Mama rules ...
_05/06 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Mama rules ...

    från januarigruppen:

    "Men allvarligt!! Kolla in den här länken.
    http://www.aftonbladet.se/vss/forald...980272,00.html"

    ... det är väl nr 2 som varit ute i pressen de sista 6 månaderna med nya böcker i just det här ämnet (mammor är "bekräftat" bättre än pappor) - jag håller inte med! // Zasa
    Motto: Vill man så kan man!
  2. 1
    Mama rules ... från januarigruppen:

    "Men allvarligt!! Kolla in den här länken.
    http://www.aftonbladet.se/vss/forald...980272,00.html"

    ... det är väl nr 2 som varit ute i pressen de sista 6 månaderna med nya böcker i just det här ämnet (mammor är "bekräftat" bättre än pappor) - jag håller inte med! // Zasa
  3. KAJO
    #2

    Jag lyckades inte

    gå in på länken men jag gissar att det handlar om Annika vad hon nu heter, Dahlgren? Dahlström?
    Jag håller för övrigt inte heller med.
  4. 2
    Jag lyckades inte gå in på länken men jag gissar att det handlar om Annika vad hon nu heter, Dahlgren? Dahlström?
    Jag håller för övrigt inte heller med.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Länken är denna:
    http://www.aftonbladet.se/vss/forald...980272,00.html

    Hon är inte klok, tycker jag. Förstår inte att man får säga sådär nedsättande saker om män. Undrar om någon skulle få säga så om kvinnor- då skulle de kallas mansgrisar och kvinnohatare...

    "Men du ska inte tro att alla pappor är som du. Det finns många urdåliga pappor som sticker iväg till kompisar och kanske super."

    "Mannens konstiga maskulina doft och mörka stämma passar inte barnen. "

    Visst är det så att en del män, men också kvinnor, inte är lämpade att ta hand om barn. Och forskaren därunder hade ett bra svar;" Om du ger ett nyfött barn till en man kommer han att göra allt för att det barnet ska överleva och må bra."

    "Många anser nog ändå att kvinnor är lite bättre på det där med hem och familj.
    – Det beror på att flickor från första stund får lära sig att andra har större och viktigare behov än de själva. En ”riktig kvinna” ska kunna ta hand om hem och familj."

    "All hjärnforskning visar att det är större skillnader inom kön, än mellan kön. Att klumpa ihop hjärnor efter kön tror jag ingen seriös hjärnforskare skulle våga. "
  6. 3
    Länken är denna:
    http://www.aftonbladet.se/vss/forald...980272,00.html

    Hon är inte klok, tycker jag. Förstår inte att man får säga sådär nedsättande saker om män. Undrar om någon skulle få säga så om kvinnor- då skulle de kallas mansgrisar och kvinnohatare...

    "Men du ska inte tro att alla pappor är som du. Det finns många urdåliga pappor som sticker iväg till kompisar och kanske super."

    "Mannens konstiga maskulina doft och mörka stämma passar inte barnen. "

    Visst är det så att en del män, men också kvinnor, inte är lämpade att ta hand om barn. Och forskaren därunder hade ett bra svar;" Om du ger ett nyfött barn till en man kommer han att göra allt för att det barnet ska överleva och må bra."

    "Många anser nog ändå att kvinnor är lite bättre på det där med hem och familj.
    – Det beror på att flickor från första stund får lära sig att andra har större och viktigare behov än de själva. En ”riktig kvinna” ska kunna ta hand om hem och familj."

    "All hjärnforskning visar att det är större skillnader inom kön, än mellan kön. Att klumpa ihop hjärnor efter kön tror jag ingen seriös hjärnforskare skulle våga. "
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Jag kan ju nämna att min man var topp tunnor rasande i en halv dag efter att ha läst artikeln! Han kände sig helt klart förnärmad, dels för att vi har i vår närhet en pappa som tagit hand om sitt barn från början - för att det var mamman som hade jobb! Utan jobb = inga pengar så tja ... och lillkillen mår lika bra som andra barn, men är kanske mer "pappig" än "mammig" - så klart!
    // Zasa
  8. 4
    Jag kan ju nämna att min man var topp tunnor rasande i en halv dag efter att ha läst artikeln! Han kände sig helt klart förnärmad, dels för att vi har i vår närhet en pappa som tagit hand om sitt barn från början - för att det var mamman som hade jobb! Utan jobb = inga pengar så tja ... och lillkillen mår lika bra som andra barn, men är kanske mer "pappig" än "mammig" - så klart!
    // Zasa

Liknande trådar

  1. Charlotte rules...
    By Wallander in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-01, 20:54
  2. Ribbing rules ;)
    By MiaNyfiken in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 19:13
  3. Mama rules ...
    By Zasa in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 22:10
  4. The Ark rules!!! IMT
    By Aquafemina in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 20:53
  5. mama mama låter det här
    By Monica med 3 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-20, 10:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar