Lite panik!!!
_0702 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Lite panik!!!

    Jag har börjat att inse att jag snart är en trebarnsmor och jag känner lite panik, kommer jag att klara av en bäs nu?
    Jag vill ha ut bäsen för att jag är så less på alla krämpor man har men samtidigt så känner jag mig inte riktigt redo, vet inte varför.
  2. 1
    Lite panik!!! Jag har börjat att inse att jag snart är en trebarnsmor och jag känner lite panik, kommer jag att klara av en bäs nu?
    Jag vill ha ut bäsen för att jag är så less på alla krämpor man har men samtidigt så känner jag mig inte riktigt redo, vet inte varför.
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    Känns igen!!!
    Hur gamla är dina andra två? Jag har två små... en som är 1,5 och en som blir tre nu i feb. Dagar då tre-åringen vill tänja lite extra på gränser så känner man lite extra panik...hur sjutton ska jag orka med en till... och det är ju liiiite sent att ångra sig Fast då kan jag i andra vevan tänka att det ska bli så roligt med tre små troll här hemma... och att syskonen förhoppningsvis får skoj tillsammans.
  4. 2
    Känns igen!!!
    Hur gamla är dina andra två? Jag har två små... en som är 1,5 och en som blir tre nu i feb. Dagar då tre-åringen vill tänja lite extra på gränser så känner man lite extra panik...hur sjutton ska jag orka med en till... och det är ju liiiite sent att ångra sig Fast då kan jag i andra vevan tänka att det ska bli så roligt med tre små troll här hemma... och att syskonen förhoppningsvis får skoj tillsammans.
  5. Medlem sedan
    May 2006
    #3

    Jo det

    är verkligen både längtan och oro!
    *kram*
  6. 3
    Jo det är verkligen både längtan och oro!
    *kram*
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4
    Känner likadant! Vad har man gett sig in på? Fast jag tröstar mig med att så har jag tänkt de båda tidigare gångerna också när det börjat att dra ihop sig. Och det har ju blivit jättebra.
  8. 4
    Känner likadant! Vad har man gett sig in på? Fast jag tröstar mig med att så har jag tänkt de båda tidigare gångerna också när det börjat att dra ihop sig. Och det har ju blivit jättebra.
  9. Medlem sedan
    Nov 2000
    #5
    Så känner jag också! Det är ju också sista gången jag är grvid. Jag tror att jag skall försöka njuta av det nu de sista dagarna.
  10. 5
    Så känner jag också! Det är ju också sista gången jag är grvid. Jag tror att jag skall försöka njuta av det nu de sista dagarna.
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6
    Lite panik? Massor av panik här. Jag orkar inte alls med de två busfrön jag har så hur tusan ska livet bli med ytterligare ett barn? Lite sent att tänka på det nu och kanske lika bra att det inte finns en ångervecka för då vet man aldrig :-)
  12. 6
    Lite panik? Massor av panik här. Jag orkar inte alls med de två busfrön jag har så hur tusan ska livet bli med ytterligare ett barn? Lite sent att tänka på det nu och kanske lika bra att det inte finns en ångervecka för då vet man aldrig :-)
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Känner samma..! Tror i och för sig att det kommer att funka rent praktiskt även om man går på knäna emellanåt, de stora barnen blir ju större och duktigare undan för undan...

    Själv känner jag mig så totalt oförberedd mentalt! Allt praktiskt är fixat, men lite sådär på en höft då ens "aktiva jag" befinner sig någon annanstans- jag sorterar bebiskläder samtidigt som jag leker dagis med treåringen, jag skriver inköpslista samtidigt som jag lagar middag osv. Mina tidigare gånger har jag till hundra procent gått in i fixandet och boandet och kunnat fokusera... Jag kommer nog att bli jätteförvånad den morgon jag vaknar och upptäcker att det ligger en liten bebis i vaggan bredvid mig..?!
  14. 7
    Känner samma..! Tror i och för sig att det kommer att funka rent praktiskt även om man går på knäna emellanåt, de stora barnen blir ju större och duktigare undan för undan...

    Själv känner jag mig så totalt oförberedd mentalt! Allt praktiskt är fixat, men lite sådär på en höft då ens "aktiva jag" befinner sig någon annanstans- jag sorterar bebiskläder samtidigt som jag leker dagis med treåringen, jag skriver inköpslista samtidigt som jag lagar middag osv. Mina tidigare gånger har jag till hundra procent gått in i fixandet och boandet och kunnat fokusera... Jag kommer nog att bli jätteförvånad den morgon jag vaknar och upptäcker att det ligger en liten bebis i vaggan bredvid mig..?!
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Den äldsta blir 4 i vår och yngsta har precist fyllt två.
    4 åringen är väldigt trotsig just nu och det försöker även 2 åringen att vara hans vanligaste ord just nu är NEJ!!!!
  16. 8
    Den äldsta blir 4 i vår och yngsta har precist fyllt två.
    4 åringen är väldigt trotsig just nu och det försöker även 2 åringen att vara hans vanligaste ord just nu är NEJ!!!!
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9

    Tack!!

    För alla svaren det är ju lite skönt att det inte bara är jag som känner så. Förra gången kända jag inte alls så utan jag var helt redo att få ett till barn.
  18. 9
    Tack!! För alla svaren det är ju lite skönt att det inte bara är jag som känner så. Förra gången kända jag inte alls så utan jag var helt redo att få ett till barn.
  19. Medlem sedan
    Aug 2005
    #10
    Ja, det ska bli intressant att se vad trean har för inverkan på syskonskaran.
  20. 10
    Ja, det ska bli intressant att se vad trean har för inverkan på syskonskaran.
  21. Medlem sedan
    Aug 2005
    #11
    *ler*... Inte så mycket boande här heller... Det bakas inte i massor som de andra två...nä... det blir färdiga kex och frödings kladdkaka till de som kommer Man sänker ambitionen lite tror jag... och det är väl sunt? Livet rullar ju på rätt bra ändå... och alla förstår om det inte är kliniskt rent hemma heller. Jag kom på igår att jag kanske skulle ta fram bebiskläderna från vindan och fundera på vad jag ska ta med mig... och framför allt... kanske tänka på vad som ska packas i barnens väska.... ifall det blir bråttom??? Man har ju liksom inte bara sig själv att tänka på.
  22. 11
    *ler*... Inte så mycket boande här heller... Det bakas inte i massor som de andra två...nä... det blir färdiga kex och frödings kladdkaka till de som kommer Man sänker ambitionen lite tror jag... och det är väl sunt? Livet rullar ju på rätt bra ändå... och alla förstår om det inte är kliniskt rent hemma heller. Jag kom på igår att jag kanske skulle ta fram bebiskläderna från vindan och fundera på vad jag ska ta med mig... och framför allt... kanske tänka på vad som ska packas i barnens väska.... ifall det blir bråttom??? Man har ju liksom inte bara sig själv att tänka på.

Liknande trådar

  1. Jag får lite panik...
    By -Nike- in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-11-27, 10:05
  2. Lite panik
    By Litet pyre in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-26, 12:40
  3. Lite panik...
    By Agneta H med 3 in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 12:35
  4. Lite panik...
    By Agneta H med 3 in forum Föräldraskap
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 10:20
  5. lite panik...
    By lite anonym nu in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-18, 12:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar