Hållbarhet surkål
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Hållbarhet surkål

    Jag köpte en billig konservburk med surkål (eftersom det ska vara rena horny-kuren ). Undrar nu hur länge den håller om jag lägger den i en vanlig glasburk istället. Eller kan man frysa den?
  2. 1
    Hållbarhet surkål Jag köpte en billig konservburk med surkål (eftersom det ska vara rena horny-kuren ). Undrar nu hur länge den håller om jag lägger den i en vanlig glasburk istället. Eller kan man frysa den?
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2
    Ingen aaaning, men rapportera gärna om du fick önskat resultat
  4. 2
    Ingen aaaning, men rapportera gärna om du fick önskat resultat
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    Va?

    Jag som slängde en burk häromdagen!! Nyöppnad och allt.....gillade inte smaken, faktiskt. Jag kan inte tänka mig att det går att frysa men det kan väl vara värt ett försök? Väntar mig en rapport, precis som Malva.......... ;O)
  6. 3
    Va? Jag som slängde en burk häromdagen!! Nyöppnad och allt.....gillade inte smaken, faktiskt. Jag kan inte tänka mig att det går att frysa men det kan väl vara värt ett försök? Väntar mig en rapport, precis som Malva.......... ;O)
  7. Medlem sedan
    Apr 2005
    #4
    Seriöst? Hornykur? haha här har du en till som kräver omdöme sen
  8. 4
    Seriöst? Hornykur? haha här har du en till som kräver omdöme sen
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Jaaa seriöst, ska vara bättre än ostron Jag lovar! Och ja, jag lovar er en rapport när jag väl ätit min surkål! Vet ju inte ens om jag gillar den.....
  10. 5
    Jaaa seriöst, ska vara bättre än ostron Jag lovar! Och ja, jag lovar er en rapport när jag väl ätit min surkål! Vet ju inte ens om jag gillar den.....
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6
    Flinar brett! Jadu, om det funkar behöver du väl inte fundera över hållbarheten, då är det ju bara att köra på medan det finns kvar i burken ;-)
    Men ärligt - kan liksom inte tänka mig att tända på ... kål?! Du m å s t e bara rapportera!!!
  12. 6
    Flinar brett! Jadu, om det funkar behöver du väl inte fundera över hållbarheten, då är det ju bara att köra på medan det finns kvar i burken ;-)
    Men ärligt - kan liksom inte tänka mig att tända på ... kål?! Du m å s t e bara rapportera!!!
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Det är väl det som kålen innehåller som ska framkalla pilskheten
  14. 7
    Det är väl det som kålen innehåller som ska framkalla pilskheten
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Inte jättelänge va?

    Fast uppemot nån vecka skulle jag tro. Och ska du ha nån effekt så lär du inte peta i burken utan äta rejält. *s*

    *höll på att skriva nåt om Bratwurstar och sånt men hindrade mig själv eftersom det är måndag*
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  16. 8
    Inte jättelänge va? Fast uppemot nån vecka skulle jag tro. Och ska du ha nån effekt så lär du inte peta i burken utan äta rejält. *s*

    *höll på att skriva nåt om Bratwurstar och sånt men hindrade mig själv eftersom det är måndag*
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Jag lovar, äter du en bratwurst till så tar du nog kål på hornyeffekten Om du däremot leker med bratwurstliknande saker som växer på män i sambnd med surkålen så blir det nog dubbel effekt

    *muahahahaaa* Får vi ha nivåsänkning på måndagar????
  18. 9
    Jag lovar, äter du en bratwurst till så tar du nog kål på hornyeffekten Om du däremot leker med bratwurstliknande saker som växer på män i sambnd med surkålen så blir det nog dubbel effekt

    *muahahahaaa* Får vi ha nivåsänkning på måndagar????
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10

    *skakar allvarligt på huvudet*

    Hade jag varit snackvärd så hade jag varnat dig för det där. Att bara TÄNKA tanken en måndag!! *ser helt förskräckt ut och korsar benen*
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  20. 10
    *skakar allvarligt på huvudet* Hade jag varit snackvärd så hade jag varnat dig för det där. Att bara TÄNKA tanken en måndag!! *ser helt förskräckt ut och korsar benen*
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    *asg* du ser bara tanken på att äta surkål gör att man blir helt....obscen
  22. 11
    *asg* du ser bara tanken på att äta surkål gör att man blir helt....obscen
  23. Medlem sedan
    Apr 2005
    #12
    I sådana fall tycker jag på allvar synd om din man, för är det nått jag lärt mig om dig så är det att du kan äta (och verkar göra) kål tills det sprutar ur öronen på dig
    Han kan få komma hit och vila upp sig på soffan framför tv:n om han vill..här äter vi inte kål
  24. 12
    I sådana fall tycker jag på allvar synd om din man, för är det nått jag lärt mig om dig så är det att du kan äta (och verkar göra) kål tills det sprutar ur öronen på dig
    Han kan få komma hit och vila upp sig på soffan framför tv:n om han vill..här äter vi inte kål
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    *asg* Han borde ju vara...nöjd....inte trött
  26. 13
    *asg* Han borde ju vara...nöjd....inte trött
  27. Medlem sedan
    Jan 2003
    #14

    Jag skulle nog tro LÄNGE!

    Stoppa den i kylen(eller på balkongen....där håller jag "min" surkål)
    MUMS!
    Jelena med L,MoA
  28. 14
    Jag skulle nog tro LÄNGE! Stoppa den i kylen(eller på balkongen....där håller jag "min" surkål)
    MUMS!

Liknande trådar

  1. Hållbarhet ägg?
    By Marre22 in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-08, 11:22
  2. Hållbarhet
    By Vittel in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-25, 18:11
  3. Hållbarhet?
    By jeslin in forum Mat & dryck
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-08-26, 16:43
  4. Hållbarhet?
    By jenni66 in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 20:59
  5. vad göra med surkål?
    By gräddnos in forum Mat & dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 09:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar