Längdskidor mm?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    #1

    Längdskidor mm?

    Hur långa ska längdskidor vara i förhållande till kroppslängden? Och stavar? Vilken typ av pjäxor och bindningar är bra?
    Grabben på 9 ska åka skidor på fredag och jag behöver hitta utrustning till honom...
    Tips snälla?
    ~*~Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete~*~
  2. 1
    Längdskidor mm? Hur långa ska längdskidor vara i förhållande till kroppslängden? Och stavar? Vilken typ av pjäxor och bindningar är bra?
    Grabben på 9 ska åka skidor på fredag och jag behöver hitta utrustning till honom...
    Tips snälla?
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2
    Skidorna bör vara så långa så att när man sträcker upp armen så ska skidorna vara lika långa som man är med armen utsträckt upp i luften. Stick stavarna under armhålorna - så långa ska stavarna vara.. Vad gäller pjäxor o bindningar är det viktigaste att man har rätt pjäxa till rätt bindning (det finns lite olika varianter där)
  4. 2
    Skidorna bör vara så långa så att när man sträcker upp armen så ska skidorna vara lika långa som man är med armen utsträckt upp i luften. Stick stavarna under armhålorna - så långa ska stavarna vara.. Vad gäller pjäxor o bindningar är det viktigaste att man har rätt pjäxa till rätt bindning (det finns lite olika varianter där)

Liknande trådar

  1. Längdskidor
    By Gine in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-11-04, 14:48
  2. Längdskidor-min nya passion!
    By Carro m 4 in forum Träning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-05, 23:14
  3. Längdskidor
    By Persikan in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 20:00
  4. Längdskidor
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 21:52
  5. Hur långa ska längdskidor
    By Malins 3:a in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 14:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar