GRAVID fråga igen då.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    GRAVID fråga igen då.

    Tack snälla ni för svar!!

    Det är alltså en tjej som för 2 år sedan slutade med ppiller, mensen uteblev i sept/okt, hon testade neg i slutet av okt, och har inte haft mens sedan dess. AHr även testat neg iår. Nu har hon lite molvärk/mensvärk men ingen mens.

    Någon som har någon lekmannagissning??
    Älska mig mest, när jag förtjänar det minst, det är då jag behöver det som mest. (Både som fru, mamma, dotter och vän...)
  2. 1
    GRAVID fråga igen då. Tack snälla ni för svar!!

    Det är alltså en tjej som för 2 år sedan slutade med ppiller, mensen uteblev i sept/okt, hon testade neg i slutet av okt, och har inte haft mens sedan dess. AHr även testat neg iår. Nu har hon lite molvärk/mensvärk men ingen mens.

    Någon som har någon lekmannagissning??
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2
    Hur mår hon i övrigt? Viktförändring? Stress?
    Jag skulle gå till min bm-mott eller kvinnoläkare om jag var henne!
  4. 2
    Hur mår hon i övrigt? Viktförändring? Stress?
    Jag skulle gå till min bm-mott eller kvinnoläkare om jag var henne!
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Nu har inte jag läst din fråga nedan men mensen kan ju hoppa över ett tag efter avslutade preventivmedel.
    Det kan ta ett bra tag innan kroppen fungerar som vanligt igen, ev så kan hon gå till gyn och få lite hjälp på traven så mensen kommer igång igen

    Jag hade kollat med gyn, det är ju trots allt 2 år sedan hon slutade med p-piller.
  6. 3
    Nu har inte jag läst din fråga nedan men mensen kan ju hoppa över ett tag efter avslutade preventivmedel.
    Det kan ta ett bra tag innan kroppen fungerar som vanligt igen, ev så kan hon gå till gyn och få lite hjälp på traven så mensen kommer igång igen

    Jag hade kollat med gyn, det är ju trots allt 2 år sedan hon slutade med p-piller.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Uppenbarligen har nåt hormonellt skett och hon bör kunna få hjälp att försöka klura ut vad. Gravid lär hon inte vara, visserligen kan testen visa negativt om det är "för sent" i graviditeten också vilken kan förklara det negativa testet igår, hcg-halten sjunker nämligen så småningom, men då borde det också finnas andra symtom som växande mage t ex ifall hon vore så långt gången att testen återigen visar negativt.
  8. 4
    Uppenbarligen har nåt hormonellt skett och hon bör kunna få hjälp att försöka klura ut vad. Gravid lär hon inte vara, visserligen kan testen visa negativt om det är "för sent" i graviditeten också vilken kan förklara det negativa testet igår, hcg-halten sjunker nämligen så småningom, men då borde det också finnas andra symtom som växande mage t ex ifall hon vore så långt gången att testen återigen visar negativt.
  9. Medlem sedan
    Sep 2004
    #5
    Sök läkare fortare än kvickt! Det är mitt råd i detta läge! Verkar som det är någon (säkert ofarlig) cysta kanske?
    Man ska inte vänta för länge om det börjar krångla med "livets under".
  10. 5
    Sök läkare fortare än kvickt! Det är mitt råd i detta läge! Verkar som det är någon (säkert ofarlig) cysta kanske?
    Man ska inte vänta för länge om det börjar krångla med "livets under".
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6
    TACK snälla ni för alla svar!!

    Hon har ringt gyn och remisstid 3!!!!månader!!

    Nästa vecka har hon tid hos en privatpraktiserande gynläkare.

    För övigt är nog det mesta bra, stabilt förhållande, fasta jobb. Visserligen husköp på G, det kan ju vara lite stressande. Samt att många av hennes vänner är gravida och så.

    Ännu en gång, TACK för att ni svarar!!

    KRAM på er alla!!
  12. 6
    TACK snälla ni för alla svar!!

    Hon har ringt gyn och remisstid 3!!!!månader!!

    Nästa vecka har hon tid hos en privatpraktiserande gynläkare.

    För övigt är nog det mesta bra, stabilt förhållande, fasta jobb. Visserligen husköp på G, det kan ju vara lite stressande. Samt att många av hennes vänner är gravida och så.

    Ännu en gång, TACK för att ni svarar!!

    KRAM på er alla!!
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7
    Det är nog bra att göra en check hos gyn - ibland så fungerar ju mensen som den ska ganska länge efter att man slutat med p-piller... för att sedan börja strula.

    Men om det nu gått 2 år så är det absolut dax att kolla upp läget. När det dessutom är ett aktivt försök att bli gravid så får man hjälp från fertilitetsmottagningen efter 1 år, så hon är klar kandidat för hjälp.
  14. 7
    Det är nog bra att göra en check hos gyn - ibland så fungerar ju mensen som den ska ganska länge efter att man slutat med p-piller... för att sedan börja strula.

    Men om det nu gått 2 år så är det absolut dax att kolla upp läget. När det dessutom är ett aktivt försök att bli gravid så får man hjälp från fertilitetsmottagningen efter 1 år, så hon är klar kandidat för hjälp.

Liknande trådar

  1. gravid, inte gravid, gravid igen? eller?
    By Ajnstajn in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 00:15
  2. Gravid igen!
    By maja74 in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-11-14, 19:35
  3. Gravid igen:-)
    By Anonym in forum _0807 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-08-13, 21:46
  4. Gravid igen?
    By Keso in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 12:40
  5. Gravid igen...
    By Katla in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-28, 20:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar