som barnen kan ha kvar och ha småprylar i senare. Present och påse i ett!

    Året äldste sonen fyllde 5 blev det mer avancerat: hängde reflexer på påsarna och gömde dem i trädgården, sedan fick barnen varsin ficklampa att leta fram påsarna med.
  12. 6
    ganska lite godis brukar vi ha - men däremot gör jag godispåsarna själv, av olika tygstuvar. Det blir som små kulpåsar som barnen kan ha kvar och ha småprylar i senare. Present och påse i ett!

    Året äldste sonen fyllde 5 blev det mer avancerat: hängde reflexer på påsarna och gömde dem i trädgården, sedan fick barnen varsin ficklampa att leta fram påsarna med.
  13. Medlem sedan
    Dec 2001
    #7

    kalaset avklarat!

    Tack! Nu har vi haft kalaset och det blev lite mindre än 1 hg lösgodis i påsarna. Såg rätt lite ut, låg och skramlade i botten på påsarna. Men barnen verkade nöjda. Tårtan var däremot en annan historia, alldeles för mjuk och gick knappt att skära upp utan att bli mos! Men god var den! (chokladmoussetårta)
  14. 7
    kalaset avklarat! Tack! Nu har vi haft kalaset och det blev lite mindre än 1 hg lösgodis i påsarna. Såg rätt lite ut, låg och skramlade i botten på påsarna. Men barnen verkade nöjda. Tårtan var däremot en annan historia, alldeles för mjuk och gick knappt att skära upp utan att bli mos! Men god var den! (chokladmoussetårta)

Liknande trådar

  1. Slå på sak med godispåsar? Mexikanskt?
    By lannagirl in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-14, 14:33
  2. 700 godispåsar
    By Linjo in forum Vikt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-20, 14:41
  3. Godispåsar på kalas?
    By ~Trixie~ in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-09-21, 09:54
  4. Ang. godispåsar på kalas
    By Furiosa in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 15:10
  5. Godispåsar
    By Anette m E&S in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 22:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar