Umgängessabotage ?
Vårdnad - gemensam/enskild
  1. anonymt namn
    #1

    Umgängessabotage ?

    Hej,det är jag som skrev eller skriver under "är pappor rättslösa".
    Har nu inte träffat min dotter på drygt två månader,har talat med henne lördags för fjorton dagar sen,när hon bestämt sa till mormor att hon ville prata med pappa,det samtalet gick nog bakom ryggen på mamman,men som med bestämdhet innebär att hon ringt klart från mormor. En förälder som tycker hela situationen är sjuk,ett Ego till mamma som mår dåligt,en pappa med familj som trots hans snedsprång har valt att ta hand om hans dotter,får inte veta att en festival med hans dotter ska äga rum i hans gamla hemstad med hennes förskola. Glad i hågen åker vi till staden med hennes döva syster som vill träffa min dotter,vad händer,hon ska göra en polisanmälan om vi närmar oss min dotter och dagis tycker det är HELT RÄTT.
    Man har hört talas om mytomaner men att påverka kommunala dagisar,polismyndigheter,åklar myndigheter,familjerätter,soci ala nämnder med lögner.
    Det är OK,men gråter man ut så är myndigheterna på din sida.
    Jag säger till oss som råkat ut för henne,två barn med två gifta män och tro att någon av oss ska skilja sig för att leva med henne,har ni hört talas om Ragn-Sells........
    Skönt att nu är det i Rätten,får svar om två dagar och ska med den glädje jag hörde i min dotters röst att få tala med sin pappa så........
    För mig och min familj så kommer barnene först,för henne arbete,bortlämning,ahhh vem bryr sig,jag vet och hör vad min dotter talar om,därav tillägget i Överenskommelsen med Familjerätten,"Pappan får inte förhöra dottern om mammans förehavanden under helgerna" och det går FR med på,man kan ju tro att det är med ett luder man har att göra med...........

    Umgängessabotage!!!!
  2. 1
    Umgängessabotage ? Hej,det är jag som skrev eller skriver under "är pappor rättslösa".
    Har nu inte träffat min dotter på drygt två månader,har talat med henne lördags för fjorton dagar sen,när hon bestämt sa till mormor att hon ville prata med pappa,det samtalet gick nog bakom ryggen på mamman,men som med bestämdhet innebär att hon ringt klart från mormor. En förälder som tycker hela situationen är sjuk,ett Ego till mamma som mår dåligt,en pappa med familj som trots hans snedsprång har valt att ta hand om hans dotter,får inte veta att en festival med hans dotter ska äga rum i hans gamla hemstad med hennes förskola. Glad i hågen åker vi till staden med hennes döva syster som vill träffa min dotter,vad händer,hon ska göra en polisanmälan om vi närmar oss min dotter och dagis tycker det är HELT RÄTT.
    Man har hört talas om mytomaner men att påverka kommunala dagisar,polismyndigheter,åklar myndigheter,familjerätter,soci ala nämnder med lögner.
    Det är OK,men gråter man ut så är myndigheterna på din sida.
    Jag säger till oss som råkat ut för henne,två barn med två gifta män och tro att någon av oss ska skilja sig för att leva med henne,har ni hört talas om Ragn-Sells........
    Skönt att nu är det i Rätten,får svar om två dagar och ska med den glädje jag hörde i min dotters röst att få tala med sin pappa så........
    För mig och min familj så kommer barnene först,för henne arbete,bortlämning,ahhh vem bryr sig,jag vet och hör vad min dotter talar om,därav tillägget i Överenskommelsen med Familjerätten,"Pappan får inte förhöra dottern om mammans förehavanden under helgerna" och det går FR med på,man kan ju tro att det är med ett luder man har att göra med...........

    Umgängessabotage!!!!
  3. Anonym
    #2
    Blir besviken när jag läser en vuxen antyda/kalla andra människor för RagnSell och Luder

    Är i min värld inte ett gott tecken! Som bäddat för konflikt och kaos.
  4. 2
    Blir besviken när jag läser en vuxen antyda/kalla andra människor för RagnSell och Luder

    Är i min värld inte ett gott tecken! Som bäddat för konflikt och kaos.
  5. Medlem sedan
    May 1999
    #3
    Du har så mycket ilska inom dig.
    Jag tycker att du ska ta hand om den först och främst.
    Sen kan du styra upp det där med "mamman med Egot"
  6. 3
    Du har så mycket ilska inom dig.
    Jag tycker att du ska ta hand om den först och främst.
    Sen kan du styra upp det där med "mamman med Egot"
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4
    Jag vill be dig att täna på ditt språk.
    det är inte tillåtet att kalla andra luder osv på detta forum!

    MVH Emma Forumvärd
  8. 4
    Jag vill be dig att täna på ditt språk.
    det är inte tillåtet att kalla andra luder osv på detta forum!

    MVH Emma Forumvärd
  9. Medlem sedan
    Oct 2003
    #5
    Instämmer! IMT
  10. 5
    Instämmer! IMT
  11. Anonym
    #6
    Vad menar du med råkat ut för henne???
    Som man bäddar får man ligga....


    Kan tillägga att jag tycker att eran situation är tråkig, men ditt sätt att skriva känns ju inte heller så kul.
  12. 6
    Vad menar du med råkat ut för henne???
    Som man bäddar får man ligga....


    Kan tillägga att jag tycker att eran situation är tråkig, men ditt sätt att skriva känns ju inte heller så kul.
  13. marib
    #7

    Snackreglerna tack

    • Tilltala/kommentera inte andra medlemmar eller Allt för Föräldrar ohyfsat, nedsättande, kränkande, offensivt, vulgärt, aggressivt eller våldsamt.
    • Skicka inte inlägg som kan såra, genera, förolämpa, ge oönskad uppmärksamhet eller annat obehag för person eller grupp.

    marib *forumvärd*
  14. 7
    Snackreglerna tack • Tilltala/kommentera inte andra medlemmar eller Allt för Föräldrar ohyfsat, nedsättande, kränkande, offensivt, vulgärt, aggressivt eller våldsamt.
    • Skicka inte inlägg som kan såra, genera, förolämpa, ge oönskad uppmärksamhet eller annat obehag för person eller grupp.

    marib *forumvärd*
  15. Medlem sedan
    Sep 2004
    #8
    Usch vad otrevligt sagt!
  16. 8
    Usch vad otrevligt sagt!
  17. Medlem sedan
    Dec 2001
    #9
    Va? Får man inte skriva så som "anonym" skrev? Var det det "ohyfsade" talesättet h*n använde? *Jag dånar*
  18. 9
    Va? Får man inte skriva så som "anonym" skrev? Var det det "ohyfsade" talesättet h*n använde? *Jag dånar*
  19. Anonym
    #10
    Men då kanske trådstartarens inlägg ska tas bort?

    Tycker att det minst sagt är kränkande för människor som blivit bedragna att skylla på att man "råkat ut" för en annan människa.
  20. 10
    Men då kanske trådstartarens inlägg ska tas bort?

    Tycker att det minst sagt är kränkande för människor som blivit bedragna att skylla på att man "råkat ut" för en annan människa.
  21. Medlem sedan
    Jan 2000
    #11

    förstår din ilska..

    o det är ju klart bättre du får ut den genom att du skriver här än hittar på nåt av ren ilska mot mamman som i slutändan bara drabbar ert gemensamma barn..

    har du någon du kan prata med?..tror du behöver hjälp med att bearbeta det som har hänt samt även det som händer nu..man kan inte tänka klart när man är så fruktansvärt förbannad inte bara på den andra föräldern utan även mot alla andra (som myndigheter dagis mm)..o ju mer ilsken du blir destå sämre sits sätter du dig själv i..du måste lära dig att utnyttja systemet precis som mamman gör..har du en bra advokat?..
    ******************************
    Inte helt galen...bara lite udda..


    When all was done and said, more was said than done.
  22. 11
    förstår din ilska.. o det är ju klart bättre du får ut den genom att du skriver här än hittar på nåt av ren ilska mot mamman som i slutändan bara drabbar ert gemensamma barn..

    har du någon du kan prata med?..tror du behöver hjälp med att bearbeta det som har hänt samt även det som händer nu..man kan inte tänka klart när man är så fruktansvärt förbannad inte bara på den andra föräldern utan även mot alla andra (som myndigheter dagis mm)..o ju mer ilsken du blir destå sämre sits sätter du dig själv i..du måste lära dig att utnyttja systemet precis som mamman gör..har du en bra advokat?..
  23. Medlem sedan
    Jun 2006
    #12
    Håller med dig om att situationen är tråkig och kanske orättvis, jag känner igen mig i mina kontakter med skola och myndigheter. Men jag undrar om du är lika verbalt frustrerad vid kontakten med dessa som i ditt inlägg, I så fall har jag förståelse för deras bemötande och motvilja.
  24. 12
    Håller med dig om att situationen är tråkig och kanske orättvis, jag känner igen mig i mina kontakter med skola och myndigheter. Men jag undrar om du är lika verbalt frustrerad vid kontakten med dessa som i ditt inlägg, I så fall har jag förståelse för deras bemötande och motvilja.
  25. Medlem sedan
    Sep 2004
    #13
    Trådstartaren är både vulgär och kränkande (dock inte mot annan medlem kanske). Men, som medmänniska, mamma och kvinna känner jag mig kränkt av tillmälena som används i första inlägget. Inlägget tycker jag är obehagligt.
  26. 13
    Trådstartaren är både vulgär och kränkande (dock inte mot annan medlem kanske). Men, som medmänniska, mamma och kvinna känner jag mig kränkt av tillmälena som används i första inlägget. Inlägget tycker jag är obehagligt.
  27. sunrise
    #14
    En rättshaverist som så förtalar mamman och använder ett sånt språkbruk är naturligtvis inte en bra förälder.
  28. 14
    En rättshaverist som så förtalar mamman och använder ett sånt språkbruk är naturligtvis inte en bra förälder.
  29. Medlem sedan
    May 1999
    #15
    Vaddå natrurligtvis?
    Lyckas han hålla isär bitarna så ska det funka, men det är ju svårt..
    Fokuset i dylika kamper kanske läggs mer på att vinna över modern än att vara en bra far.
    Men vad vet jag... och vad vet du?
  30. 15
    Vaddå natrurligtvis?
    Lyckas han hålla isär bitarna så ska det funka, men det är ju svårt..
    Fokuset i dylika kamper kanske läggs mer på att vinna över modern än att vara en bra far.
    Men vad vet jag... och vad vet du?
  31. Medlem sedan
    Jan 2000
    #16

    då har det stackars barnet..

    ingen bra förälder alls då eftersom mamman inte verkar som någon bra förälder heller..fast en dålig är kanske bättre än 2 dåliga?..
    ******************************
    Inte helt galen...bara lite udda..


    When all was done and said, more was said than done.
  32. 16
    då har det stackars barnet.. ingen bra förälder alls då eftersom mamman inte verkar som någon bra förälder heller..fast en dålig är kanske bättre än 2 dåliga?..
  33. marib
    #17

    Påminner även här

    2 fel gör inte ett rätt och att såga skribenten så totalt är inte förenligt med snackreglerna

    • Tilltala/kommentera inte andra medlemmar eller Allt för Föräldrar ohyfsat, nedsättande, kränkande, offensivt, vulgärt, aggressivt eller våldsamt.
    • Skicka inte inlägg som kan såra, genera, förolämpa, ge oönskad uppmärksamhet eller annat obehag för person eller grupp.

    marib *forumvärd*
  34. 17
    Påminner även här 2 fel gör inte ett rätt och att såga skribenten så totalt är inte förenligt med snackreglerna

    • Tilltala/kommentera inte andra medlemmar eller Allt för Föräldrar ohyfsat, nedsättande, kränkande, offensivt, vulgärt, aggressivt eller våldsamt.
    • Skicka inte inlägg som kan såra, genera, förolämpa, ge oönskad uppmärksamhet eller annat obehag för person eller grupp.

    marib *forumvärd*
  35. Anonym
    #18
    Tror du på vad "anonymt namn"skriver? Tyvärr är allt för många här inne snar att komma med försvar till trådstartaren. Det finns många gånger två sidor av en sak. Min erfarenhet är att lågutbildade personer inte har någon som helst känsla för att kritiskt granska det dom läser. Bakom trådstartaren kan finnas många lik. Tänk på det nästa gång du skriver svar, Ellen.
  36. 18
    Tror du på vad "anonymt namn"skriver? Tyvärr är allt för många här inne snar att komma med försvar till trådstartaren. Det finns många gånger två sidor av en sak. Min erfarenhet är att lågutbildade personer inte har någon som helst känsla för att kritiskt granska det dom läser. Bakom trådstartaren kan finnas många lik. Tänk på det nästa gång du skriver svar, Ellen.
  37. sunrise
    #19
    VA? Menar du allvar? Vad ditt inlägg en varning till Anonym? Men trådstartaren då?
  38. 19
    VA? Menar du allvar? Vad ditt inlägg en varning till Anonym? Men trådstartaren då?
  39. Medlem sedan
    Jan 2000
    #20

    Jag tror..

    att vi alla berättar hur läget är ur vår egen synpunkt..det spelar noll roll om man är högutbildad eller lågutbildad..vi kan ändå bara ge VÅR egen bild av det hela..men du tycker kanske att bara högutbildade skall bli trodda o lågutbildade skall hålla truten för de ljuger ju ändå..

    tycker ditt inlägg stinker..
    ******************************
    Inte helt galen...bara lite udda..


    When all was done and said, more was said than done.
  40. 20
    Jag tror.. att vi alla berättar hur läget är ur vår egen synpunkt..det spelar noll roll om man är högutbildad eller lågutbildad..vi kan ändå bara ge VÅR egen bild av det hela..men du tycker kanske att bara högutbildade skall bli trodda o lågutbildade skall hålla truten för de ljuger ju ändå..

    tycker ditt inlägg stinker..
Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Umgängessabotage?
    By Anonym in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-03, 16:53
  2. Umgängessabotage
    By Norrsken in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 12:49
  3. Umgängessabotage tillåtet
    By Storfamilj ? in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 06:21
  4. Klassas det som umgängessabotage
    By Undrar vidare in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 22:29
  5. Vad är umgängessabotage?
    By PappaF in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 19:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar