Oscar och Ilizarov
Övriga funktionshinder
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Oscar och Ilizarov

    Nu har vi fått op. tid för Oscar, han skall ju operera in en Ilizarov ställning på fötterna som skall skruvas på en kvarts millimeter fyra gånger per dygn i 6 veckor.
    Sedan skall han ha gips för att fixera fötterna 6 veckor till.
    28 februari skall op. ske om inget annat tillstöter.
    Känns både skönt och lite jobbigt, har hört att det skall göra djälvulskt ont.

    Men göras skall det förr eller senare och ju förr desto bättre för han skall ju börja skolan i höst.

    Var bara det
    godnatt
    Kram Hanna
  2. 1
    Oscar och Ilizarov Nu har vi fått op. tid för Oscar, han skall ju operera in en Ilizarov ställning på fötterna som skall skruvas på en kvarts millimeter fyra gånger per dygn i 6 veckor.
    Sedan skall han ha gips för att fixera fötterna 6 veckor till.
    28 februari skall op. ske om inget annat tillstöter.
    Känns både skönt och lite jobbigt, har hört att det skall göra djälvulskt ont.

    Men göras skall det förr eller senare och ju förr desto bättre för han skall ju börja skolan i höst.

    Var bara det
    godnatt
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    tack för allt stöd
  4. 2
    tack för allt stöd
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3

    Hej!

    Dig känner jag från BA ! Det verkar vara väldigt låg trafik på den här sidan, så jag tror det kan ta lååång tid att få svar här tyvärr.

    Vad bra att ni fått op-tid, men jag förstår att det känns tufft. Inte kul när barn har ont. Minns nån diskussion om dessa operationer jag sett här på Aff, men det var kanske också du? Måste kolla. Hoppas iallafall att allt går jättebra för din son och att operationen hjälper honom.

    Ha det bra!
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  6. 3
    Hej! Dig känner jag från BA ! Det verkar vara väldigt låg trafik på den här sidan, så jag tror det kan ta lååång tid att få svar här tyvärr.

    Vad bra att ni fått op-tid, men jag förstår att det känns tufft. Inte kul när barn har ont. Minns nån diskussion om dessa operationer jag sett här på Aff, men det var kanske också du? Måste kolla. Hoppas iallafall att allt går jättebra för din son och att operationen hjälper honom.

    Ha det bra!
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4

    Ja, det var visst du

    som var med i diskussionen jag sett tidigare oxå. Hittade den nedan.

    (Såg förresten också att det börjat bli lite mer fart här än vad jag mindes.)
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  8. 4
    Ja, det var visst du som var med i diskussionen jag sett tidigare oxå. Hittade den nedan.

    (Såg förresten också att det börjat bli lite mer fart här än vad jag mindes.)
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    HeJ
    Vi sprider oss, först tänkte jag BA? vad sjutton är det. Men du vet när hjärnan gör sig påmind så kommer man ju på :-)
    Jo det har varit lite aktivitet på sistone och man kan ju tycka att när man deltar i andras diskussioner och visar sin medkänsla, så borde man få lite tillbaka, det är väl tanken med forum. Men vissa är ju mer ego än andra kanske, inte vet jag.
    (Nu kommer jag att få många sura miner på mig, men "SO WHAT" det är ju så det är)

    Tack iallafall att du såg inlägget, alltid uppskattat.

    Ha det gott
    Trevlig helg

    Kram Hanna
  10. 5
    HeJ
    Vi sprider oss, först tänkte jag BA? vad sjutton är det. Men du vet när hjärnan gör sig påmind så kommer man ju på :-)
    Jo det har varit lite aktivitet på sistone och man kan ju tycka att när man deltar i andras diskussioner och visar sin medkänsla, så borde man få lite tillbaka, det är väl tanken med forum. Men vissa är ju mer ego än andra kanske, inte vet jag.
    (Nu kommer jag att få många sura miner på mig, men "SO WHAT" det är ju så det är)

    Tack iallafall att du såg inlägget, alltid uppskattat.

    Ha det gott
    Trevlig helg

    Kram Hanna
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Hej!
    Vill bara önska er lycka till och håller tummarna för er! Det kommer att gå jättebra! Jag förstår precis hur du känner dig nu inför operationen... Våran Matilda har en monotube på ena benet som hon haft sedan 1/11-07, så hennes ben är 5,5 cm längre nu, vi har skruvat till en början 2 ggr per dag, men fick dra ner på takten på grund av stelhet och smärta... Det är en tuff tid ni har framför er och allra tuffast blir det för Oscar, men barnen är verkligen helt otroliga i vad de klarar av. Hör gärna av dig om du önskar råd, tips eller bara vill pratat med någon som har liknande erfarenheter... Jag tror vi talats vid tidigare på mailen? Ha det gott och vi håller tummarna för Oscar!
  12. 6
    Hej!
    Vill bara önska er lycka till och håller tummarna för er! Det kommer att gå jättebra! Jag förstår precis hur du känner dig nu inför operationen... Våran Matilda har en monotube på ena benet som hon haft sedan 1/11-07, så hennes ben är 5,5 cm längre nu, vi har skruvat till en början 2 ggr per dag, men fick dra ner på takten på grund av stelhet och smärta... Det är en tuff tid ni har framför er och allra tuffast blir det för Oscar, men barnen är verkligen helt otroliga i vad de klarar av. Hör gärna av dig om du önskar råd, tips eller bara vill pratat med någon som har liknande erfarenheter... Jag tror vi talats vid tidigare på mailen? Ha det gott och vi håller tummarna för Oscar!
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7
    Hej, ja vi talades vid tidigare.
    Det går säkert bra, bara två veckor kvar.
    Vi har fåt en del anpassning av säng matstol rullstol osv.
    Det värsta är alla förkylningar just nu. Hoppas att han klarar sig. Man vill ju inte att det blir inställt, nu när man är mentalt förberedd på op.

    Tack för all info och jag uppdaterar när det är klart.
    MVH
    Hanna
  14. 7
    Hej, ja vi talades vid tidigare.
    Det går säkert bra, bara två veckor kvar.
    Vi har fåt en del anpassning av säng matstol rullstol osv.
    Det värsta är alla förkylningar just nu. Hoppas att han klarar sig. Man vill ju inte att det blir inställt, nu när man är mentalt förberedd på op.

    Tack för all info och jag uppdaterar när det är klart.
    MVH
    Hanna

Liknande trådar

  1. Oscar och Ilizarov
    By Hankim in forum Flerhandikapp
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-02, 12:17
  2. Oscar är här...
    By Wernan in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 13:14
  3. Det här med Oscar
    By Jess74 in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-29, 08:43
  4. Oscar mår bra
    By Hankim in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 08:31
  5. OSCAR!!
    By Sandra m S&N in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-18, 00:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar