Vad läser ni nu?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Vad läser ni nu?

    Själv läser jag "From a buick 8" av Stephen King
    *Don't take your organs to heaven, God knows we need them here*

    www.busluren.blogspot.com
  2. 1
    Vad läser ni nu? Själv läser jag "From a buick 8" av Stephen King
  3. Cissi med G och A
    #2

    Änglarösten

    av Alnadur Indridason. Jättebra!
  4. 2
    Änglarösten av Alnadur Indridason. Jättebra!
  5. Medlem sedan
    May 1999
    #3
    Peter Robinsons senaste, har glömt vad den heter. Gillar hans sätt att skriva och karaktärerna i böckerna.
  6. 3
    Peter Robinsons senaste, har glömt vad den heter. Gillar hans sätt att skriva och karaktärerna i böckerna.
  7. Marmelad
    #4
    Gregorius, Bengt Ohlsson
  8. 4
    Gregorius, Bengt Ohlsson
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Jennifer Crusie - Aldrig mer
  10. 5
    Jennifer Crusie - Aldrig mer
  11. Cissi med G och A
    #6

    Är den bra

    LÅTER SOM EN TV-FILM NÄR MAN LÄSER OM DEN. sitter med bebis i knäet, därför lite konstigt. det gör ju du också snart. när är det dags.
  12. 6
    Är den bra LÅTER SOM EN TV-FILM NÄR MAN LÄSER OM DEN. sitter med bebis i knäet, därför lite konstigt. det gör ju du också snart. när är det dags.
  13. -Helena-
    #7
    Har just avslutat Svinalängorna och Näckrosträdet i rask följd, läsupplevelser som berörde mig mycket båda två. Nu väntar kanske lite James Ellroy (The Big Nowhere) eller Helen deWitt The Last Samurai - är det någon som läst och har åsikter om den senare månne?
  14. 7
    Har just avslutat Svinalängorna och Näckrosträdet i rask följd, läsupplevelser som berörde mig mycket båda två. Nu väntar kanske lite James Ellroy (The Big Nowhere) eller Helen deWitt The Last Samurai - är det någon som läst och har åsikter om den senare månne?
  15. Medlem sedan
    Dec 2003
    #8
    Vince & Joy av Lisa Jewell Väldigt lättviktig litteratur, jag vet, men jag gillar den verkligen! Perfekt att läsa på väg till och från jobbet, men snart är den slut, vet inte vad jag ska ge mig på här näst. Undrar hur Jewells andra romaner är..?
  16. 8
    Vince & Joy av Lisa Jewell Väldigt lättviktig litteratur, jag vet, men jag gillar den verkligen! Perfekt att läsa på väg till och från jobbet, men snart är den slut, vet inte vad jag ska ge mig på här näst. Undrar hur Jewells andra romaner är..?
  17. Medlem sedan
    Apr 2004
    #9
    Avslutade precis Johanna Thydells senaste, Det fattas en tärning. Bra! Nu blir det kurslitteratur för hela slanten: Catrine och rättvisan av Hanna Olsson står först.
  18. 9
    Avslutade precis Johanna Thydells senaste, Det fattas en tärning. Bra! Nu blir det kurslitteratur för hela slanten: Catrine och rättvisan av Hanna Olsson står först.
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    "Kartor för vilsna älskande" av Naseem Aslam och "Snö och aska" av Gabaldon.
  20. 10
    "Kartor för vilsna älskande" av Naseem Aslam och "Snö och aska" av Gabaldon.
  21. Medlem sedan
    Jul 1998
    #11

    Lördag

    Jag har just avslutat "Lördag" av Ian McEwan, som jag läst en hel del av. Det var en bra men inte lysande bok om en lördag i en hjärnkirurgs liv - en lördag som inte blev som alla andra.

    Nu tänkte jag börja på "Fyrväktaren" av Jeanette Winterson. Den verkar lovande!
  22. 11
    Lördag Jag har just avslutat "Lördag" av Ian McEwan, som jag läst en hel del av. Det var en bra men inte lysande bok om en lördag i en hjärnkirurgs liv - en lördag som inte blev som alla andra.

    Nu tänkte jag börja på "Fyrväktaren" av Jeanette Winterson. Den verkar lovande!
  23. Medlem sedan
    Jul 2004
    #12

    Jag

    lyssnar på "The cold moon" av Jeffery Deaver. Läskig historia

    Hur är "From a Buick 8"? Längesedan jag läste Stephen King nu ock denna har jag ännu inte hunnit med.
    ~ If you do what you always do, you will get what you always got ~
  24. 12
    Jag lyssnar på "The cold moon" av Jeffery Deaver. Läskig historia

    Hur är "From a Buick 8"? Längesedan jag läste Stephen King nu ock denna har jag ännu inte hunnit med.
  25. Medlem sedan
    Feb 2006
    #13
    Läser den populära Självkänsla nu av Mia Törnblom och tänker börja på Stum sitter guden av Anna Jansson i kväll.
  26. 13
    Läser den populära Självkänsla nu av Mia Törnblom och tänker börja på Stum sitter guden av Anna Jansson i kväll.
  27. Cissi med G och A
    #14

    Är det den första

    du läser av Anna Jansson? Då har du många bra böcker kvar att läsa Blir nästan avundsjuk.
  28. 14
    Är det den första du läser av Anna Jansson? Då har du många bra böcker kvar att läsa Blir nästan avundsjuk.
  29. Medlem sedan
    Sep 1999
    #15
    Brick Lane av Monica Ali. Gillar den. Efter en lite seg inledning har den tagit sig.
  30. 15
    Brick Lane av Monica Ali. Gillar den. Efter en lite seg inledning har den tagit sig.
  31. Medlem sedan
    Feb 2006
    #16
    Mmm och jag köpte ytterligare två, fast det är inte de två nästföljande. Brukar inte ha ngt emot att "hoppa" lite i ordningen.
    Bra att du blir avundsjuk då måste ju hennes böcker vara nåt att ha!
  32. 16
    Mmm och jag köpte ytterligare två, fast det är inte de två nästföljande. Brukar inte ha ngt emot att "hoppa" lite i ordningen.
    Bra att du blir avundsjuk då måste ju hennes böcker vara nåt att ha!
  33. Medlem sedan
    Apr 2003
    #17
    jag tycker den är jättebra, det var länge sedan jag läste ngt king också och det är mysigt att "hitta tillbaka"
  34. 17
    jag tycker den är jättebra, det var länge sedan jag läste ngt king också och det är mysigt att "hitta tillbaka"
  35. Medlem sedan
    Sep 2003
    #18
    3 böcker faktiskt

    Mark Billingham- den brinnande flickan. har bara läst några sidor men andra böcker av samma författare har varit bra så jag tror på denna.

    Carole Wilkinson - pupurdrakenden går under benämning fantasy och är del 2 om en flicka som blir drakväktare, läser inte så mycket fantasy men denna gillar jag, är väl en ungdomsbok eg men vad gör det

    samt åke Mokvist - de ovanliga:människor som går mot strömmen intressant bok, om ovanliga männsikor, inte en bok man skräckläser direkt, jag brukar läsa ett kapitel dvs om en personen (äv ett par alt syskon) varje dag
  36. 18
    3 böcker faktiskt

    Mark Billingham- den brinnande flickan. har bara läst några sidor men andra böcker av samma författare har varit bra så jag tror på denna.

    Carole Wilkinson - pupurdrakenden går under benämning fantasy och är del 2 om en flicka som blir drakväktare, läser inte så mycket fantasy men denna gillar jag, är väl en ungdomsbok eg men vad gör det

    samt åke Mokvist - de ovanliga:människor som går mot strömmen intressant bok, om ovanliga männsikor, inte en bok man skräckläser direkt, jag brukar läsa ett kapitel dvs om en personen (äv ett par alt syskon) varje dag
  37. Medlem sedan
    Dec 2003
    #19
    Jane Austen-klubben. Men å vad jag inte kan komma in i den. Den har sin charm men det vete sjutton om jag kommer orka mig igenom den.
  38. 19
    Jane Austen-klubben. Men å vad jag inte kan komma in i den. Den har sin charm men det vete sjutton om jag kommer orka mig igenom den.
  39. Medlem sedan
    Jul 2000
    #20
    "Den siste samurajen" har jag läst. Den är mycket speciell och den kräver koncentration. Så den går inte att "slöläsa". :-) Men den är mycket intressant och när man väl fastnat (och förstått hur den "funkar") är den *väldigt* svår att släppa.
  40. 20
    "Den siste samurajen" har jag läst. Den är mycket speciell och den kräver koncentration. Så den går inte att "slöläsa". :-) Men den är mycket intressant och när man väl fastnat (och förstått hur den "funkar") är den *väldigt* svår att släppa.
Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Man läser och läser och läser lite till
    By pösmunken in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 13:28
  2. Alltså, jag läser o läser men
    By Sniffo in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 18:30
  3. Läser om mördaren som läser
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 19:31
  4. Ni som läser i läser i basgrupper.
    By Anti-PBL in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 11:33
  5. läser och läser men skriver inte ofta
    By aberge in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 12:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar