Preliminärt fvp OK!!!!!
_0706 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #1

    Preliminärt fvp OK!!!!!

    Åååhhhh, alla änglars himmel och universums evighets oändlighet, vad jag är lättad!!!! Läkaren ringde igår vid 16-tiden och sa att de inte hade hittat något.

    Visst, det är preliminärt, men det är sällan det ändras när det definitiva resultatet kommer. Och det kan finnas andra saker att hitta, men det verkar som om det värsta är över nu. Blir det något annat får jag krascha då, nu vill jag bara njuta av att vi kanske/troligen faktiskt kommer att bli fyra till sommaren. Allt stannade upp förra onsdagen och jag lät bli att vara gravid, juni fanns inte.

    Jag var ute i trädgården på e.m. för att försöka skingra tankarna något. Fickorna var fulla av telefoner :-) Jag trodde jag skulle fälla en och annan tår om vi fick ett positivt besked, men jag bara grät och grät och grät och grät och..... trädgården blev nog ordentligt vattnad :-). Inte för att det behövdes, det hade just regnat...

    De hade fått tag på 50 st celler och inte i en enda av dem fanns det någon trisomi av vare sig 13, 18 eller 21. Jag ringde min sambo, som satt i möte, men bara reste sig upp och gick och kom hem direkt. Älskling.

    Jag gråter igen, vilken fruktansvärd pärs. Och vilken lättnad. En. Sådan. Oändlig. Lättnad.

    TACK ALLA som tänkt på oss och stöttat under denna svåra vecka. Ni är underbara.
  2. 1
    Preliminärt fvp OK!!!!! Åååhhhh, alla änglars himmel och universums evighets oändlighet, vad jag är lättad!!!! Läkaren ringde igår vid 16-tiden och sa att de inte hade hittat något.

    Visst, det är preliminärt, men det är sällan det ändras när det definitiva resultatet kommer. Och det kan finnas andra saker att hitta, men det verkar som om det värsta är över nu. Blir det något annat får jag krascha då, nu vill jag bara njuta av att vi kanske/troligen faktiskt kommer att bli fyra till sommaren. Allt stannade upp förra onsdagen och jag lät bli att vara gravid, juni fanns inte.

    Jag var ute i trädgården på e.m. för att försöka skingra tankarna något. Fickorna var fulla av telefoner :-) Jag trodde jag skulle fälla en och annan tår om vi fick ett positivt besked, men jag bara grät och grät och grät och grät och..... trädgården blev nog ordentligt vattnad :-). Inte för att det behövdes, det hade just regnat...

    De hade fått tag på 50 st celler och inte i en enda av dem fanns det någon trisomi av vare sig 13, 18 eller 21. Jag ringde min sambo, som satt i möte, men bara reste sig upp och gick och kom hem direkt. Älskling.

    Jag gråter igen, vilken fruktansvärd pärs. Och vilken lättnad. En. Sådan. Oändlig. Lättnad.

    TACK ALLA som tänkt på oss och stöttat under denna svåra vecka. Ni är underbara.
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2
    Härligt! sitter här med gråten i halsen när jag läser. Vad skönt för er!
  4. 2
    Härligt! sitter här med gråten i halsen när jag läser. Vad skönt för er!
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    Gud vad UNDERBART att höra! Jag är så himla glad för er skull - det är verkligen fruktansvärt det ni behövt gå igenom. Nu håller vi alla tummar och tår för att det blir jättebra för er.

    Återigen, gud vad härligt.

    Stor kram!
  6. 3
    Gud vad UNDERBART att höra! Jag är så himla glad för er skull - det är verkligen fruktansvärt det ni behövt gå igenom. Nu håller vi alla tummar och tår för att det blir jättebra för er.

    Återigen, gud vad härligt.

    Stor kram!
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4
    Nu får du ju mig gråtfärdig. underbart! Härligt!
    Förstår er stora lycka

    Många kramar
  8. 4
    Nu får du ju mig gråtfärdig. underbart! Härligt!
    Förstår er stora lycka

    Många kramar
  9. Medlem sedan
    Oct 2000
    #5

    Välkommen tillbaka!!!

    Sitter här med tårarna rinnande *blödig*

    Åh vad glad jag är för er skull!!!

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  10. 5
    Välkommen tillbaka!!! Sitter här med tårarna rinnande *blödig*

    Åh vad glad jag är för er skull!!!
  11. Medlem sedan
    Nov 2006
    #6
    Ååhh..Grattis!! Vad härligt!!
  12. 6
    Ååhh..Grattis!! Vad härligt!!
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    Å vad härligt, skönt, underbart..... GRATTIS!!!!
    stolt mamma till Vendela, född 17/6 2000, och Vanessa, född 11/6 2007
  14. 7
    Å vad härligt, skönt, underbart..... GRATTIS!!!!
  15. Medlem sedan
    May 2001
    #8
    Underbart!!!! Åh, nu gråter jag också! Grattis!

    Stor kram!!!
  16. 8
    Underbart!!!! Åh, nu gråter jag också! Grattis!

    Stor kram!!!
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Fantastiskt, vilka goda nyheter, jag är så glad för er skull!!!

    Kram på dig,
    Kristina bf 4/6
  18. 9
    Fantastiskt, vilka goda nyheter, jag är så glad för er skull!!!

    Kram på dig,
    Kristina bf 4/6
  19. Medlem sedan
    Jan 2005
    #10
    Jaaaaaa, grattis... ahhh vad glad jag blir för eran skull *tårögd*
  20. 10
    Jaaaaaa, grattis... ahhh vad glad jag blir för eran skull *tårögd*
  21. Medlem sedan
    Apr 2000
    #11
    Åhhh vilket härligt besked att komma in och läsa om här. Har varit så orolig för dig.

    Stor kram på dig och njut av denna grav....:-)
  22. 11
    Åhhh vilket härligt besked att komma in och läsa om här. Har varit så orolig för dig.

    Stor kram på dig och njut av denna grav....:-)
  23. Medlem sedan
    Dec 2003
    #12
    vad skönt att höra. har tänkt på er massor!!!
  24. 12
    vad skönt att höra. har tänkt på er massor!!!
  25. Medlem sedan
    Sep 2003
    #13

    Underbart!

    Jättegrattis till det positiva svaret. Jag liksom många andra sitter här med tårar i ögonen av lycka för er skull!
    Kram
  26. 13
    Underbart! Jättegrattis till det positiva svaret. Jag liksom många andra sitter här med tårar i ögonen av lycka för er skull!
    Kram
  27. Medlem sedan
    Nov 2006
    #14
    Ååååå grattiss ... jag fäller också en tår av glädje här på jobbet nu. Tur att bossen är ute!

    Kramar på er

    Babs
  28. 14
    Ååååå grattiss ... jag fäller också en tår av glädje här på jobbet nu. Tur att bossen är ute!

    Kramar på er

    Babs
  29. Medlem sedan
    Jan 2002
    #15
    Är det SANT?! Det är ju helt sagolikt fantastiskt, jag hittar inte ord. Gud vad skönt!

    Jag har inte velat säga nåt riktigt när du fått höra av andra att det ju är 9 chanser på 10 att det inte är nåt, för det är inte helt sant. Dina siffror var dåliga, och det är det som gör det här än mer fantastiskt!!!

    Du anar inte hur glad jag är att du slapp bli "den där siffran i statistiken". Vad underbart, jag gråter!

    Hoppas nu att de inte hittar nåt konstigt i den utökade analysen, men det bestämmer vi att de inte gör... Nu är det över!

    Kramar i mängd till dig och din familj!!!
  30. 15
    Är det SANT?! Det är ju helt sagolikt fantastiskt, jag hittar inte ord. Gud vad skönt!

    Jag har inte velat säga nåt riktigt när du fått höra av andra att det ju är 9 chanser på 10 att det inte är nåt, för det är inte helt sant. Dina siffror var dåliga, och det är det som gör det här än mer fantastiskt!!!

    Du anar inte hur glad jag är att du slapp bli "den där siffran i statistiken". Vad underbart, jag gråter!

    Hoppas nu att de inte hittar nåt konstigt i den utökade analysen, men det bestämmer vi att de inte gör... Nu är det över!

    Kramar i mängd till dig och din familj!!!
  31. J med 3:an bf 23/6
    #16

    Åh vad underbart!!!

    Grattis till de goda nyheterna! Får tårar i ögonen när jag läser ditt meddelande. Underbart!!!!
    Kramis/Jenny
  32. 16
    Åh vad underbart!!! Grattis till de goda nyheterna! Får tårar i ögonen när jag läser ditt meddelande. Underbart!!!!
    Kramis/Jenny
  33. Medlem sedan
    Oct 2006
    #17
    Vad skönt! då kan du pusta ut nu
  34. 17
    Vad skönt! då kan du pusta ut nu
  35. Medlem sedan
    Sep 2002
    #18
    Häääääärligt!!
  36. 18
    Häääääärligt!!
  37. aaaa
    #19
    Vad härligt att ni fått besked, och vilket besked sedan! Att bebisen inte har trisomi 13, 18 eller 21.

    Att du grät är naturligt, alla spänningar och rädslor släpper ju. Vad bra av din sambo att han kom hem direkt så ni fick vara tillsammans.

    Hoppas att du/ni kan njuta av liten som växer under ditt hjärta.
  38. 19
    Vad härligt att ni fått besked, och vilket besked sedan! Att bebisen inte har trisomi 13, 18 eller 21.

    Att du grät är naturligt, alla spänningar och rädslor släpper ju. Vad bra av din sambo att han kom hem direkt så ni fick vara tillsammans.

    Hoppas att du/ni kan njuta av liten som växer under ditt hjärta.
  39. Medlem sedan
    Jun 2003
    #20
    Åhhh vad skönt det låter!!! Jag har läst och tänkt på dig men inte orkat svara då det är mycket oro här också, pga dottern.
    Hoppas nu att allt ser bra ut i fortsättningen också!
    Kram!
  40. 20
    Åhhh vad skönt det låter!!! Jag har läst och tänkt på dig men inte orkat svara då det är mycket oro här också, pga dottern.
    Hoppas nu att allt ser bra ut i fortsättningen också!
    Kram!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. 11e Juni som preliminärt sistadatum
    By ~Ida~ in forum _1007 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-15, 13:20
  2. Preliminärt skattebesked?
    By FruFet in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 09:58
  3. Slutligt el. preliminärt uppskov?
    By Malin in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-20, 17:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar