Knöl på yttre blygdläppen?
Mammasnack
  1. hemlig idag
    #1

    Knöl på yttre blygdläppen?

    Hej!

    Jag upptäckte igår när jag duschade att jag har en knöl i ena yttre blygdläppen, liksom på utsidan av den. Den är ungefär lika stor som en (stor) vindruva. Och vid närmare inspektion kunde jag klämma ut lite var (edyl) från en röd prick i huden.

    Någon som har ide om detta bara är en "finne" som går bort av sig självt eller om jag borde kontakta sjukvården?

    Kan tillägga att den ömmar en del.
  2. 1
    Knöl på yttre blygdläppen? Hej!

    Jag upptäckte igår när jag duschade att jag har en knöl i ena yttre blygdläppen, liksom på utsidan av den. Den är ungefär lika stor som en (stor) vindruva. Och vid närmare inspektion kunde jag klämma ut lite var (edyl) från en röd prick i huden.

    Någon som har ide om detta bara är en "finne" som går bort av sig självt eller om jag borde kontakta sjukvården?

    Kan tillägga att den ömmar en del.
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Låter som en inflammerad talgkörtel o den går bort av sig själv om du inte klämmer alltför mkt o den blir infekterad. ;-) Teetrea-oil skulle jag dutta på varje dag så går den tillbaka.
  4. 2
    Låter som en inflammerad talgkörtel o den går bort av sig själv om du inte klämmer alltför mkt o den blir infekterad. ;-) Teetrea-oil skulle jag dutta på varje dag så går den tillbaka.
  5. hemlig idag
    #3

    Tack!

    Så tänkte jag också, att det är nog inget farligt. Ville bara ha lite fler tankar kring detta.

    Den där oljan du skriver om har jag inte, kanske funkar med helosansalva också?
  6. 3
    Tack! Så tänkte jag också, att det är nog inget farligt. Ville bara ha lite fler tankar kring detta.

    Den där oljan du skriver om har jag inte, kanske funkar med helosansalva också?
  7. haft liknande
    #4
    Jag skulle försiktigt trycka ut varet o sedan badda ordentligt med Alsolsprit. Finns att köpa på Apoteket.
  8. 4
    Jag skulle försiktigt trycka ut varet o sedan badda ordentligt med Alsolsprit. Finns att köpa på Apoteket.
  9. hemlig idag
    #5
    Det var lite svårt att få ut...brukar väl komma ut av sig självt såsmåningom?

    Får ta ngt bakteriedämpande dock, det inser jag.
  10. 5
    Det var lite svårt att få ut...brukar väl komma ut av sig självt såsmåningom?

    Får ta ngt bakteriedämpande dock, det inser jag.
  11. haft liknande
    #6
    Kroppen tar hand om varet..går det inte att trycka så låt bli det.Men badda med Alsolsprit för det är jättebra,uttorkande och bakterie-dödande framför allt.Snart är du nog bra!
  12. 6
    Kroppen tar hand om varet..går det inte att trycka så låt bli det.Men badda med Alsolsprit för det är jättebra,uttorkande och bakterie-dödande framför allt.Snart är du nog bra!
  13. Jag också
    #7
    Det har jag också haft. Det gjorde jätteont och till slut så sprack den och varet rann ut. Ta du och badda med lite alsolsprit så kommer det säkert att ge med sig.
  14. 7
    Det har jag också haft. Det gjorde jätteont och till slut så sprack den och varet rann ut. Ta du och badda med lite alsolsprit så kommer det säkert att ge med sig.
  15. hemlig idag
    #8
    God vad skönt att höra att man inte är ensam...inte precis sånt här man frågar arbetskamraterna på fikat. :-)
  16. 8
    God vad skönt att höra att man inte är ensam...inte precis sånt här man frågar arbetskamraterna på fikat. :-)

Liknande trådar

  1. Oj, yttre LJUD såklart ;)
    By Miahen in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-08, 13:54
  2. Ska göra yttre vändning på tisdag...
    By Linnepinne in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-22, 18:53
  3. rejäl blödning från blygdläppen...hua...
    By Nemoo in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-18, 10:17
  4. Yttre rymden anfaller!!!
    By ajilie in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 17:53
  5. Xylocain på blygdläppen?
    By Ameyo in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 14:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar