2 frågor i min skalle
Ordet är fritt
  1. Gnagarn
    #1

    2 frågor i min skalle

    jag vill ha svar på

    1.OM ens husdjur (hund) avlider hemma, vad gör man ? Vilka ev skyldigheter har man ?

    2. Om man som jag rasat en del i vikt och inte vet vilken stil på kläder som passar ens stil eller nya kropp, vilken butik kan jag då gå till o säga " HJÄLP MEJ!!"
  2. 1
    2 frågor i min skalle jag vill ha svar på

    1.OM ens husdjur (hund) avlider hemma, vad gör man ? Vilka ev skyldigheter har man ?

    2. Om man som jag rasat en del i vikt och inte vet vilken stil på kläder som passar ens stil eller nya kropp, vilken butik kan jag då gå till o säga " HJÄLP MEJ!!"
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    2. Butik?? Du har ju AFF!
  4. 2
    2. Butik?? Du har ju AFF!
  5. Gnagarn
    #3

    Ja vad dum jag är

    VAD ska jag köpa ? Vilka förger ska jag klä mig i ? Former/längder you name it
  6. 3
    Ja vad dum jag är VAD ska jag köpa ? Vilka förger ska jag klä mig i ? Former/längder you name it
  7. Hosanna
    #4
    Bild först tack!
  8. 4
    Bild först tack!
  9. Hosanna
    #5
    ...och några mått....
  10. 5
    ...och några mått....
  11. Gnagarn
    #6

    Du har 2 bilder

    i albumet en trött Gnagare

    B75-80
    strl 40 kanske
    76 i midjan

    på ett ca
  12. 6
    Du har 2 bilder i albumet en trött Gnagare

    B75-80
    strl 40 kanske
    76 i midjan

    på ett ca
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Jag tror att de flesta kommuner har någon form av kremering av husdjur. Brukar vara på avfallsstationen. Man får inte gräva ned husdjur hur som helst.

    En exklusivare butik med butiksbiträden som verkligen BITRÄDER. Jag kommer ihåg en gång då jag desperat behövde en snygg kavaj (anställningsintervju...) men hade båda barnen med (yngsta 7 mån) och minimalt med tid. Jag gick till stans dyraste klädaffär. Där roade en anställd tvååringen, en annan vagnade lilleman och en tredje letade kavajer. Sådan service kan man bara drömma om på Lindex... Och det roliga var att när jag försökte beskriva vad jag ville ha, så kom de på att "rätt" kavaj var en de hade på lagret från förra säsongen, nu till halva priset! Så de försökte inte ens pracka på mig det dyraste, desperat som jag var!

    Grattis till den nya kroppen, förresten!
  14. 7
    Jag tror att de flesta kommuner har någon form av kremering av husdjur. Brukar vara på avfallsstationen. Man får inte gräva ned husdjur hur som helst.

    En exklusivare butik med butiksbiträden som verkligen BITRÄDER. Jag kommer ihåg en gång då jag desperat behövde en snygg kavaj (anställningsintervju...) men hade båda barnen med (yngsta 7 mån) och minimalt med tid. Jag gick till stans dyraste klädaffär. Där roade en anställd tvååringen, en annan vagnade lilleman och en tredje letade kavajer. Sådan service kan man bara drömma om på Lindex... Och det roliga var att när jag försökte beskriva vad jag ville ha, så kom de på att "rätt" kavaj var en de hade på lagret från förra säsongen, nu till halva priset! Så de försökte inte ens pracka på mig det dyraste, desperat som jag var!

    Grattis till den nya kroppen, förresten!
  15. Hosanna
    #8
    Oki. *rusar in*
  16. 8
    Oki. *rusar in*
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9

    1

    Vad man har för skyldigheter vet jag egentligen inte men när vår hund dog för 14 dagar sedan så ringde vi till vår veterinären så vi fick komma dit med henne där eftersom vi ville att hon skulle kremeras.
    Vet släktingar som grävt ner sina hundar på sina tomter direkt.... fast jag vet inte om man får lov att göra det egentligen.
    2 dagar i veckan ska vi inte bekymra oss om
    - i går och imorgon...
    ... det lämnar bara
    1 dag kvar - IDAG!!

    Lev därför det bästa du kan
    1 dag i taget...
    Lev nu!
  18. 9
    1 Vad man har för skyldigheter vet jag egentligen inte men när vår hund dog för 14 dagar sedan så ringde vi till vår veterinären så vi fick komma dit med henne där eftersom vi ville att hon skulle kremeras.
    Vet släktingar som grävt ner sina hundar på sina tomter direkt.... fast jag vet inte om man får lov att göra det egentligen.
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Hmm, nice ass!
    Jag är absolut ingen expert men jag inbillar mig att du klär i både klara färger, som den röda klänningen, och i jordtoner som olika nyanser av brunt t ex.
  20. 10
    Hmm, nice ass!
    Jag är absolut ingen expert men jag inbillar mig att du klär i både klara färger, som den röda klänningen, och i jordtoner som olika nyanser av brunt t ex.
  21. Gnagarn
    #11

    HAHA

    Ja jag älskar starka färger ... och likaså bruna toner men har fastnat i jeansen och topparnas värld ... försökte ladda upp en bild men den syns ej men det sägs att den är uppe
  22. 11
    HAHA Ja jag älskar starka färger ... och likaså bruna toner men har fastnat i jeansen och topparnas värld ... försökte ladda upp en bild men den syns ej men det sägs att den är uppe
  23. Hosanna
    #12
    Bild 006 gör dig rättvisa, verkligen. Jättesnyggt med lite längre topar eller omlottklänningar som är så populärt nu.
    Satsa på raka byxor eller bootcut som tyvärr inte är superpoppis just nu. Tights tycker jag oftast bara ser ut som en förlängd stödstrumpa och få är det som passar i det. Återkommer.
  24. 12
    Bild 006 gör dig rättvisa, verkligen. Jättesnyggt med lite längre topar eller omlottklänningar som är så populärt nu.
    Satsa på raka byxor eller bootcut som tyvärr inte är superpoppis just nu. Tights tycker jag oftast bara ser ut som en förlängd stödstrumpa och få är det som passar i det. Återkommer.
  25. Gnagarn
    #13

    Gräva ner tänkte jag inte

    den dagen den inträffar men jag satt häromkvällen och funderade OM ...
    Tack för svar

    WOW vilken service du fick
  26. 13
    Gräva ner tänkte jag inte den dagen den inträffar men jag satt häromkvällen och funderade OM ...
    Tack för svar

    WOW vilken service du fick
  27. Gnagarn
    #14

    Vi bor i lägenhet

    och att gräva ner 45 kg hund är inte det lättaste vi vill också kremera så den dagen OM så kommer jag väl ringa veterinären
  28. 14
    Vi bor i lägenhet och att gräva ner 45 kg hund är inte det lättaste vi vill också kremera så den dagen OM så kommer jag väl ringa veterinären
  29. Medlem sedan
    Sep 2002
    #15
    Nej det är ju inte så lätt men jag vet inte om jag skulle vilja gräva ner ens i vår trädgård.
    Marsvinen, hamster och fåglar ligger i vår lilla skogsdunge vi har på tomten men våra hundar vill jag inte ha där utan kremering oavsett hur stora eller små de är.
  30. 15
    Nej det är ju inte så lätt men jag vet inte om jag skulle vilja gräva ner ens i vår trädgård.
    Marsvinen, hamster och fåglar ligger i vår lilla skogsdunge vi har på tomten men våra hundar vill jag inte ha där utan kremering oavsett hur stora eller små de är.
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Säger emot liite, hon har tillräckligt snygg figur och ett bra utseende så även kortare topar vore snyggt.
  32. 16
    Säger emot liite, hon har tillräckligt snygg figur och ett bra utseende så även kortare topar vore snyggt.
  33. Medlem sedan
    Jun 2001
    #17

    Första frågan

    Som svar på den första frågan kan jag berätta hur jag gjorde. Min förra hund dog en kall lördagseftermiddag. Det var drygt tio grader kallt och jag lade hunden i en kartong på min altan och tejpade igen och lät den ligga till på måndagen då jag kontaktade min veterinär och frågade om hon kunde ta hand om den döda jycken. Det gick bra och jag åkte iväg med honom till veterinären som givetvis tog betalt för att ta emot djuret. Nu har jag lyckats förtränga hur mycket det kostade, men det var nog ett antal hundralappar. (Det här var i november 2004).
  34. 17
    Första frågan Som svar på den första frågan kan jag berätta hur jag gjorde. Min förra hund dog en kall lördagseftermiddag. Det var drygt tio grader kallt och jag lade hunden i en kartong på min altan och tejpade igen och lät den ligga till på måndagen då jag kontaktade min veterinär och frågade om hon kunde ta hand om den döda jycken. Det gick bra och jag åkte iväg med honom till veterinären som givetvis tog betalt för att ta emot djuret. Nu har jag lyckats förtränga hur mycket det kostade, men det var nog ett antal hundralappar. (Det här var i november 2004).
  35. Hosanna
    #18
    Jo, självklart, jag tycker nog bara att lite längre är roligare just nu. *s* har själv alltid små korta topar och har väl tröttnat.
  36. 18
    Jo, självklart, jag tycker nog bara att lite längre är roligare just nu. *s* har själv alltid små korta topar och har väl tröttnat.
  37. Gnagarn
    #19

    Tack

    det där med svarta leggings till den rödvita klänningstunikan tänker jag inte gå ut i bara så du vet testade dem för att jag var sugen men OM jag ska ha det till denna tunika får det bli vita ... Rodnar dock lite där för JAG ser mig som en grå mus och att se sig själv nu i spegeln är nyttigt för mej därav dessa frågor
  38. 19
    Tack det där med svarta leggings till den rödvita klänningstunikan tänker jag inte gå ut i bara så du vet testade dem för att jag var sugen men OM jag ska ha det till denna tunika får det bli vita ... Rodnar dock lite där för JAG ser mig som en grå mus och att se sig själv nu i spegeln är nyttigt för mej därav dessa frågor
  39. Gnagarn
    #20

    Har du en kartong

    modell stor labbegolden 45 kg ?

    Fasar för detta TROTS att jag inte har några varningar hos honom ännu, han fyller snart 10 och är inte sjuk och har aldrig varit, har inte ens tandsten Tack för råd dock
  40. 20
    Har du en kartong modell stor labbegolden 45 kg ?

    Fasar för detta TROTS att jag inte har några varningar hos honom ännu, han fyller snart 10 och är inte sjuk och har aldrig varit, har inte ens tandsten Tack för råd dock
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. 2 nya namn i min skalle
    By Nataluskan & Olga in forum _0906 Junibarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 20:18
  2. Vit fläck på CT-skalle?
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 17:23
  3. Sned skalle
    By Graboid in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 21:30
  4. Sned skalle
    By Graboid in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 19:52
  5. Sned skalle
    By Graboid in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 17:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar