Stora barn stora bekymmer!
_0702 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2006
    #1

    Stora barn stora bekymmer!

    Fick ett spel på min 17 åring i morse,han retar sin lilla syster o drar henne i håret mm mm
    Till slut blev jag som galen, lyfte stolen (pinnstol) o hotade med att slå sönder datorn (han satt vid den o spelade musik-Högt!) o skrek så jag blev hes o allt blod samlade sej i huvudet så jag trodde ögonen skulle ploppa ut!
    Usch det var inte kul blev helt slut efter o lipig, hela dan blev förstörd.
    När dom e så stora e det mkt svårare å säga ifrån och dom kommer med mot argument + att dom är större än en själv så man kan inte direkt slänga in dom på sitt rum!!
    Nä såna stunder längtar jag till när dom flyttar hem ifrån, även om det låter hemskt!
    Så nu har jag fått gnälla lite!
    Kram Annelie
    Annelie47
  2. 1
    Stora barn stora bekymmer! Fick ett spel på min 17 åring i morse,han retar sin lilla syster o drar henne i håret mm mm
    Till slut blev jag som galen, lyfte stolen (pinnstol) o hotade med att slå sönder datorn (han satt vid den o spelade musik-Högt!) o skrek så jag blev hes o allt blod samlade sej i huvudet så jag trodde ögonen skulle ploppa ut!
    Usch det var inte kul blev helt slut efter o lipig, hela dan blev förstörd.
    När dom e så stora e det mkt svårare å säga ifrån och dom kommer med mot argument + att dom är större än en själv så man kan inte direkt slänga in dom på sitt rum!!
    Nä såna stunder längtar jag till när dom flyttar hem ifrån, även om det låter hemskt!
    Så nu har jag fått gnälla lite!
    Kram Annelie
  3. Medlem sedan
    Jul 2006
    #2
    Kan inte föreställa mig hur det känns men jag vet ju bara hur galen man kan bli på andras tonåringar...har många äldre syskon med barn så jag vet hur det kan låta i alla fall...
    Jag har så kort stubin nu så jag blir galen på minsta lilla sak...Börjar gråta för minsta lilla också...så min sambo har det inte lätt just nu!
  4. 2
    Kan inte föreställa mig hur det känns men jag vet ju bara hur galen man kan bli på andras tonåringar...har många äldre syskon med barn så jag vet hur det kan låta i alla fall...
    Jag har så kort stubin nu så jag blir galen på minsta lilla sak...Börjar gråta för minsta lilla också...så min sambo har det inte lätt just nu!
  5. Gossan v40
    #3
    Känner igen både problemet o humöret . Min 15-åring är ganska duktig på att reta lillasyster (och hon honom också). Ibland blir det bara för mycket, särskilt när man är gravid, trött och hormonstinn. Hoppas dan gick att rädda hjälpligt i alla fall. Kram
  6. 3
    Känner igen både problemet o humöret . Min 15-åring är ganska duktig på att reta lillasyster (och hon honom också). Ibland blir det bara för mycket, särskilt när man är gravid, trött och hormonstinn. Hoppas dan gick att rädda hjälpligt i alla fall. Kram
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #4
    Ja visst e det jobbigt när man ena stunden e glad o nästa vill man bara gråta!
    Det e faktiskt ganska synd om oss nu!!!
    Kram Annelie
  8. 4
    Ja visst e det jobbigt när man ena stunden e glad o nästa vill man bara gråta!
    Det e faktiskt ganska synd om oss nu!!!
    Kram Annelie
  9. Medlem sedan
    Jul 2006
    #5
    Det känns bättre nu tack o lov,kan tänka mej att mitt bl.tryck mådde bra av det utbråttet!
    500/500 kanske.
    Kram Annelie
  10. 5
    Det känns bättre nu tack o lov,kan tänka mej att mitt bl.tryck mådde bra av det utbråttet!
    500/500 kanske.
    Kram Annelie
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Inte ska du känna dåligt samvete för att vilja (i stundens hetta) att han ska flytta hemifrån.

    Undra hur många gånger min morsa ville det med oss, mig och tre syskon.
    (jag som själv är både stora syster och lillasyster vet hur extremt roligt det är att reta äldre syskon också...)

    Lycka till

    //Emma som hälsar på från april-gruppen
  12. 6
    Inte ska du känna dåligt samvete för att vilja (i stundens hetta) att han ska flytta hemifrån.

    Undra hur många gånger min morsa ville det med oss, mig och tre syskon.
    (jag som själv är både stora syster och lillasyster vet hur extremt roligt det är att reta äldre syskon också...)

    Lycka till

    //Emma som hälsar på från april-gruppen
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7
    Så stora barn är verkligen stora bekymmer? Usch vill inte att det ska vara sant :-) jag tycker att mina små barn driver mig till vansinne var och varannan dag. De är ständigt i luven på varandra, retas, slåss, skriker, trotsar, gapar och kladdar. Däremellan är det otroligt kärleksfulla, både mot varandra och mot mig som tur är men jag får utbrott stup i kvarten och det är hemskt.
  14. 7
    Så stora barn är verkligen stora bekymmer? Usch vill inte att det ska vara sant :-) jag tycker att mina små barn driver mig till vansinne var och varannan dag. De är ständigt i luven på varandra, retas, slåss, skriker, trotsar, gapar och kladdar. Däremellan är det otroligt kärleksfulla, både mot varandra och mot mig som tur är men jag får utbrott stup i kvarten och det är hemskt.
  15. Medlem sedan
    Jul 2006
    #8
    ja det e klart jag var inte sen med att reta mina små bröder så mamma slet sitt hår i desperation! Så man var ju inte mkt bättre själv!
    Kram Annelie
  16. 8
    ja det e klart jag var inte sen med att reta mina små bröder så mamma slet sitt hår i desperation! Så man var ju inte mkt bättre själv!
    Kram Annelie
  17. Medlem sedan
    Jul 2006
    #9
    Konstigt nog kan mina oxå va väldigt kärleksfulla mot varandra ibland (dock mindre ofta)!
    Den minsta tjejen (10 år) är väldigt mån om mej just nu å längtar efter sin lilla syster, så det är ju inte bara tråkigheter.
    Kram Annelie
  18. 9
    Konstigt nog kan mina oxå va väldigt kärleksfulla mot varandra ibland (dock mindre ofta)!
    Den minsta tjejen (10 år) är väldigt mån om mej just nu å längtar efter sin lilla syster, så det är ju inte bara tråkigheter.
    Kram Annelie
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10

    En liten aning har jag... ;)

    Stackare, jag kan tänka mig att det blir jobbigt särskilt nu när du dessutom är höggravid. Min bror och hans två yngsta (12 och 15) bor hos oss sen i december, än så länge har jag bara hört ett par av bråken, men jag tror jag kan föreställa mig lite hur det är för dig. Eftersom de inte har någon kontakt alls med sin mamma så blir jag lite av en extramamma nu när de har flyttat hit från Boden och dessutom bor under vårt tak, bl a har jag fått medla i en konflikt. Känns lite udda att bli med tonåringar sådär plötsligt, men än så länge är de ju snälla mot mig eftersom jag inte sätter gränserna, det gör ju deras pappa och jag får vara snälla faster... vi får väl se hur det artar sig
  20. 10
    En liten aning har jag... ;) Stackare, jag kan tänka mig att det blir jobbigt särskilt nu när du dessutom är höggravid. Min bror och hans två yngsta (12 och 15) bor hos oss sen i december, än så länge har jag bara hört ett par av bråken, men jag tror jag kan föreställa mig lite hur det är för dig. Eftersom de inte har någon kontakt alls med sin mamma så blir jag lite av en extramamma nu när de har flyttat hit från Boden och dessutom bor under vårt tak, bl a har jag fått medla i en konflikt. Känns lite udda att bli med tonåringar sådär plötsligt, men än så länge är de ju snälla mot mig eftersom jag inte sätter gränserna, det gör ju deras pappa och jag får vara snälla faster... vi får väl se hur det artar sig
  21. Medlem sedan
    Jul 2006
    #11
    Han e hemma nu å vi har försonats,han säger att han förstår att jag har det lite jobbigt nu så vi får väl se hur länge vapen vilan varar!
    Så nu ligger jag å läser å har det ganska mysigt!
    Kram Annelie
  22. 11
    Han e hemma nu å vi har försonats,han säger att han förstår att jag har det lite jobbigt nu så vi får väl se hur länge vapen vilan varar!
    Så nu ligger jag å läser å har det ganska mysigt!
    Kram Annelie
  23. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12
    Du... Förstår att det var jobbigt. Men skönt att ni kunde bli vänner igen. Har själv kortkort stubin för tillfället, kanske beror det på graviditeten, men har också hört att man av förhöjt blodtryck blir mer lättretlig? Hoppas lugnet håller i sig nu då. Kram!
  24. 12
    Du... Förstår att det var jobbigt. Men skönt att ni kunde bli vänner igen. Har själv kortkort stubin för tillfället, kanske beror det på graviditeten, men har också hört att man av förhöjt blodtryck blir mer lättretlig? Hoppas lugnet håller i sig nu då. Kram!
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Skönt - långdragna konflikter tär mycket på en, bra när man talat ut! Kram
  26. 13
    Skönt - långdragna konflikter tär mycket på en, bra när man talat ut! Kram
  27. Medlem sedan
    Jan 2007
    #14
    Låter precis som mig och mina två, fast de bara är 7 och 3 år. Jag bävar inför pubertets- och tonårstiden, om det är svårt nu hur ska det inte bli då? Man får väl hoppas att man växer med uppgiften...

    Känner också igen "hormonstörningarna", jag blir också alldeles trött efter ett utbrott och gråter ibland helt förtvivlat över att de måste bråka och tjafsa så.
    Jag hoppas att allt känns lite lättare sedan när bebis kommit och hormonerna förhoppningsvis lugnar ner sig litegrann.
  28. 14
    Låter precis som mig och mina två, fast de bara är 7 och 3 år. Jag bävar inför pubertets- och tonårstiden, om det är svårt nu hur ska det inte bli då? Man får väl hoppas att man växer med uppgiften...

    Känner också igen "hormonstörningarna", jag blir också alldeles trött efter ett utbrott och gråter ibland helt förtvivlat över att de måste bråka och tjafsa så.
    Jag hoppas att allt känns lite lättare sedan när bebis kommit och hormonerna förhoppningsvis lugnar ner sig litegrann.

Liknande trådar

  1. Stora bekymmer...
    By Gopi in forum Autismspektrum
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-01-18, 20:26
  2. Små barn små bekymmer, stora barn-Hjälp
    By adora in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-09, 13:18
  3. Små barn - små bekymmer. Stora barn -
    By marib in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-27, 09:23
  4. Små barn-små bekymmer, stora barn
    By CaLa6665 in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-03, 14:53
  5. AS 15 år stora bekymmer
    By nallemamma in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 08:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar