Här var det trött...+ tjat?
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Här var det trött...+ tjat?

    Var jättetrött imorse, sovit dålig o lilltjejen kom o sov i min säng ett tag för hon var rädd, inte så lätt att sova då, vi har så smal säng, bara 1,20. Så vi kom oss inte iväg alltför tidigt till bilverkstan, hann precis lämna bilen innan de stängde för lunch.
    Sen gick vi in till biblioteket, var ordentligt påbylsade båda två med täckbyxor o tjocka jackor, och sedan gick vi till pizzerian som har fri påfyllning av dricka... Hur långt kan det vara? 1, 5 km kanske...
    Sedan in till stan o väntade på bussen, köpte en amningströja på H&M, har inte provat den, men... köpte lite godis också innan bussen hem.
    Så när vi kom hem gick lilltjejen in på sitt rum o lyssnade på radio, jag satte på datorn, skulle passa en tradera-auktion (förgäves, gick för 30 kr mer än min stoppsumma...) sen upptäckte jag att lilltjejen somnat så då tänkte jag att det var en bra idé, hann sova en stund innan hunden började tokskälla, lastbilen var här med vår vagn - igen.. HATAR när hunden skäller

    Å min svägerska ringde just o undrade om bebis har kommit än? Har de börjat tjata på er också????
    Som om jag inte vore nog "övervänt" och otålig som jag är....
    -Liten fyra i februari :-)

    "Per aspera ad astra" - genom svårigheterna mot stjärnorna
  2. 1
    Här var det trött...+ tjat? Var jättetrött imorse, sovit dålig o lilltjejen kom o sov i min säng ett tag för hon var rädd, inte så lätt att sova då, vi har så smal säng, bara 1,20. Så vi kom oss inte iväg alltför tidigt till bilverkstan, hann precis lämna bilen innan de stängde för lunch.
    Sen gick vi in till biblioteket, var ordentligt påbylsade båda två med täckbyxor o tjocka jackor, och sedan gick vi till pizzerian som har fri påfyllning av dricka... Hur långt kan det vara? 1, 5 km kanske...
    Sedan in till stan o väntade på bussen, köpte en amningströja på H&M, har inte provat den, men... köpte lite godis också innan bussen hem.
    Så när vi kom hem gick lilltjejen in på sitt rum o lyssnade på radio, jag satte på datorn, skulle passa en tradera-auktion (förgäves, gick för 30 kr mer än min stoppsumma...) sen upptäckte jag att lilltjejen somnat så då tänkte jag att det var en bra idé, hann sova en stund innan hunden började tokskälla, lastbilen var här med vår vagn - igen.. HATAR när hunden skäller

    Å min svägerska ringde just o undrade om bebis har kommit än? Har de börjat tjata på er också????
    Som om jag inte vore nog "övervänt" och otålig som jag är....
  3. Medlem sedan
    Jul 2006
    #2
    Det där med att ringa hem är jag redan trött på...inte nog med att min mamma ringer varje dag på eftermiddagen....igår sa hon att hon skulle börja ringa mig på förmiddagana också så att hon inte skulle missa om vi åkte in!!!Men snälla mamma jag lovar att ringa när vi åker in!
    Kan tänka mig att det kommer att bli mycket värre!
    Kompisrana har också börjat rnga nu så jag är glad ibland att jag har nummervisare!
    Kram
  4. 2
    Det där med att ringa hem är jag redan trött på...inte nog med att min mamma ringer varje dag på eftermiddagen....igår sa hon att hon skulle börja ringa mig på förmiddagana också så att hon inte skulle missa om vi åkte in!!!Men snälla mamma jag lovar att ringa när vi åker in!
    Kan tänka mig att det kommer att bli mycket värre!
    Kompisrana har också börjat rnga nu så jag är glad ibland att jag har nummervisare!
    Kram
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Än så länge har ju inte folk börjat ringa, men så har jag ju också 2-3 veckor kvar tills det är "övertid"... Jobbigaste dagen förra gången vet jag var den riktiga BF-dagen, för då var ju besvikelsen som störst. Jag lyckade dock vara trevlig mot alla utom min mamma (stackarn fick en rejäl skrapa den dagen)...
  6. 3
    Än så länge har ju inte folk börjat ringa, men så har jag ju också 2-3 veckor kvar tills det är "övertid"... Jobbigaste dagen förra gången vet jag var den riktiga BF-dagen, för då var ju besvikelsen som störst. Jag lyckade dock vara trevlig mot alla utom min mamma (stackarn fick en rejäl skrapa den dagen)...
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    Idioter! Fattar inte varför folk inte fattar att de ska _LÅTA BLI_ att ringa och fråga om det är på G/babyn har kommit.
    Nu är dagen snart slut - hoppas att du får en lugn kväll/natt!
  8. 4
    Idioter! Fattar inte varför folk inte fattar att de ska _LÅTA BLI_ att ringa och fråga om det är på G/babyn har kommit.
    Nu är dagen snart slut - hoppas att du får en lugn kväll/natt!
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Jo, får hoppas på en lugn kväll o en sovandes natt... Nu är maken o skjutsar äldsta till trummskolan men när han kommer hem ska vi packa upp vagnen, hoppas han inte upptäcker en massa fel igen
    Ska till BM på torsdag o tydligen ska verkstan jobba med bilen på torsdag så inte förrän fredag får vi den, jag blev skitsur o sa att jag vägrar åka buss till BM på torsdag (menar, vill inte ens dit faktiskt...) o hotade med att ta taxi...
  10. 5
    Jo, får hoppas på en lugn kväll o en sovandes natt... Nu är maken o skjutsar äldsta till trummskolan men när han kommer hem ska vi packa upp vagnen, hoppas han inte upptäcker en massa fel igen
    Ska till BM på torsdag o tydligen ska verkstan jobba med bilen på torsdag så inte förrän fredag får vi den, jag blev skitsur o sa att jag vägrar åka buss till BM på torsdag (menar, vill inte ens dit faktiskt...) o hotade med att ta taxi...

Liknande trådar

  1. trött på tjat
    By spiff_05 in forum _0705 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-25, 21:43
  2. trött på allt tjat om storlek
    By sessa79 in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-27, 22:37
  3. Molo overaller igen (tjat tjat)
    By Helle & Iza in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-07, 21:30
  4. trött på tjat..
    By Alex mamma. in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 21:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar