vikt och mens
Vikt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    vikt och mens

    Hur reagear era kroppar på menscykeln? Jag har fått mens, och känner mig ruskigt svullen. Har aldrig haft en våg tidigare, och inte vetat hur kroppens cykel påverkar vikten. Ve och fasa insåg jag att vågen upp ett oförtjänat +0,4 kg!

    Kan detta vara möjligt?

    /kram
    Mamma till småkillar födda -02, -04, -08 och mars -12.
    Gifter mig i januari 2013

    Viktminskar (74.7 - 71.8 - 65)
  2. 1
    vikt och mens Hur reagear era kroppar på menscykeln? Jag har fått mens, och känner mig ruskigt svullen. Har aldrig haft en våg tidigare, och inte vetat hur kroppens cykel påverkar vikten. Ve och fasa insåg jag att vågen upp ett oförtjänat +0,4 kg!

    Kan detta vara möjligt?

    /kram
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Klart det är möjligt, de flesta kvinnor samlar vätska i kroppen vid menstid. Jag brukade gå upp 0,5-1 kilo under den tiden i månaden.
  4. 2
    Klart det är möjligt, de flesta kvinnor samlar vätska i kroppen vid menstid. Jag brukade gå upp 0,5-1 kilo under den tiden i månaden.
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    Ja,

    det är ett välkänt "fenomen" härinne att man går ner mycket mindre, inte alls eller går upp lite några dagar runt mensens ankomst. Man samlar vatten....

    För mig är det ungefär likadant när jag har ÄL också - så det brukar bli varannan vecka bra minus och varannan vecka nästan still...
    "...If you don't know everything, you must go on with what you do know..."
    "Dovie'andi se tovya sagain"


    ****************************** *********************
    Mamma till busgrabbarna David (aug.-03) och Simon (okt.-05)

    14 kg lättare sedan augusti 2006
  6. 3
    Ja, det är ett välkänt "fenomen" härinne att man går ner mycket mindre, inte alls eller går upp lite några dagar runt mensens ankomst. Man samlar vatten....

    För mig är det ungefär likadant när jag har ÄL också - så det brukar bli varannan vecka bra minus och varannan vecka nästan still...
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4
    Mycket, mycket möjligt. Mina plus brukar vara större än så! :-(
  8. 4
    Mycket, mycket möjligt. Mina plus brukar vara större än så! :-(
  9. Medlem sedan
    Feb 2005
    #5

    + 0,4 låter som...

    ett helt ok plus ;-) mina brukar ligga någonstans kring 1-2 kg :-( Någon enstaka gång har jag faktiskt lyckats gå ner också, men plusen är fler ;-)
    *** Värd hos allt för föräldrar ***
  10. 5
    + 0,4 låter som... ett helt ok plus ;-) mina brukar ligga någonstans kring 1-2 kg :-( Någon enstaka gång har jag faktiskt lyckats gå ner också, men plusen är fler ;-)
  11. Medlem sedan
    Feb 2004
    #6
    Jag brukar alltid gå upp mot 3kg när jag ska ha mensen, men denna gången blev jag helt paff då jag gått ner 2.5kg istället och jag fick mensen inatt, men brukar alltid gå upp i vikt ett par dagar innan även om jag har oregelbunden men den går bara neråt så jag är lite snurr i bollen. Men svullen i kroppen dt är jag verkligen,magen är som en ballong på mig :/
  12. 6
    Jag brukar alltid gå upp mot 3kg när jag ska ha mensen, men denna gången blev jag helt paff då jag gått ner 2.5kg istället och jag fick mensen inatt, men brukar alltid gå upp i vikt ett par dagar innan även om jag har oregelbunden men den går bara neråt så jag är lite snurr i bollen. Men svullen i kroppen dt är jag verkligen,magen är som en ballong på mig :/
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Inte så farligt vid mens, men

    däremot vid ägglossning! Då kan jag gå upp mer än 1 kg
    Innerjoin: A-92, I-94, L-97 och T-01
    (Tjej, kille, kille, tjej)


    http://www.tradera.com/category/cate...736&listtype=0
  14. 7
    Inte så farligt vid mens, men däremot vid ägglossning! Då kan jag gå upp mer än 1 kg

Liknande trådar

  1. Vikt/mens
    By fru ragge in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 17:29
  2. mens o vikt....
    By fin_ in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 20:25
  3. mens och vikt?
    By annabe in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 11:48
  4. Går ni upp i vikt under mens?
    By Anna in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-26, 10:40
  5. Vikt vid mens?
    By solstraale in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 14:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar