mens och vikt?
Vikt
  1. annabe
    #1

    mens och vikt?

    Jag ser att ni ofta pratar om att vikten står still vid mens och ÄL. är det generellt så?Är det innan mens/ÄL eller under pågående mens/ÄL som man binder mer vatten?
  2. 1
    mens och vikt? Jag ser att ni ofta pratar om att vikten står still vid mens och ÄL. är det generellt så?Är det innan mens/ÄL eller under pågående mens/ÄL som man binder mer vatten?
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2
    Jag märker tydligast några dagar innan mens att jag känner mig uppsvälld och det brukar påverka vikten. Senast denna månaden var det jättetydligt. Jag trodde jag skulle ha mens några dagar senare än vad jag fick, därför blev jag förvånad när jag vägde mig. Men det visade sig vara mensen. När den varat någon dag brukar det stabilisera sig igen. Att gå upp vid ÄL har jag faktiskt inte tänkt på innan jag började denna viktresan. Men jag tror det har varit förklaringen till några konstiga resultat under den här tiden.
    /Evve
  4. 2
    Jag märker tydligast några dagar innan mens att jag känner mig uppsvälld och det brukar påverka vikten. Senast denna månaden var det jättetydligt. Jag trodde jag skulle ha mens några dagar senare än vad jag fick, därför blev jag förvånad när jag vägde mig. Men det visade sig vara mensen. När den varat någon dag brukar det stabilisera sig igen. Att gå upp vid ÄL har jag faktiskt inte tänkt på innan jag började denna viktresan. Men jag tror det har varit förklaringen till några konstiga resultat under den här tiden.
    /Evve
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    För min del

    är det nog några dagar innan och kanske 1-2 av de första mensdagarna... väger mig en gång i veckan så bergsäker på exakt vilka dagar det är kan jag inte avgöra (och jag har inte 100% koll på exakta dagen för ÄL heller - det har jag bara när jag vill bli gravid *ler*).

    Det brukar påverka varannan vägning för mig dock... äl och mens.
    "...If you don't know everything, you must go on with what you do know..."
    "Dovie'andi se tovya sagain"


    ****************************** *********************
    Mamma till busgrabbarna David (aug.-03) och Simon (okt.-05)

    14 kg lättare sedan augusti 2006
  6. 3
    För min del är det nog några dagar innan och kanske 1-2 av de första mensdagarna... väger mig en gång i veckan så bergsäker på exakt vilka dagar det är kan jag inte avgöra (och jag har inte 100% koll på exakta dagen för ÄL heller - det har jag bara när jag vill bli gravid *ler*).

    Det brukar påverka varannan vägning för mig dock... äl och mens.
  7. Medlem sedan
    Jul 2001
    #4
    ÄL är värre än mens för min del! Knepigt men sant! Jag binder vätska ett par dagar innan och sedan sitter det i flera dagar. Detsamma vid mens, men det är främst vid ÄL som jag känt av det senaste året. Jag står still eller går upp i vikt. Inte kul!
  8. 4
    ÄL är värre än mens för min del! Knepigt men sant! Jag binder vätska ett par dagar innan och sedan sitter det i flera dagar. Detsamma vid mens, men det är främst vid ÄL som jag känt av det senaste året. Jag står still eller går upp i vikt. Inte kul!
  9. Medlem sedan
    Nov 2005
    #5
    Jag markerade mens och äl i min viktkurva i excel, och jag står i regel still vid äl (3 ggr sen jag började föra bok) så jag tror absolut att det finns ett samband. I mitt fall har jag inte sett något speciellt vid mens, men det är säkert individuellt
  10. 5
    Jag markerade mens och äl i min viktkurva i excel, och jag står i regel still vid äl (3 ggr sen jag började föra bok) så jag tror absolut att det finns ett samband. I mitt fall har jag inte sett något speciellt vid mens, men det är säkert individuellt
  11. Medlem sedan
    Dec 1999
    #6
    Jag går upp mer vid ÄL och som mest precis innan. Sedan går jag ner snabbt igen. Vid mens går jag upp mindre, det är också precis innan och första 1-2 dagarna.
  12. 6
    Jag går upp mer vid ÄL och som mest precis innan. Sedan går jag ner snabbt igen. Vid mens går jag upp mindre, det är också precis innan och första 1-2 dagarna.
  13. annabe
    #7
    Tack alla för era svar! Hoppas att det är mensen som spökar denna veckan och det är därför jag inte gått ner något trots rivstart utan fusk!
  14. 7
    Tack alla för era svar! Hoppas att det är mensen som spökar denna veckan och det är därför jag inte gått ner något trots rivstart utan fusk!

Liknande trådar

  1. Vikt/mens
    By fru ragge in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 17:29
  2. mens o vikt....
    By fin_ in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 20:25
  3. vikt och mens
    By Trädgårdsmamman in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 11:40
  4. Går ni upp i vikt under mens?
    By Anna in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-26, 10:40
  5. Vikt vid mens?
    By solstraale in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 14:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar