onani?!
_06 Vårbarn
  1. anonymt namn
    #1

    onani?!

    Hej min dotter är 10 mån.. När hon sitter i barnstolen, vid bordet så sitter hon och trycker sig mot pinnen. Jag undrar nu om det är någon annan som märkt samma sak? Är det onani eller? När jag tar bort henne kan hon bli jättearg! Hon är som i trans ibland när hon sitter och trycker.. Vad ska jag göra?
  2. 1
    onani?! Hej min dotter är 10 mån.. När hon sitter i barnstolen, vid bordet så sitter hon och trycker sig mot pinnen. Jag undrar nu om det är någon annan som märkt samma sak? Är det onani eller? När jag tar bort henne kan hon bli jättearg! Hon är som i trans ibland när hon sitter och trycker.. Vad ska jag göra?
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Hej!

    Har ingen egen dotter, men jag har läst samma fråga i ankomstgrupperna. De små börjar ju upptäcka sin sexualitet tidigare än man kan tro, så jag tror inte det är någon fara, men om du är orolig, prata med BVC.
  4. 2
    Hej! Har ingen egen dotter, men jag har läst samma fråga i ankomstgrupperna. De små börjar ju upptäcka sin sexualitet tidigare än man kan tro, så jag tror inte det är någon fara, men om du är orolig, prata med BVC.
  5. Medlem sedan
    Apr 2005
    #3
    Låt det vara, är mitt råd! Jag vet ärligt talat inte hur tidigt de kan känna att något är skönt därnere, men _om_ det nu är så att hon får någonslags skön känsla av detta så låt henne bara vara, bete dig som om inget hänt. Jag är rädd att vi alltför ofta rycker bort barnens händer eller "usch-ar" och ojar oss, det blir ju ett slags skuldbeläggning av barnens känslor och i förlängningen av deras sexualitet. Och det är ju inte så lyckat! Varför känner du att du måste göra något åt det här? Hon skadar ju inte sig själv eller någon annan.
  6. 3
    Låt det vara, är mitt råd! Jag vet ärligt talat inte hur tidigt de kan känna att något är skönt därnere, men _om_ det nu är så att hon får någonslags skön känsla av detta så låt henne bara vara, bete dig som om inget hänt. Jag är rädd att vi alltför ofta rycker bort barnens händer eller "usch-ar" och ojar oss, det blir ju ett slags skuldbeläggning av barnens känslor och i förlängningen av deras sexualitet. Och det är ju inte så lyckat! Varför känner du att du måste göra något åt det här? Hon skadar ju inte sig själv eller någon annan.

Liknande trådar

  1. Onani...
    By Desdemona in forum Melodifestivalen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-25, 00:37
  2. Onani??
    By x-tjejen in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-24, 20:38
  3. Onani ok?
    By anonymt namn in forum Sex & erotik
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 22:36
  4. onani
    By AnitaT in forum _00 Alla barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 10:29
  5. Onani?
    By 74-mamma med 03+ 05 barn in forum Mammasnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-05, 18:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar